Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

    Korting op 420shop
    foto plant.jpg
    hallo, dit is mijn plantje nog heel klein en in de groei. Maar zoals jullie kunnen zien is het opeens erg wit geworden. Het is een Hollands Hoop. en staat op mijn balkon.

    Heeft iemand anders dit ook gehad? En weet iemand hoe ik dit kan bestrijden?

    alvast bedankt!!

    #2

    Comment


      #3
      Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

      Ik gebruik biobizz allmix, en heb voor de rest geen extra voeding toegevoegd of iets! Dit is err 1 van 3! Ze zitten in 30liter potten. En zijn allemaal in de zelfde staat

      Comment


        #4
        Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

        Zeker eerst binnen onder een lampje gehad?
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

          lijkt wel bleekzucht, gebrek aan ijzer maar bij zoon jonge plant heb ik dit nog nooits gezien.

          geef a.u.b. zoveel mogelijk info over je kweekruimte licht (zou ook licht overdaad kunnen zijn) enz hoe meer info je geeft hoe beter we je kunnen helpen.

          ik herkan de standaardbladproblemen normaal wel, maar zo heel wit is nieuw voor me. we gaan samen op zoek naar de oorzaak.

          Comment


            #6
            Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

            foto-2 plant.jpg zo stonden ze er eerst bij. onder 2 lampjes voor op je bureau van 25W. ik gaf ze toen gemiddeld 15 tot 16 uur licht op een dag. heb ze zo 2 tot 3 weken laten staan, en toen deze week buiten neergezet. op mijn balkon waar het behoorlijk heet kan worden hebben ze nu gemiddeld 10 uur licht per dag.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            ja ze hebben 2 weken onder 2 lampjes van 25W gestaan voor op je bureau. gaf ze gemiddeld 15 tot 16 uur licht. nu staan ze op mijn balkon en hebben ze ongeveer 10 uur licht per dag.

            Comment


              #7
              Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

              Zonverbranding.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

                een van mijn andere planten, daar krullen de grootste blaadjes helemaal van op en trekken naar binnen. al enig idee wat ik hier aan kan doen?

                Comment


                  #9
                  Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

                  Zonder foto moeilijk om er iets over te zeggen. Opkrullende bladranden is doorgaans het gevolg van gesloten huidmondjes omdat de plant wil voorkomen dat ze te veel verdampt. Kan verschillende oorzaken hebben. Lamp er te kort op, lage lv, wortelschade, enz.

                  Als je vragen over een bladprobleem hebt dan zet er altijd een foto bij genomen in normaal licht een foto van de totale plant en van het blad in het bijzonder. Verder geef je zoveel mogelijk info over de kweek; medium, voeding, temp, lv, belichting enz. Enkel zo kan men je helpen. Anders is en blijft het een gokspel.

                  Je verwacht hulp, doe er dan zelf ook een beetje moeite voor!

                  Gezien dat je plantje van 50 wat halogeen verlichting de volle zon in ging sluit ik me aan bij qnq, Verbleekt door zonverbranding.

                  Comment


                    #10
                    Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

                    heb even op een buitenlands fora opgezocht wat het zou kunnen zijn!
                    het is waarschijnlijk idd hitte stress.

                    het is dat of een ijzertekort!
                    daar slaan je bladeren ook wit van uit,maar dit beperkt zich in zo een vroeg stadium tot de nieuwe bladeren..


                    als je hier leest,kan je zelf kijken

                    http://www.420magazine.com/forums/pr...ransplant.html

                    Comment


                      #11
                      Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

                      Ijzer gaat van binnen naar buiten.
                      Dan heb je vaak nog groene bladpunten terwijl de rest wit is.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

                        juist Q,maar ik doelde gewoon op het feit dat zo een witte verkleuring ofwel ijzertekort,ofwel hittestress moet zijn!!
                        maar je hebt een punt ijzertekort begint idd vanbinnen en eerst bij de nieuwe jonge bladeren...

                        Comment


                          #13
                          Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

                          Maak je geen zorge hij duidt aan op een zeldzame plant .. Hollandse hoop

                          Comment


                            #14
                            Re: HELP!! problemen met de bladeren van me planten!!!

                            Verbranding,
                            Heb dit ook gezien bij mijn buur omdat hij zijn jonge plantjes onder een bureaulamp had gezet.
                            Zoals ik zie heb je dat ook gedaan.
                            Nu gewoon even laten groeien en het komt terug goed.

                            Comment

                            Bezig...
                            X