Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Autoflower met kalium of calcium of... tekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower met kalium of calcium of... tekort?

    Korting op 420shop
    Hey mijn autoflower hier heeft wat moeilijkheden, in de groeiperiode 3 weken elke dag in de regen gestaan hier in belgie, ze hebben het best overleefd maar heel groot zijn ze niet geworden, gaat nu stilaan beginnen bloeien maar de oudere bladeren zien er dus zo uit als op de foto's. Ik dacht aan een kalium of calciumtekort maar ben niet zeker, wat denken jullie?

    (Ik heb de 2 slechtste bladeren, die op de fotos staan er nu afgehaald)

    Alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    #2
    Ze staan buiten, dus er is altijd wel wat schade.

    Belangrijker is de gehele plant.



    Dus fooooooootooooooooo!!!

    Comment


      #3
      Grinder44 je geeft het antwoord zelf al eigenlijk,ze heeft elke dag in de regen gestaan dus veels te nat met blokkades tot gevolg,niet teveel van aantrekken.

      Zoals de reactie hierboven ook al is vermeld.

      Ik wil je wel een heel belangrijk advies meegeven,nu je auto de bloei in is zet haar droog tijdens regen en niet meer in de regen!

      Voor je het weet rot ze weg en houd je niks meer over.

      Ps maak een duidelijke foto eens van de gehele plant ook.

      Staff

      Comment


        #4
        Zo als hierboven al aangegeven, te nat tijdens groei stagneert en zorgt voor problemen.

        Foto van de hele plant kan veel zeggen over het probleem, de locatie onder of boven zegt veel.
        Nu is het gissen waar die blaadjes zitten met het probleem.
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ehm, aan de plant?

        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          En tussen je benen, maar dat wisten we al.

        #5
        Wegzetten voor de regen was/is helaas geen optie. Geen tuin od. ter beschikking enkel een dun stukje op t dak naast de goot.

        Zo ziet die er in zen geheel uit!

        Alvast bedankt voor de tips

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Yuna
          Yuna commented
          Editing a comment
          Zet er een paraplu boven als echt niet anders kan als je door de buiten topics spit zie je meerdere dat doen.

        #6
        Hey, ik ga zeker eens checken voor het paraplu idee voor de komende weken die er hier niet zo goed uitzien wat het weer betreft... moet deze stevig genoeg zien vast te maken zodat deze niet met de wind gaat vliegen, die is hier nogal sterk op het dak, bedankt!

        Ondertussen weet ik nog steeds niet goed of mijn plant wel 'oké' is, ik heb namelijk de indruk dat de bladeren te 'licht' groen zijn, maar weet niet goed wat er scheelt

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Doe maar wat calmag er bij, of paar handen vol grond 24 uur in water laten weken zodat alles goed oplost,

        • Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          Met waterdampdichte folie en wat hout kan je al snel iets moois en sterks maken voor de regen
          Ik heb mijn kas ervan gemaakt
          Werkt echt perfect

        #7
        Okido top merci!

        Comment


          #8
          Lijkt mij dat ze continue te nat staat maar dat weet je waarschijnlijk al. Mocht een afdak niet 123 lukken zorg dan in elk geval dat er geen tot zo min mogelijk regen in de pot komt, dwv afdekfolie oid op de pot.
          ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment


            #9
            Hey bedankt voor alle info hier! Ondertussen geef ik wat zoutzuur bij mijn water(geefbeurten) en met een stuk lagere ph zien mijn planten er terug frisser uit, staan de bladeren weer beter rechtop!

            Het rare is alleen dat deze autoflowerplant nu al 3 weken in bloei moest zijn, maar het enige dat die doet zijn nieuwe blaadjes aanmaken... Geen bloemen, geen polzakjes... Kan ik hem nog forceren in bloei te gaan? Het is al september, gelukkig goei weer komende week maar toch, heel raar dit, vind ook niet echt info die werkt om hem kn bloei te krijgen...
            Attached Files

            Comment


            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Over een week zie je de eerste pruikjes, afgesproken?
              Je kunt autoflowers niet forceren, dat zit een beetje in de naam: het gebeurt automatisch.

            #10
            LR2 Ik hoop dat je gelijk hebt
            Maar vrees er wat voor... Nieuwe dag, nieuwe problemen. Nu heeft deze dame plots grijs/zwarte randen aan de bladeren en plekjes op het blad, is dit een Mangaan tekort denken jullie?
            Attached Files

            Comment


              #11
              Denk je rommel teveel met die plant.
              blijf er van af water geven en meer niet doen.
              Wachten wachten wachten
              God was never on your side..

              Comment


              • Grinder44
                Grinder44 commented
                Editing a comment
                Okido bedankt! Dus geen voeding meer geven bij de watergeefbeurten?

              #12
              Ben je al bloeivoeding aan het geven geweest? Zo ja, dan ligt daar het probleem.
              Bovenop het gegeven dat ze op een dak staan, en het is 32 graden hier. Op het dak een kleine 40 graden..

              Tip: als je een nieuw probleem tegenkomt, is het wel handig om te beschrijven wat je op dit moment aan voeding en water geeft. Hebben ze slap gehangen de laatste tijd? Dat soort zaken zijn wel belangrijk om te vermelden.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Grinder44
                Grinder44 commented
                Editing a comment
                Mijn excuses!
                Heb hem inderdaad al bloeivoeding gegeven omdat ik online ergens had gelezen dat het de autoflower kon helpen in bloei te gaan. Het zal dus teveel en foute voeding geweest zijn in combinatie met de hitte.

                Ze stonden 2 dagen terug plots heel droog door de hevige zon, heb ze toen onmiddellijk water gegeven (overdag), en aangezien ze er slapjes bijhingen heb ik ze veel water gegeven, met 2/3 hoeveelheid voeding volgens plagron voedingschema in bloei (zelfde als mijn andere plant). Ook had ik het water afgezuurd tot 5 om te compenseren voor de 7,8 pH die mijn grond toen was. Ik had er immers niet tegoei over nagedacht dat mijn plant dit direct ging opnemen, ik dacht dat het in plaats daarvan het gewoon de pH van de grond wat naar benede zou halen. Ik heb dus heel veel fouten tegelijkertijd gemaakt merk ik.

                Nochtans heeft mijn andere plant dit probleem totaal niet voor, dit zal zijn omdat hij wel effectief aan het bloeien is.

                Vandaag heb ik op jullie advies niks meer gedaan, maar het probleem (de zwarte randen) is wel een pak erger geworden en ook de bovenste bladeren krijgen er last van. De aarde staat nog steeds heel vochtig, ondanks de hitte drinkt de plant precies minder dan ik gewend ben op hete dagen...

                1. Ik leid af uit jullie advies dat ik de plant beter even van het dak zet (in de schaduw?) En hem geen voeding meer geef, klopt dit?

                2. Moet ik de plant flushen om het teveel aan voeding uit de grond te krijgen, of de pH te verbeteren?

                Nogmaals bedankt aan iedereen voor de hulp!
                En sorry voor de vele vragen en fouten!
                Last edited by Grinder44; 7 September 2023, 20:30.

              #13
              Met andere woorden stop met die plant voeding geven en verzuip hem niet in deze hitte. Water geven in de avond niet overdag want dan word de aarde ook 30grade kookpot wortel soep
              God was never on your side..

              Comment


                #14
                Zo ziet ie er vandaag uit...

                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.

                Comment


                  #15
                  Ah oke, je hebt dus de pH aanzienlijk verlaagd. Een pH schaal werkt logaritmisch, dus een pH 5 is 10x zuurder dan pH 6, en pH 5 is 100x zuurder dan pH 7.
                  Dat kan al problemen veroorzaken.. Er waren geen duidelijke tekorten zichtbaar, dus die bodem pH (ook al was die niet perfect) was prima voor de plant.

                  Dan de bloeivoeding om bloei te forceren, tsja, als je een beetje geduld had gehad dan hadden we je vraag kunnen beantwoorden en dan had je die fout ook niet gemaakt. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hoe-en-waarom


                  Een plant heeft normaal een paar dagen tot een paar weken nodig om te verzwakken, als je vrij rap achter elkaar extreme dingen gaat doen dan kan dat heel snel gaan. In de toekomst zou ik bij een probleem gewoon ergens een thread aanmaken en geduldig wachten op een antwoord. Als je plant heel snel achteruit gaat, dan is er vaak toch niets meer aan te doen. Als het traag gaat, dan heb je weken de tijd.

                  Als ik jou was, dan zou ik de plant laten staan op de plek waar hij staat en voorlopig gewoon water geven, met misschien een klein beetje groeivoeding, kwart van de normale dosering. Gewoonweg om te stoppen dat die bloeivoeding vroegtijdige herfst veroorzaakt. Die pH?! Maak je daar niet druk om. Ik regel die al jaren niet meer en mijn planten doen het er niet slechter door. De kans op fouten en uitschieters is in mijn ogen veel risicovoller dan.. nouja, niets doen.

                  Wiet is een van de meest makkelijke planten in de wereld. Probeer je daar naar te gedragen. Er zijn mensen die er een hele wetenschap van proberen te maken om zichzelf een paar veren in de reet te kunnen steken en te doen alsof hun opbrengsten beter zijn dan de rest van de wereld. Die mensen vinden zichzelf veel te belangrijk.
                  Die mensen investeren 500 euro per kweek en tientallen uren aan correcties, regelingen, voedingmengsels, additieven, boosters, enzovoorts om 1000 gram op te brengen en moeten daarover opscheppen door wat we in de psychologie noemen: The sunk cost fallacy. Als ze van dat geld en die tijdsinvestering naar de coffeeshop waren gegaan, dan hadden ze waarschijnlijk meer waar voor hun geld gehad.

                  Als mensen zoals Belladonna en ik met een investering van 20 euro aan wat pokon en goedkope potgrond en 2 minuutjes per dag aan water geven, net zoveel grammen naar binnen slepen.. Dan is het volgens die mensen klote kwaliteit wiet.
                  Relax, laat die plant het werk doen, geef die plant wat hij aangeeft dat hij nodig heeft. Op dit moment is dat stabiliteit en rust. De tekenen op het blad kun je voorlopig blijven negeren want door die lompe pH schommeling en dosering foute voeding kan je allerlei tekenen krijgen die tegenstrijdige symptomen opleveren. Als je dat wilt gaan bijsturen dan ga je overcorrigeren waarbij je weer uitschiet aan de andere kant en zo herhaalt dat zich tot het eind van het leven van de plant. Gewoon relaxen werkt soms ook gewoon goed, kijk maar wat er uit komt.
                  Over een week of wat, zijn er vast nieuwe ontwikkelingen in je plant te zien. De bodem is dan redelijk gestabiliseerd, en dan kun je verder kijken wat er nodig is. Maar probeer niet te krampachtig op alles te reageren wat je nu ziet gebeuren, dat kan alleen maar fouter gaan.
                  Die fouten zijn normaal, je bent echt niet de eerste en zeker niet de laatste! Neem het jezelf niet kwalijk, het is enthousiasme en dat is een goede eigenschap! Alleen met planten heeft dat soms gewoon minder leuke gevolgen. Dat is een les voor de volgende keer.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  Bezig...
                  X