Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Randen van bladeren worden lichter/geel/verdorren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Randen van bladeren worden lichter/geel/verdorren

    Tja, als ze in zulke potjes staan is dat het natuurlijk.
    Dat staat wel een aantal keren genoemd op het forum.
    Je kunt(moet) de bodem eruit knippen bij overpotten, als je zulke potjes gebruikt.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Re: Randen van bladeren worden lichter/geel/verdorren

      Had ik geen idee van. Vorige keer toen ik ze gebruikte, heb ik er geen last mee gehad.. Ach, zo leer je altijd weer iets bij. Denken jullie dat het nog de moeite is, om die bodem er als nog uit te proberen halen? Ik denk dat ik de wortels helemaal kapot maak dan.
      Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

      Comment


        #18
        Re: Randen van bladeren worden lichter/geel/verdorren

        Ik denk dat je die moeite beter niet kunt nemen.
        Maar als de rest allemaal in orde is qua omgevingsfactoren, dan lijkt dat mij de meest logische verklaring voor je problemen.

        Eventueel kun je met een breinaald gaten prikken in de bodem van die potjes, maar de kans dat je daarmee wat beschadigd is natuurlijk vrij groot (dat potje zal helemaal vol met wortels zitten). Maar aangezien het (waarschijnlijk) geen autoflowers zijn, dan kun je best de groeiperiode wat verlengen met een paar weken. Dan trekt die schade wel recht.

        Wel iets om rekening mee te houden dus in de toekomst; turfpotjes zijn een no-go. Plastic is duur, en niet zo biologisch, maar je kunt beter een keertje extra overpotten, dan met ditsoort problemen zitten.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #19
          Re: Randen van bladeren worden lichter/geel/verdorren

          Alright, thanks for the tips. Ik denk dat ik het zo maar even houd, als de wortels er toch zijn doorgekomen, verniel ik alles helemaal. Ik zal nog wat update foto's posten, mocht er verbetering in komen. Anders start ik wel opnieuw, en laat ik die bio-potjes achterwegen.
          Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

          Comment


            #20
            IMG_3788.jpg
            Nr2:
            IMG_3789.jpg

            Ik ben er dus bijna zeker van dat de aarde veel te vochtig was. Nr1 begint eindelijk een beetje aan te tonen dat ze nood heeft aan een slokje, dus dat ga ik haar vanavond waarschijnlijk geven. Nr2 is nog iets erger geworden op de bladeren waar verdorring al begonnen was, maar ik heb de indruk dat dat nu ook niet meer erger wordt.
            Het blijft nog altijd afwachten of hun wortels nu door die bio bakjes zijn geraakt, of niet. Maar op dit moment lijkt het allemaal redelijk positief! Ik zal over een week nog een update posten. Als het dan nog steeds goed gaat, kan er wel een slotje op.
            Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

            Comment


              #21
              Re: Randen van bladeren worden lichter/geel/verdorren

              Het is alleszins zeker niet verergerd
              Kleur ziet er al een pak mooier uit vind ik maar da ligt misschien aan de fotos. Komt wel goed!
              Ik ben nu al twee weken een plantje binnen aan het voorgroeien onder een spaarlamp van 23watt en dat is ongelooflijk hard gegroeid met zeer weinig water.
              IMG_20150619_142554.jpg

              Comment


                #22
                Re: Randen van bladeren worden lichter/geel/verdorren

                Wow, voor onder een spaarlamp vind ik dat ie er weinig strekt. Ziet er mooi uit! Ik moet nog even kijken hoeveel ik mijn plantjes ga geven. Zal ook wel tussen de 10 en 50 cl zijn. Nr1 is nog wat kleiner, dus zal die ook wat minder krijgen.
                Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                Comment


                  #23
                  Re: Randen van bladeren worden lichter/geel/verdorren

                  Zolang die spaarlamp dicht genoeg staat strekt die niet, ik zet de lamp altijd op ongeveer 2cm, maar dan moet je het wel elke dag in het oog houden natuurlijk om de lamp te verzetten.

                  Comment


                    #24
                    Re: Randen van bladeren worden lichter/geel/verdorren

                    De plantjes gaan nog steeds de goede kant op. Maar nu ik weer regelmatiger water wil geven merk ik dat de meerderheid langs de zijkanten meteen de pot uitloopt. Ik weet dat dit door het onregelmatig toedienen van water komt, maar hoe los ik dit nu het beste op? Ik wil natuurlijk voorkomen dat mn plantjes weer meteen te veel water krijgen... Ik heb zitten denken aan water toedienen via de onderkant, maar ik heb in beide potten redelijk wat hydro korrels gestopt, en ben bang dat het water dus niet tot de aarde komt.
                    Iemand tips?
                    Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                    Comment


                      #25
                      Re: Randen van bladeren worden lichter/geel/verdorren

                      drupje(!) afwasmiddel zorgt voor breking van de oppervlaktespanning. Dan wordt het water iets sneller opgenomen. Dat moet je alleen niet te vaak doen.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #26
                        Re: Randen van bladeren worden lichter/geel/verdorren

                        Zou enig kenner mij kunnen vertellen wat ik verkeerd doe met mijn ak47 autos in cocomix 12 liters?

                        -Waarschijnlijk te weinig water(voeding, hittegolf nu en staan in kweek tent wel met gaten er in) ?

                        Comment


                          #27
                          Re: Randen van bladeren worden lichter/geel/verdorren

                          @boskabouter, ga je nu andermans topics kapen ?
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment

                          Bezig...
                          X