Wat is er mis met mijn plant/blad?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • parker88
    Advanced Stoner
    Member
    • Jan 2015
    • 58

    #1

    Wat is er mis met mijn plant/blad?

    Korting op 420shop
    Beste forum leden,

    Mijn autoflower zaailingen zijn afgelopen dagen boven de grond gekomen. nu valt het me op dat sommige bladeren erg omhoog kruller/staan.

    Ik heb een 400watt hps lamp in een kweektent van 1m2 verder hangt hier een buisafzuiger in. lamp hangt nu op ongeveer 90 cm vaan de plantjes.

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen en alvast bedankt.

    Groet,
    Parker

    2015-01-16-10-57 2.jpg2015-01-16-10-57 3.jpg2015-01-16-10-57.jpg
    Eerste kweek: 4x Think Different (auto)
  • De Witte
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Dec 2013
    • 2133

    #2
    Re: Wat is er mis met mijn plant/blad?

    Ze lijken wat droog te staan, beetje een dorre indruk...
    Mischien kan je de topaarde wat natmaken, niet teveel.
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment

    • parker88
      Advanced Stoner
      Member
      • Jan 2015
      • 58

      #3
      Re: Wat is er mis met mijn plant/blad?

      Hoi De Witte,

      Bedankt voor je reactie.
      ik heb de topaarde net een beetje besproeid.

      LV krijg ik ook maar lastig omhoog, hangt nu elke keer rond de 38-42%.

      GR,
      Eerste kweek: 4x Think Different (auto)

      Comment

      • De Witte
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Dec 2013
        • 2133

        #4
        Re: Wat is er mis met mijn plant/blad?

        Speelt geen rol die LV, bij stekken wel, die hebben geen wortels en drinken dan via het blad.
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment

        • parker88
          Advanced Stoner
          Member
          • Jan 2015
          • 58

          #5
          Re: Wat is er mis met mijn plant/blad?

          Weer wat geleerd, bedankt!
          Eerste kweek: 4x Think Different (auto)

          Comment

          • amazing
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • Dec 2014
            • 1699

            #6
            Re: Wat is er mis met mijn plant/blad?

            - je lamp moet op 40 cm

            Comment

            • hasjboom
              Chronic Stoner
              MemberLucky Member
              • Jul 2014
              • 195

              #7
              Re: Wat is er mis met mijn plant/blad?

              Oorspronkelijk geplaatst door amazing
              - hasjboom waarom ze/we dit er niet bijvermelden is omdat wij ook willen dat jullie dit zelf beetje opzoeken


              - Grts Amazing


              sorry, kon t niet laten

              gr, hasjboom
              Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

              Comment

              • amazing
                Super Grower
                MemberLucky Member
                • Dec 2014
                • 1699

                #8
                Re: Wat is er mis met mijn plant/blad?

                - is geen probleem hoor
                - vragen staat vrij
                - maar zie wel graag dat je zelf ook opzoekt en dat kunne we merken aan de hand van de gestelde vragen

                - Grts Amazing

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: Wat is er mis met mijn plant/blad?

                  Als iedereen eerst zou zoeken zouden er geen vragen zijn, alleen maar geslaagde kweekverslagen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • amazing
                    Super Grower
                    MemberLucky Member
                    • Dec 2014
                    • 1699

                    #10
                    Re: Wat is er mis met mijn plant/blad?

                    - idd QnQ
                    - maar niet alles kan je opzoeken in het begin , want dan weet je bvb niet waar je moet zoeken en welke termen je moet gebruiken
                    - om het te kunne vinden
                    - maar snap je wel , elke week 5x hetzelfde topic ( maar toch een nieuwe)

                    - Grts Amazing

                    Comment

                    • parker88
                      Advanced Stoner
                      Member
                      • Jan 2015
                      • 58

                      #11
                      Re: Wat is er mis met mijn plant/blad?

                      Beste Amazing, QnQ en HasjBoom,

                      Bedankt voor jullie reacties.

                      Uiteraard sla ik altijd eerst google en het forum open voor ik de boel kom "vervuilen" met mijn vragen.

                      Omdat dit mijn eerste keer is, speelt onzekerheid en onwetendheid een grote rol, we willen het immers allemaal zo goed mogelijk
                      voor elkaar hebben voor onze plantjes.

                      Wellicht zal ik het eerst even op zijn beloop moeten laten voor ik hier kom vragen, maar ik zou het zonde vinden om in
                      zo'n vroeg stadium de boel al verkeerd te doen.

                      Ik heb uren gelezen online en er een boek bij gekocht. alleen ik lees zoveel tegenstrijdige berichten dat ik hier niet atlijd
                      veel wijzer van wordt.

                      Trouwens, mijn lamp stel ik elke dag / om de dag ongeveer een 20cm omlaag, ben rond de 130 CM begonnen.

                      Nogmaals bedankt voor de hulp die ik dusver heb ik gekregen en de reacties.

                      Vriendelijke groet,
                      Parker
                      Eerste kweek: 4x Think Different (auto)

                      Comment

                      • beowulf
                        Exquisite Grower
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2008
                        • 6495

                        #12
                        Re: Wat is er mis met mijn plant/blad?

                        Dat lampen laten zakken is ook een fabeltje. 400 mag direct op 40 centimimeter.

                        En ik moet zeggen dat ik niks verkeerd zie aan die zaailingen...
                        Last edited by beowulf; 18 January 2015, 01:30.

                        Comment

                        • peepzzz
                          Chronic Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2012
                          • 160

                          #13
                          Re: Wat is er mis met mijn plant/blad?

                          Hij begint wel te strekken, hoop niet dat je een lange zwakke stengel krijgt. heb je er een ventilator in?

                          Comment

                          • parker88
                            Advanced Stoner
                            Member
                            • Jan 2015
                            • 58

                            #14
                            Re: Wat is er mis met mijn plant/blad?

                            Dag Peepzzz,

                            Ik heb er een kleine 5 watt ventilator instaan.
                            Deze staat een stukje boven de plant, en blaast richting de wand.

                            Groet,

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            bedankt trouwens voor je reactie!

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Hier een aantal nieuwe foto's

                            IMG_3590.jpgIMG_3592.jpgIMG_3591.jpg
                            Last edited by parker88; 18 January 2015, 01:41.
                            Eerste kweek: 4x Think Different (auto)

                            Comment

                            • beowulf
                              Exquisite Grower
                              MemberLucky Member
                              • Nov 2008
                              • 6495

                              #15
                              Re: Wat is er mis met mijn plant/blad?

                              IK zou die laatste drie plantjes omkeren, de pot op de grond zetten ipv aan het plafond kleven. Vind het vreemd dat de aarde der blijft inzitten. Groter tentje pakken als je plaatsgebrek hebt. Dit vinden ze echt niet leuk, het bloed stroomt dan naar het kopje en dat sterft af.

                              Comment

                              Bezig...