Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Rare plekken op jong plantje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rare plekken op jong plantje

    Korting op 420shop
    Goeiemorgen, ik heb sinds 2 weken een mooi plantje staan voor het raam. Alleen ik zie dat er op de nieuwe bladeren rare bruine vlekken ontstaan. Wie kan mij hier meer over vertellen? Alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Te nat waarschijnlijk, til je de pot?

    Comment


    • Loekiewiet
      Loekiewiet commented
      Editing a comment
      Nope, genoeg gaten erin geboord en er zit geen druppel water op het schoteltje eronder.

    #3
    Til je de pot?

    Comment


      #4
      ik zie geen bruine vlekken ??
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


      • Loekiewiet
        Loekiewiet commented
        Editing a comment
        Middenin, een soort bruine uitslag… je ken het op de foto niet heel goed zien.

      #5
      Dit kan ook gewoon genetica zijn.
      zou me eigen geen zorgen maken joh

      Comment


      • Loekiewiet
        Loekiewiet commented
        Editing a comment
        Ik kijk het wel effe aan, Bedankt voor de reacties.

      • Conqueringlion
        Conqueringlion commented
        Editing a comment
        Zou je denken dat de genetica zich zo snel laat zien? Ik dacht namelijk altijd dat dit pas echt in de laatste paar weken zichtbaar werd?

      • KingOfTheBongo
        KingOfTheBongo commented
        Editing a comment
        Ik had deze ronde ook jong plantje die echt rap lichte paarse tinten toonde

      #6
      Wordt het koud voor je raam 's nachts?
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      #7
      Het kan wel zijn datie te nat staat, maar welke strain is het? Daaruit kan je ook afleiden of het effectief de genetica kan zijn, al denk ik persoonlijk dat dit nog iets te vroeg is voor de meeste strains.
      Worden de andere bladstengels ook bruin of paars van de onderste bladeren? Als dit niet in de genetica zit kunnen het stressverschijnselen zijn.
      In het ergste geval is het een schimmel maar de kans is klein omdat er waarschijnlijk geen hoge luchtvochtigheid in je kamer is, of er moeten kamerplanten in dezelfde kamer staan die ook dit probleem krijgen.
      Allesinds succes met je dame!
      Geduld is een schone deugd.
      Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

      Comment


      • Loekiewiet
        Loekiewiet commented
        Editing a comment
        De strain is amnesia haze feminised. Alleen de nieuwe bladere worden een beetje paars/bruin. Ik zal binnenkort een nieuwe foto maken als de plant wat groter is! Ik zou echt niet weten wat het is…

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        niet wachten met foto's t'is nu dat je er iets moet aan doen , niet binnen een week als ze wat groter zijn !!!!!!!!!!!èé!!!!!!!!!!

      • Conqueringlion
        Conqueringlion commented
        Editing a comment
        Afghani hawiian, een van de voorouders heeft wel wat paarse kleurschakelingen. Een verwant ervan is purple afghani. Maar dit komt normaal enkel echt in de laatste weken van de bloei. Dus ik denk eerder dat het stressverschijnselen zijn, zoals Nederhigh zei, kan het zijn als er meer dan 10 graden verschil zit in de temperatuur waar het plantje staat tijdens de dag en nacht, kan het voorvallen dat er bladeren en stengels paars verkleuren.
        het kan ook zijn dat het te nat staat, want het bruin kan zijn dat het plantje letterlijk aan het verzuipen is, omdat er geen zuurstof (in gasvorm) meer kan opgenomen worden, omdat de grond vol met water zit voor een lange tijd, hierdoor kan ook wortelrot ontstaan, en dan zijn we nog verder van huis.
        Iemand zei ooit "beter te droog in de groei en te nat in de bloei" maar ik ben vergeten wie dus rip credits

      #8
      Het is vrij normaal voor jonge planten om een beetje paarsbruin te kleuren in de groeiende delen.
      Dat zijn anthiocyanen die antioxidatief werken. Meestal komt zoiets door temperaturen, soms ook omdat de plant zichzelf wilt beschermen; nieuw blad is fragiel en kan makkelijk verbranden door licht en droogte, een beetje anti-stress stoffen kunnen daarbij goed van pas komen.

      Na de derde of vierde bladset is dat meestal wel opgehouden. Daarna kan het een teken zijn van een issue, maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. Als je 400 verschillende soorten zaait, dan zul je dit fenomeen op ongeveer 200 planten vinden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • KingOfTheBongo
        KingOfTheBongo commented
        Editing a comment
        Altijd een goed onderbouwd antwoord

      #9
      Hallo allemaal, het kwam denk ik inderdaad doordat ik ze in de avond voor het raam liet staan. Het lijkt wel rustig aan een beetje weg te gaan.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      Bezig...
      X