Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vroege problemen eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vroege problemen eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!
    Dit is mijn eerste post op dit forum, en ik denk wel dat ik hier een antwoord zal krijgen op mijn vragen!
    Ik Heb een kastje gemaakt om een microkweek te doen, hier wat info:

    nachtkastje
    2maal 20 watt CFL (827 om ze klein te houden)
    80mm pc fan intake
    passieve uitlaat
    2 maal RQS green o matic AF

    De eerste 2 weken ging alles perfect, maar dan stopten de plantjes allebei met groeien en kregen ze gele vlekken, ik dacht stikstoftekort, maar kon 4 dagen niet aan meststoffen geraken. Na 5 dagen heb ik ze gisteren toch meststof en N-korrels kunnen geven, maar dit hielp niet
    hier wat foto's van hoe ze er nu bijstaan (bijgevoegde thumbnail is toen ze het nog goed deden)
    Ik hoop zeer hard ze nog te kunnen redden, want ik zie ze graag
    Elke tip is welkom!

    IMG00171-20131007-1813.jpgIMG00199-20131020-1237.jpgIMG00200-20131020-1237.jpgIMG00201-20131020-1237.jpgIMG00202-20131020-1237.jpgIMG00203-20131020-1238.jpg

    Mvg,
    Sweetsmoke
    Attached Files

    #2
    Re: Vroege problemen eerste kweek

    Het is veel te warm en een te droog medium

    Comment


      #3
      Re: Vroege problemen eerste kweek

      Bedankt voor de tip cookaap!
      Ik gebruik als medium een mengeling tussen potgrond en compostaarde waar vroeger enorme netels op stonden (leek mij goed)
      temperatuur boven in kastje leunt tegen de 30 graden aan, langsonder meestal iets rond de 25
      Ik ga het deurtje laten openstaan tot ik een oplossing heb!
      Denk je dat ze het nog kunnen redden?
      mvg!

      Comment


        #4
        Re: Vroege problemen eerste kweek

        Oei, deze is op sterven na dood.

        Zitten er gaten in je bakjes onderaan waar het overtollig water weg kan?
        Het ziet er niet naar uit.

        Het kan goed zijn dat de onderkant van de pot dusdanig nat is dat je wortels aangetast zijn. (Lees: rot!)
        Dit zie je niet zozeer aan de bovenkant van de aarde.

        Dat in combinatie met warme omgevingstemperatuur en geen verse lucht... Geen ideale omstandigheden.

        Ik vrees voor een goede afloop...
        Last edited by Gamm; 21 October 2013, 11:58.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment


          #5
          Re: Vroege problemen eerste kweek

          Nee geen gaatjes in de pot, hiervoor zal ik ook kijken!
          Ik voelde wel al aan de bodem van de pot met mijn vinger of daar geen overtollig water was, maar het is daar niet abnormaal vochtig
          Ook bedankt voor de tip gamm!

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Warmte zal ik in ieder geval voor kijken, maar luchtverversing is er wel!

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          IMG00206-20131020-1538.jpg
          Denken jullie dat deze nog levensvatbaar is? Deze is de beste van de 2, en mijn enige kans op enige oogst dit jaar!

          Comment


            #6
            Re: Vroege problemen eerste kweek

            uhm.. Je hebt wel een lucht inlaat maar geen uitlaat?? Zou daar eerst maar mee beginnen. Kzag ook een grote druppel. Besproei je planten ong 2 uur voordat het licht aan gaat.
            En Gamm zijn advies opvolgen


            En ja.. Deze is idd in de buurt van het loodje leggen
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: Vroege problemen eerste kweek

              Dag Smokindad
              er is wel een passieve uitlaat, een gat in de zijkant van de kast gemaakt waardoor veel lucht naar buiten komt
              Ik zal hier gepost houden hoe ze er hopelijk door komen, en anders zullen jullie een jong plantje kunnen zien sterven
              cheers!
              SS

              Comment


                #8
                Re: Vroege problemen eerste kweek

                Nice plan met die cd, ga ik ook doen. Nog veel geluk met de afloop

                Verstuurd vanaf mijn S4 Exynos met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: Vroege problemen eerste kweek

                  Ik snap niet helemaal dat je actieve inlaat heb, en een passieve uitlaat. Het is gebruikelijk om dat andersom te doen. Zo kan je je temperatuur ook beter onder controle houden.

                  Je plantjes gaan dood door een veel te natte bodem. Ik las al dat je geen gaatjes in je pot had, de wortels zijn dus waarschijnlijk gaan rotten. Ook kunnen wortels niet zo goed tegen licht, een doorzichtige pot is dus ook niet echt best. Je medium is ook niet ideaal. Denk dat je Ph ook nog wel wat aandacht kan gebruiken.

                  Alles opruimen, iets beter voorbereiden en opnieuw beginnen
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                  Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                  Comment


                    #10
                    Re: Vroege problemen eerste kweek

                    Eentje is nu compleet dood, de andere is zich lichtjes aan het herpakken, nadat ik de 2 eerste echte bladeren (dus niet de lobbladeren) heb verwijderd. Ook staat ze nu in een echte bloempot. Pot was wel niet doorzichig.
                    Ik heb geen tijd meer om opnieuw te beginnen, als deze plant nu niet slaagt zal het een jaar zonder oogst zijn voor mij!
                    Ph kan ik ook niet checken jammer genoeg, is flessenwater niet ongeveer goed? Fan zal ik omdraaien, bedankt voor die tip, ik merkte al aan reacties dat het niet logisch was maar geen concrete tips thanks!

                    Love & Peace!

                    Sweet Smoke

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Eentje is nu compleet dood, de andere is zich lichtjes aan het herpakken, nadat ik de 2 eerste echte bladeren (dus niet de lobbladeren) heb verwijderd. Ook staat ze nu in een echte bloempot. Pot was wel niet doorzichig.
                    Ik heb geen tijd meer om opnieuw te beginnen, als deze plant nu niet slaagt zal het een jaar zonder oogst zijn voor mij!
                    Ph kan ik ook niet checken jammer genoeg, is flessenwater niet ongeveer goed? Fan zal ik omdraaien, bedankt voor die tip, ik merkte al aan reacties dat het niet logisch was maar geen concrete tips thanks!

                    Love & Peace!

                    Sweet Smoke

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    btw sorry voor dubbelpost, forums zijn iets nieuws voor me

                    Comment


                      #11
                      Re: Vroege problemen eerste kweek

                      Jammer maar was te verwachten. Hopelijk brengt je tweede plantje er nog wat van terecht.

                      Bladeren verwijder ik zelf nooit.
                      Zolang de plant ze niet zelf los laat trekt ze voedingsstoffen uit de bladeren.
                      Verder zorgt het verwijderen van bladeren voor wondjes die voor schimmelinfecties en rot kunnen zorgen.
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                      Comment


                        #12
                        IMG00216-20131023-1406.jpgIMG00217-20131023-1406.jpgIMG00218-20131023-1406.jpg



                        Zijn er mensen die dit plantje graag verder zouden zien evolueren in een kweekverslag? Ik zou dat zeker zien zitten, en met dat het een probleemkindje is zullen jullie ook veel sneller kunnen zeggen als er iets loos is!
                        Let me know

                        Peace & Love
                        Sweetsmoke

                        Comment


                          #13
                          Re: Vroege problemen eerste kweek

                          Potten vullen we altijd tot de rand

                          Verslagjes zijn altijd leuk om te volgen! Gewoon doen.
                          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                          Comment


                            #14
                            Re: Vroege problemen eerste kweek

                            Die pot zou ik inderdaad ook opvullen. De aarde mag tot aan de lobblaadjes komen.
                            Zo kan de plant meer wotels gaan aanmaken.

                            Die CD zou ik weggooien. Maakt echt geen verschil met of zonder en toont wat knullig
                            Wil je reflectie voor de onderkant dan plaats je best radiatorfolie.
                            Maar persoonlijk zou ik gezien het feit dat je plant aan het recupereren is niets plaatsen.
                            Laat de aarde ademen.
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                            Comment


                              #15
                              Re: Vroege problemen eerste kweek

                              CD gaat weg, al vond ik het er wel cool uitzien :p
                              Ik dacht dat de aarde zo minder snel ging uitdrogen. Maandag pas zal ik wat extra aarde kunnen voorzien (ik ben kotstudent)
                              Blijft mijn topic dan staan onder bladproblemen of wordt het verplaatst naar microkweek?

                              cheers!
                              Last edited by sweetsmoke; 26 October 2013, 13:42. Reden: typfout

                              Comment

                              Bezig...
                              X