Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wederkerend probleem bij zaailingen. Bladeren worden geel en drogen uit.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ph is correct zeg je. Geef je al voeding mee ook?

    Je meet de pH van je voedingswater en gaat dan afzuren tot de juiste waarde neem ik aan?

    pH van de voedingsflessen afzonderlijk al gemeten, misschien is daar wat mis mee?
    Moet je meer/minder mL afzuren dan "normaal" om de correcte waarde te halen?

    Comment


      #17
      Ik zou beginnen twijfelen aan die nieuwe tent... Als je teveel water geeft dan krijg je van dat hangend gekruld blad, bladeren gaan daar niet zo snel van verkleuren. En dat zou iemand die al jaren kweekt zelf wel snel door hebben. Dat je is mist met eentje kan, dat heb ik soms ook nog voor. Maar allemaal teveel? Nah. Zelfde met ph. Je weet gewoon na al die jaren dat je goed zit. Maar wat het dan wel zou moeten zijn?

      Comment


      • Modest
        Modest commented
        Editing a comment
        Nja, ik vermoed echt dat het aan de aarde gaat liggen. Ik ga het alvast snel merken met potgrond van de Lidl . En idd, ik klungel wel is vaker, heb de meeste dingen wel al is zien passeren maar ging altijd goed. Na een tijd voel je ook gewoon als er iets mis is...

      #18
      Wat zijn al die vliegjes?
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Modest
        Modest commented
        Editing a comment
        Varenrouwmuggen. Plaatjes staan wel al meer dan een maand in de tent. Aangezien de vliegjes het vaakst op de grond en potten zitten zet ik ze in de pot. Heb aaltjes gebruikt zowat een maand geleden en had na een week resultaat, maar nu zijn ze stilaan terug.

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Hmmm, dan heeft je aarde waarschijnlijk buiten in de regen gelegen. Varenrouwmuggen zijn over het algemeen wel een gevolg van een te natte bodem.
        Heb je witte wortelpuntjes uit de pot steken, of worden die bruinig? Want als ze bruinig kleuren dan is het te nat. Dat zou wel het e.e.a. verklaren; wortels rotten, worden aangevreten door de larven en vervolgens vertonen ze allerlei tekenen die moeilijk te plaatsen zijn. Die larven zorgen voor interessante infecties die weer doorslaan in vervelende situaties. Ik heb zelf al een jaar of 5 geen rouwmuggen meer gezien omdat ik mijn potgrond haal bij de supermarkt waar het droog ligt. In droge toestand blijft het ook iets luchtiger en vergaat er regent er minder voeding weg.

      • Modest
        Modest commented
        Editing a comment
        Ik probeer er idd wat meer op te letten waar ik m'n aarde koop, je merkt wel het verschil op sommige plekken. Toen ik m'n oude planten weg deed was de grond niet opvallend vochtig. Ik vermoed na alles dat het een combinatie was van ander potgrond recept en varenrouwmuggen. Zoals vaak zal er geen 100% sluitende oorzaak zijn.

        Heb wel al eens mugjes gehad, maar toen gingen ze ook vlot weg m.b.v. aaltjes, maar deze keer was het wel een echte plaag. Nooit echt last gehad van plagen buiten ooit eens trips die ik cadeau kreeg bij stekken. Lastig om vanaf te geraken, en sindsdien geen stekken meer in de tent.

      #19
      Huidige stand van zaken...

      De kleine potten zijn dus een week oud, of zoiets. Is 4x Powerplant AF en 3x Easy Sativa freebies van wietzaadjes.nl...
      Ik kweek normaal geen huismerken, maar deze lagen al lang in de koelkast en moesten toch eens op.

      Nog geen idee wat ik me de 2 'grote' Gorilla Zkittlez (anderhalve maand oud ondertussen) ga doen, de andere 2 krijgen nog een laatste kans in de tuin. Misschien...

      Fucking hell, wat een kutjaar is't hier qua wiet. IMG_20220413_203530.jpg

      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


        #20
        Snelle update. Momenteel schieten er dus nog 2x Gorilla Zkittles over (de oudere planten) die wel nog een mooie groeischeut hebben gekregen. Ik heb van de zaailingen ook de PP AF's overgehouden samen met nog 1 Early Sativa. De resterende 2 ES krijgen nog een kans in de tuin.

        Nieuwe potgrond doet de dames duidelijk ook deugd, de gezonde zaailingen waren zeer mooi doorworteld toen ik deze in de grote pot zette. M'n oude recept zal dus niet meer zo up-to-date zijn .
        Vlug een oud 'scorgweb' gezocht aangezien ik m'n vorig scrognet had afgebroken. Niet ideaal, maar het doet z'n ding. Aangezien alles nu toch vlotjes aan't groeien is gaan de dames morgen op 12/12.

        Voor de rest doe ik gewoon m'n ding, hou het niet teveel bij qua data. Ben het wat beu aan het geraken om op deze manier te werken, maar gebrek aan tijd en ruimte zorgen ervoor dat er weinig verandering in komt. Op een mooie dag veranderd dat wel eens, samen met die parachutesprong, en fietstocht naar Compostella.

        Alvast bedankt voor de hulp aan allen! Soms gaat het zo vlotjes dat je niet meer weet hoe je het nu juist doet .

        Ohja, ter info: Ik heb een snelle test gedaan met demi water om de pH van de oude en nieuwe bodem te meten. Bij de nieuwe bodem kwam ik uit op pH 5.6, en bij de oude op pH 5.9. Niet zo'n wereld van verschil dus.

        IMG_20220419_202750.jpg IMG_20220419_202801.jpg IMG_20220419_204442_1.jpg
        Last edited by Modest; 20 April 2022, 23:01.
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Ik dacht je de scroggmeester te zijn met je how to scrog sticky, wat haal je nou dat steunnetje uit?

        • Modest
          Modest commented
          Editing a comment
          Hehe, goeie opmerking. Dacht er begin dit jaar mee te stoppen, of toch alvast in de tent en zelf een kastje te bouwen. Alles afgebroken en weg gegooid. Maar na enkele weken geen tijd te hebben om een kast te maken toch maar terug een tent besteld. Scrognet had ik geen zin om opnieuw te maken.

          Ik weet het, eigenlijk is het een steun net (ook al verkopen ze het als scrognet), maar momenteel... It does the trick.

        #21
        In je eerst post zeg je al dat je om de dag een halve liter water geeft aan zaailingen? Ik geef Ede eerste 2welen helemaal geen water. Strooi alleen 50/100 ml water rond de zaailing.

        Comment


        • Modest
          Modest commented
          Editing a comment
          Klopt, vond het zelf ook veel. Vroeger gaf ik ook de eerste 2 weken amper water als de pot zelf goed ingewaterd was. Maar nu dus niet... Ach ja, andere omstandigheden. Met de nieuwe potgrond nu loopt het terug goed.

        #22
        Het doet me deugd van m'n foto's terug te zien van 2 weken geleden. Ik hou zelf de data niet echt goed bij, dus verlies het soms wat uit het oog.

        Enkele dagen geleden heb ik nog eens een foto genomen, en met de nieuwe potgrond is het weer goed gekomen. Zal dus een combinatie geweest zijn van slechte potgrond/slechte pH/te veel water. En ook niet zo'n top zaden.

        IMG_20220503_220447_1.jpg

        Foto is ondertussen al 5 dagen oud, nu zijn ze stilaan aan het bloeien. Beetje traag voor een tent dat al van februari aan het draaien is
        Hopelijk bloeit heel de hoop wat gelijk. Ondertussen al spijt dat ik uit miserie gratis huismerkzaden heb gebruikt.
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ik ben denk ik nog langer bezig... raar kweekjaar ook zeker , stukken verder aan de foto te zien. Komt helemaal goed !

        #23
        Toch een geruststelling dat het de tent ni was zegt.

        Comment


        • Modest
          Modest commented
          Editing a comment
          Al een geluk, was er zo al niet content van.
          Omdat ik pas 3 maand na m'n bestelling eindelijk stinkende planten kreeg heb ik ook toen pas m'n nieuwe filter uitgepakt. Blijkt dat ze een verkeerd formaat hadden gestuurd, dat kon er ook nog bij...

        #24
        Leek me leuk om nog eens wat laatste foto's te nemen. Wat een speciaal jaar qua wiet, ook in de tuin is het hier maar vreemd.

        Maar bon, ondertussen staan deze dames dus zo'n 8 weken in effectieve bloei, nu ben ik het beu. Het zijn huismerk zaden, dus betrouwbaarheid kun je er niet van verwachten.
        Bij deze heb ik alvast besloten dat er in de komende week de schaar in gaat. Ik ben de dames heel 'klassiek' blijven voeden (Plagron groei, bloei en PK13/14) en eigenlijk zijn ze mooi gezond gebleven gedurende de kweek, enkel de laatste 2 weken kwamen er wat gele bladeren tussen.

        Maar zoals je op de foto kunt zien zit er dus wel heel wat verschil tussen de verschillende PP AF's. Zowel links al recht vanvoor en vanachter zijn allemaal dezelfde zaden, maar de linkse planten kregen plots nog een mega groeischeut maar hebben kleine fluffy toppen. De rechtse bleven klein en werden best mooie planten, maar dus wel heel verschillend. De rechtse hebben ook compacte toppen.

        Vanvoor staat er een Early Sativa, ziet er compleet anders uit dan die in de tuin. Kwam zeeeer traag op gang, maar is plots tijdens de bloei nog de hoogte in geschoten. Ook grote toppen die zelfs ondersteuning nodig hadden, maar niet al te compact.

        En ergens in het midden zijn dus nog 2 Gorilla Skittlez verstopt die nogal weinig licht kregen en nu ergens onderaan verstopt zitten. Deze 2 planten zijn dus al in de pot sinds februari...
        Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar zoals je ziet komt het steeds wel goed. Nu focussen op de tuin en dan tegen november starten we met de volgende ronde. Hoera!

        DSC00469.jpgLinks de PP, rechts en midden hoofdtoppen van de ES
        DSC00466.jpg DSC00465.jpgES hoofdtop (mijn foto's doen ze geen eer aan). Uiteraard heb ik wel al eens geproefd.
        DSC00468.jpg DSC00464.jpgDe linkse PP. Hele andere planten dan die hierboven dus.
        DSC00467.jpg DSC00470.jpgLinksachter en rechtsachter PP. Zo zie je duidelijk het verschil. En ergens in het midden zit nog GZ verstopt dus.


        Tot later!
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ziet er goed , en lekker uit ! Succes met de knip !
      Bezig...
      X