HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ColinR
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jun 2014
    • 5

    #1

    HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

    Korting op 420shop
    foto plant.jpg
    hallo, dit is mijn plantje nog heel klein en in de groei. Maar zoals jullie kunnen zien is het opeens erg wit geworden. Het is een Hollands Hoop. en staat op mijn balkon.

    Heeft iemand anders dit ook gehad? En weet iemand hoe ik dit kan bestrijden?

    alvast bedankt!!
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

    Iets meer info, in welke aarde staat dat, heb je gevoed of wortelstimulator gebruikt¿

    Het lijkt op een zoutverbranding door te hoge ec.

    Comment

    • ColinR
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Jun 2014
      • 5

      #3
      Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

      Ik gebruik biobizz allmix, en heb voor de rest geen extra voeding toegevoegd of iets! Dit is err 1 van 3! Ze zitten in 30liter potten. En zijn allemaal in de zelfde staat

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #4
        Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

        Zeker eerst binnen onder een lampje gehad?
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • FlintStoned
          Banned
          • Oct 2012
          • 5580

          #5
          Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

          lijkt wel bleekzucht, gebrek aan ijzer maar bij zoon jonge plant heb ik dit nog nooits gezien.

          geef a.u.b. zoveel mogelijk info over je kweekruimte licht (zou ook licht overdaad kunnen zijn) enz hoe meer info je geeft hoe beter we je kunnen helpen.

          ik herkan de standaardbladproblemen normaal wel, maar zo heel wit is nieuw voor me. we gaan samen op zoek naar de oorzaak.

          Comment

          • ColinR
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Jun 2014
            • 5

            #6
            Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

            foto-2 plant.jpg zo stonden ze er eerst bij. onder 2 lampjes voor op je bureau van 25W. ik gaf ze toen gemiddeld 15 tot 16 uur licht op een dag. heb ze zo 2 tot 3 weken laten staan, en toen deze week buiten neergezet. op mijn balkon waar het behoorlijk heet kan worden hebben ze nu gemiddeld 10 uur licht per dag.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            ja ze hebben 2 weken onder 2 lampjes van 25W gestaan voor op je bureau. gaf ze gemiddeld 15 tot 16 uur licht. nu staan ze op mijn balkon en hebben ze ongeveer 10 uur licht per dag.

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

              Zonverbranding.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • ColinR
                Stekje
                Nieuw Lid
                • Jun 2014
                • 5

                #8
                Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

                een van mijn andere planten, daar krullen de grootste blaadjes helemaal van op en trekken naar binnen. al enig idee wat ik hier aan kan doen?

                Comment

                • FlintStoned
                  Banned
                  • Oct 2012
                  • 5580

                  #9
                  Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

                  Zonder foto moeilijk om er iets over te zeggen. Opkrullende bladranden is doorgaans het gevolg van gesloten huidmondjes omdat de plant wil voorkomen dat ze te veel verdampt. Kan verschillende oorzaken hebben. Lamp er te kort op, lage lv, wortelschade, enz.

                  Als je vragen over een bladprobleem hebt dan zet er altijd een foto bij genomen in normaal licht een foto van de totale plant en van het blad in het bijzonder. Verder geef je zoveel mogelijk info over de kweek; medium, voeding, temp, lv, belichting enz. Enkel zo kan men je helpen. Anders is en blijft het een gokspel.

                  Je verwacht hulp, doe er dan zelf ook een beetje moeite voor!

                  Gezien dat je plantje van 50 wat halogeen verlichting de volle zon in ging sluit ik me aan bij qnq, Verbleekt door zonverbranding.

                  Comment

                  • CannaVis
                    Banned
                    • Jul 2009
                    • 845

                    #10
                    Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

                    heb even op een buitenlands fora opgezocht wat het zou kunnen zijn!
                    het is waarschijnlijk idd hitte stress.

                    het is dat of een ijzertekort!
                    daar slaan je bladeren ook wit van uit,maar dit beperkt zich in zo een vroeg stadium tot de nieuwe bladeren..


                    als je hier leest,kan je zelf kijken

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

                      Ijzer gaat van binnen naar buiten.
                      Dan heb je vaak nog groene bladpunten terwijl de rest wit is.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • CannaVis
                        Banned
                        • Jul 2009
                        • 845

                        #12
                        Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

                        juist Q,maar ik doelde gewoon op het feit dat zo een witte verkleuring ofwel ijzertekort,ofwel hittestress moet zijn!!
                        maar je hebt een punt ijzertekort begint idd vanbinnen en eerst bij de nieuwe jonge bladeren...

                        Comment

                        • ferraribo
                          Stekje
                          Nieuw Lid
                          • Jun 2014
                          • 5

                          #13
                          Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

                          Maak je geen zorge hij duidt aan op een zeldzame plant .. Hollandse hoop

                          Comment

                          • Matsy80
                            Grower
                            MemberLucky Member
                            • Apr 2014
                            • 616

                            #14
                            Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

                            Verbranding,
                            Heb dit ook gezien bij mijn buur omdat hij zijn jonge plantjes onder een bureaulamp had gezet.
                            Zoals ik zie heb je dat ook gedaan.
                            Nu gewoon even laten groeien en het komt terug goed.

                            Comment

                            Bezig...