Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

    Verf kan aangekoekte melk zijn, of opgedroogde zouten van het bakpoeder.

    De test hier is compleet: pH 10 maakt geen verschil. Dag na behandeling is de pluis weer terug.
    Het zal dus de natrium of calcium zijn in het bakpoeder. Geen idee of het calciumcarbonaat is, of natriumcarbonaat.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #32
      Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
      Ik heb dit gevonden:

      http://boerengoed.nu/index.php/produ...erglas-1liter/

      Deze link was al eerder in het topic gegeven, staat ook een dosering bij.

      https://www.deververije.nl/overige-p.../kaliwaterglas

      8.50 tegen 18.00
      Bedankt GPS !

      Nu vraag ik mij alleen af of kaliwaterglas altijd dezelfde "sterkte" heeft.
      Zou voor mij een reden zijn om dan toch maar de aankoop bij boerengoed.nu te doen.

      Mooi als dat zou zijn gelukt met het bakpoeder!

      Kun je niet een close up van het aangedane blad maken?
      Op de foto's zie ik bitter weinig.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #33
        Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Verf kan aangekoekte melk zijn, of opgedroogde zouten van het bakpoeder.

        De test hier is compleet: pH 10 maakt geen verschil. Dag na behandeling is de pluis weer terug.
        Het zal dus de natrium of calcium zijn in het bakpoeder. Geen idee of het calciumcarbonaat is, of natriumcarbonaat.
        Dit is wat ik bij de apotheek gekocht heb:

        http://deguldengulden.nl/2009/02/zuiveringszout/

        natriumbicarbonaat

        Zuiveringszout in goed Nederlands, baking soda in goed engels.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
        Bedankt GPS !

        Nu vraag ik mij alleen af of kaliwaterglas altijd dezelfde "sterkte" heeft.
        Zou voor mij een reden zijn om dan toch maar de aankoop bij boerengoed.nu te doen.

        Mooi als dat zou zijn gelukt met het bakpoeder!

        Kun je niet een close up van het aangedane blad maken?
        Op de foto's zie ik bitter weinig.
        Ik zal misschien morgen weer een poging wagen.

        Probleem is dat ik weinig tot niets weet van foto's maken, en de camera standaard vol automatisch is.
        De camera kan beter al is de resolutie voor trichomen te laag, misschien moet ik weer eens de handleiding lezen.

        Dit was al de derde poging om dat witte spul in beeld te krijgen.

        Of dat water met bakpoeder en melk werkt ? Zeker wel.

        Ik had onder op en in het midden van de plant de typische meeldauw, die nu vandaag nog steeds weg lijkt.

        Een dag na de behandeling heb ik boven op de plant wel ineens een blad met wit spul, dat meer op verf als op meeldauw lijkt.

        Misschien is het wel wat LR2 suggereert.

        Echt makkelijk lost dat zuiveringszout niet op in water.
        Last edited by Gps; 7 September 2016, 01:48.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #34
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #35
            Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

            Als je normaal naar een plant kijkt zie je ook geen pluis bij meeldauw.
            Die foto's zijn vergroot en met opgepept contrast ziet het er dan pluiziger uit dan in werkelijkheid.

            Die foto's zijn niet erg duidelijk, maar het lijkt alsof dat blad gewoon geel tussen de nerven is geworden agv een tekort. (kan trouwens ook door pH schommelingen komen)
            Ik herken er geen meeldauw op in ieder geval.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #36
              Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

              http://www.flandersfood.com/artikel/...e-contaminatie

              Comment


                #37
                Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Als je normaal naar een plant kijkt zie je ook geen pluis bij meeldauw.
                Die foto's zijn vergroot en met opgepept contrast ziet het er dan pluiziger uit dan in werkelijkheid.
                Ik herken meeldauw op planten, aan wat ik een witte waas in het blad noem. Pluis zie je met het blote oog inderdaad niet.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                Interessant.

                Nu zitten we dus met de vraag waarom er dan zuiveringszout bij moet lol.

                Vandaag was de meeldauw een beetje erger als gisteren, en ik heb de plant maar weer behandeld met water met zuiveringszout en magere melk.

                Morgen maar weer eens kijken met de microscoop.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Dit is overigens de camera die ik heb.

                https://www.dpreview.com/products/fu...specifications

                Iemand die er wat zinnigs over kan zeggen ? Ik zelf heb de ballen verstand van deze dingen.

                Iets wat ik nog zou kunnen proberen, is om een lagere kwaliteit te kiezen (minder MB per foto) omdat ik dan kan zoomen. Als ik de kwaliteit op 3M zet kan ik niet zoomen. ( het forum schaalt echter de 3M foto's die ik opload omlaag, en ik begrijp best waarom )

                Mijn vraag is dus vooral, zou ik met deze camera betere foto's moeten kunnen maken als ik nu doe?

                Ik wil best weer eens RTFM doen, maar dan moet dat wel zin hebben. De camera heeft ook een macro stand die ik al gebruik.
                Maar misschien moet ik toch de camera dichter op de plant houden ?
                Als ik die specs goed begrijp is mijn minimale focus afstand 38 mm, dus ik kan de camera tot op 4 cm van de plant houden ?

                Voor wie RTFM niet kent, het is internet slang, Read The Fucking Manual.

                Geheel offtopic, ik heb die camera gehad en ben er blij mee. Ik kan hem ook onder Linux gewoon via usb aansluiten.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #38
                  Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                  Iets wat ik nog zou kunnen proberen, is om een lagere kwaliteit te kiezen (minder MB per foto) omdat ik dan kan zoomen. Als ik de kwaliteit op 3M zet kan ik niet zoomen. ( het forum schaalt echter de 3M foto's die ik opload omlaag, en ik begrijp best waarom )

                  Mijn vraag is dus vooral, zou ik met deze camera betere foto's moeten kunnen maken als ik nu doe?

                  Ik wil best weer eens RTFM doen, maar dan moet dat wel zin hebben. De camera heeft ook een macro stand die ik al gebruik.
                  Maar misschien moet ik toch de camera dichter op de plant houden ?
                  Als ik die specs goed begrijp is mijn minimale focus afstand 38 mm, dus ik kan de camera tot op 4 cm van de plant houden ?
                  Niet gaan zoemen want dat zal een digitale zoom zijn. Je kamera knipt dan als het ware gewoon een stukje uit de foto. Je knipt op de macro stand (dat bloemetje of tulpje) volledig uitgezoomed en van 4 cm afstand. Zo schiet je een heel aantal foto's. Uit deze foto's kies je dan de scherpe en van deze knip je dan in een fotoprogrammetje het scherpste stukje uit de foto uit. Op JD wordt alles verkleint tot 1200 x 800 pixels dus als je uit je foto het scherpe stukje van 1200 x 800 pixels knipt blijft de kwaliteit na uplaoden gelijk.

                  Comment


                    #39
                    Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                    Bedankt, ga ik proberen, 4 cm en een stuk van 1200 x 800 uitknippen.

                    Ik had 80 cm in me hoofd als minimale afstand, maar snap nu wat die macro knop doet.
                    Die 80 cm is met macro stand uit.

                    Dit is hoopvol, ik zat veel verder als 4 cm van de plant zeker 30 cm. Word vervolgt.
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #40
                      Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                      Het jointjedraaien forum voor al uw camera ( foto) problemen ?

                      ( Flintstoned bedankt, ik moet alleen nog even uitvogelen hoe ik in GIMP een slectie maak van exact 1200 x 800 )

                      DSCF0001a.JPG

                      Het ander wit wat ik zag op de plant, en waarvan ik wel zeker ben dat het meeldauw is, is na de behandeling nu weer (even) weg.
                      Met deze foto komen we er denk ik wel uit ?

                      Voor wie wil weten wat GIMP is, http://www.gratissoftwaresite.nl/dow...editor-tekenen
                      Last edited by Gps; 9 September 2016, 15:20.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #41
                        Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                        Zou het geen reactie zijn op het bakpoeder?

                        http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/...an-big-pharma/

                        Comment


                          #42
                          Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                          he Flint eindelijk ook iemand gevonden die wakker is.chappo.you know

                          grtz Vapo

                          long time not speak

                          Comment


                            #43
                            Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                            Aptus fungone zou preventief werken door een soort reiniging + beschermlaag vs schimmels en bact.
                            http://aptus-holland.com/nl/aptus-pl...aptus-fungone/
                            verslag 1, verslag 2

                            Comment


                              #44
                              Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                              Vooral gezien het tijdstip waarop ik dit voor het eerst zag, een dag na de eerste behandeling, is dat wel het meest aannemelijk.

                              Ik las volgens mij ook ergens dat je op moet passen om niet te veel bakpoeder te gebruiken. Helaas kan ik die site niet meer vinden, want hoeveel is te veel ?
                              Ik gebruik nu ongeveer twee theelepeltjes op 1,5 liter water en melk.
                              Je moet echter wel flink roeren om het op te lossen in het water. ( misschien dat daar de zeep voor bedoelt is, die sommige sites noemen.)


                              Dat was ook een flinke zoektocht, wtf is niet chemische zeep.
                              En dan vind je dus uiteindelijk dit:
                              http://www.versmarktvreeburg.nl/image/cache/catalog/driehoek%20zeep-500x500.jpg

                              Ik gebruikte deze zeep al, om de neem olie op te lossen.
                              Verder blij dat het met een duidelijke foto meteen opgelost is.
                              Lets not criticize but legalize

                              Comment


                                #45
                                Re: Meeldauw plant weg gooien of niet ? Kan dit de andere planten besmetten ?

                                Groene of bruine zeep idd
                                Of je zet zelf een zeepplantje ghehe bestaat ook heel leuk om eens te doen.

                                Als je al goed moet roeren om het opgelost te krijgen dan maak je dus een bijna 100 % oplossing.

                                Zie het als een glas thee waar je 1 klontje zuiker in gooit. dat lost gemakkelijk op zelfs als de thee niet meer zo heel warm is. Gooi je er 5 in dan kan je roeren wat je wil. er blijft een bergje in het midden van dat theeglas liggen. De thee heeft het maximle aan suiker opgenomen, meer gaat niet.

                                Met bicarbonat is dat natuurlijk net zo en ik denk eens dat een 100 % tige oplossing erg sterk is gehehehhe. Ik zou eens gaan naar een 10 % oplossing.

                                Comment

                                Bezig...
                                X