Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Bruine vlekjes

De growshop zei tegen mij dat ik het beste mijn fietszadel eraf kon halen voor het fietsen.. Over het algemeen (niet allemaal!) zijn growshopmederkers zoiets als kassameisjes; ze weten waar alles staat, en ze vangen hier en daar weleens een receptje op, maar echt koken met de spullen die ze verkopen dat kunnen ze vaak niet.
    Ga naar de bladprobleemoplosser, en snuffel daar eens rond. Je zult zien dat je probleem bijna niet te bepalen is. Dan is er een waterprobleem.

Ze horen niet in een laag water te staan. Ook hoeven ze nog geen voeding als ze zo klein zijn. 1/3e liter is super veel als ze al drijfnat staan. Bedenk ook dat cocos een leeg medium is; het bevat geen voeding. Dus het bijsturen, aanzuren, afzuren, EC-waardes meten, enzovoorts, moet je allemaal onder de knie hebben. Dat vergt niet alleen kennis, maar ook dure meetapparatuur.

Handiger is om de volgende keer potgrond te gebruiken, dat bevat van nature een buffer. Zelfs de goedkoopste potgrond is prima. Dan hoef je minder te voeden, minder water te geven, en gaat er minder snel wat mis.

De vuistregel is: je geeft pas water wanneer de pot tot op vingerdiepte droog is. En je geeft pas voeding als ze lobblaadjes afwerpen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Re: Bruine vlekjes

Maar misvormt blad betekent toch overhitting en blad is misvurmt op plaatje,
      als blaadjes omhoog staan gaf ik water dat zou betekenen dat ze dorstig zijn?!
      thanks zal ff niks doen

Comment

Bezig...
      X