Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad krult dood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad krult dood

    Korting op 420shop
    Hoi, beginnende kweker hier en ik heb wat hulp nodig!

    De bladeren van mijn plant krullen langzaam dood en ik weet niet hoe ik dat kan fixen.

    Mijn setup:
    300w led
    18/6 in de groei
    12/12 in de bloei
    lightmix grond

    De levensfase van de plantjes is als volgt gegaan:
    - Eerste 4 weken groei
    - Zodra die haartjes kreeg ben ik overgestapt naar 12/12
    - Een week nadat die ging bloeien ben ik voeding gaan geven (voor ongv 3-5 dagen)
    - Ik merkte dat de plant stress had (rode stengels enz) en ben gestopt met voeding
    - Ongv een week later gingen de uiteindes van de bladeren naar beneden krullen
    - Ik dacht dat ik te veel water gaf maar dat was niet zo

    Nu zijn de plantjes ongeveer een week of drie in de bloei (2 weken zonder extra voeding) en geef alleen nog maar water. Maar, nu beginnen de bladeren langzaam dood te gaan. Is dit omdat de plant permanente schade heeft gekregen van te veel voeding of omdat hij aan het einde van de bloeifase zit? Of is er mogelijk een andere reden?

    Hier zijn fotos:
    http://i.imgur.com/VyDp4nw.jpg
    http://i.imgur.com/DhhP4kp.jpg

    De toppen zijn nog heel erg klein overigens. Gaat hij nog wel verder met bloeien of niet?

    Temperatuur is goed, altijd rond de 20 graden en de plantjes krijgen constant frisse lucht door een fan, koolstof word afgezogen met filter. Luchtvochtigheid verschilt maar ligt meestal rond de 40

    Ik heb 2 andere plantjes en die doen het heel erg goed (die geef ik alleen water verder niks)

    #2
    Re: Blad krult dood

    Vertel eens meer....
    Welke aarde? Welke voeding en hoeveel?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Blad krult dood

      Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
      Vertel eens meer....
      Welke aarde? Welke voeding en hoeveel?
      Lightmix aarde. Voeding is terra vega

      Ik heb voeding op gevoel gegeven want had geen schema (en kan er ook geen een vinden voor terra producten), dat was sowieso fout maar betekend dat de plantjes nu permanente schade opgelopen hebben daardoor? Blad begon pas dood te gaan nadat ik al 2 weken normaal water heb gegeven dus..

      Comment


        #4
        Re: Blad krult dood

        De water huishouding is in elk geval niet helemaal fijn. Zie aardig wat blad dat bol naar onder staat en badpunten die naar onder hangen, dat lijkt mij dat ze te nat staan of gestaan hebben. Als ze te nat staan kun je verdamping problemen krijgen en dat kan er wel voor zorgen dat blad zich zo gaat gedragen.

        verder lijkt het of je ergens een tekort aan hebt, dit zou ook kunnen komen door te nat staan dan word er niets opgenomen door de wortels.

        en een schema staat gewoon op de Canna website. KLIK HIER

        Blad wat zo beschadigd is hersteld sowieso niet meer, en daar valt verder weinig aan te doen. Zorg dat ze niet te nat staan en maak deze ronde gewoon af, die verdorde bladeren haal je het best weg.

        Comment


          #5
          Re: Blad krult dood

          Zodra ze haartjes kregen op 12/12? Zijn het autoflowers dat ze al bloeiden op 18uur licht of wat bedoel je net?
          Zoja, Die zijn wat gevoelliger als het op voeding aankomt.
          Je vermeld nergens ph waardes denk ik.. Meet je die?
          Zomaar wat voeding bij water gieten kan u medium ph enzo namelijk behoorlijk verprutst hebben, met alle gevolgen van dien.

          Niet slecht bedoeld, maar ik denk dat ge u iets beter moet inlezen hier en daar. Dingen zoals dat schema vind ge namelijk in 1minuut google werk.
          Last edited by ergonaut; 16 November 2016, 16:06.
          verslag 1, verslag 2

          Comment


            #6
            Re: Blad krult dood

            Oorspronkelijk geplaatst door weedson View Post
            Hoi, beginnende kweker hier en ik heb wat hulp nodig!

            De bladeren van mijn plant krullen langzaam dood en ik weet niet hoe ik dat kan fixen.

            Mijn setup:
            300w led
            18/6 in de groei
            12/12 in de bloei
            lightmix grond

            De levensfase van de plantjes is als volgt gegaan:
            - Eerste 4 weken groei
            - Zodra die haartjes kreeg ben ik overgestapt naar 12/12
            - Een week nadat die ging bloeien ben ik voeding gaan geven (voor ongv 3-5 dagen)
            - Ik merkte dat de plant stress had (rode stengels enz) en ben gestopt met voeding
            - Ongv een week later gingen de uiteindes van de bladeren naar beneden krullen
            - Ik dacht dat ik te veel water gaf maar dat was niet zo

            Nu zijn de plantjes ongeveer een week of drie in de bloei (2 weken zonder extra voeding) en geef alleen nog maar water. Maar, nu beginnen de bladeren langzaam dood te gaan. Is dit omdat de plant permanente schade heeft gekregen van te veel voeding of omdat hij aan het einde van de bloeifase zit? Of is er mogelijk een andere reden?

            Hier zijn fotos:
            http://i.imgur.com/VyDp4nw.jpg
            http://i.imgur.com/DhhP4kp.jpg

            De toppen zijn nog heel erg klein overigens. Gaat hij nog wel verder met bloeien of niet?

            Temperatuur is goed, altijd rond de 20 graden en de plantjes krijgen constant frisse lucht door een fan, koolstof word afgezogen met filter. Luchtvochtigheid verschilt maar ligt meestal rond de 40

            Ik heb 2 andere plantjes en die doen het heel erg goed (die geef ik alleen water verder niks)
            Ik heb even kleurtjes gegeven aan je tekst, dan is het wat makkelijker qua uitleg.
            - Je bent voeding gaan geven, bedoel je dan de hoeveelheid voeding voor 3-5 dagen, of heb je 3-5 dagen lang voeding gegeven?
            Elke dag voeding is een optater. Het is een beetje alsof je 9 maanden aan ontbijt, lunch en diner bij een zwangere vrouw naar binnen probeert te stampen omdat de baby hard moet groeien.. Beter is: zet een bord eten neer, en laat die vrouw er zelf van nemen wanneer ze honger heeft. Zo werkt het met planten ook. Elke dag watergeven voor 3-5 dagen lang, tsja, dat is ook niet goed. Dan heb je te kleine potten, of dan geef je teveel water.

            - Rode stengels zijn niet per definitie een teken van stress. Veel sativa's en hybrides hebben rode stengels van nature. Het bolle blad - en de diepgroene kleur onderin - wijst er op dat je wellicht teveel groeivoeding hebt gegeven. Als je die eindjes aan elkaar knoopt (er is voldoende stikstof en toch rode stengels) dan kun je concluderen dat het waarschijnlijk genetisch rood is.


            - Een week later pas problemen. En je hebt al bloeivoeding gegeven. Dan is er meer aan de hand, vooral omdat er geen zichtbare stikstofblokkade is (geel blad onderin). Dan denk ik eerder aan rotte wortels (teveel water, te lang te nat, te weinig beluchting in de bodem en een dikke plak modder onderin, om maar wat te nomen).

            - Hoe weet je zeker dat je niet teveel water geeft/gaf? Mijn moeder zei ook ooit dat ze niet teveel water gaf, maar toen bleken de cactussen in hun pot te zwemmen. Ze gaf ook daadwerkelijk maar een klein beetje water per maand, maar die cactussen stonden in een pot zonder gaten en op een koude plek. Condenswater+kraanwater was teveel voor ze.

            De temperatuur is goed? Rond de 20 graden? "Rond de 20 graden" betekent voor mij: 17-23 graden. Dat is te koud. Je zou beter rond de 27 moeten zitten.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Blad krult dood

              Oorspronkelijk geplaatst door weedson View Post
              Lightmix aarde. Voeding is terra vega

              Ik heb voeding op gevoel gegeven want had geen schema (en kan er ook geen een vinden voor terra producten), dat was sowieso fout maar betekend dat de plantjes nu permanente schade opgelopen hebben daardoor? Blad begon pas dood te gaan nadat ik al 2 weken normaal water heb gegeven dus..
              Niet echt gezocht dan op plagron is er calculator

              https://www.plagron.com/nl_NL/grow_schedule_calculator/

              Zie nu pas dat het niet plagron terra is dat je gebruikt dus weet niet als je deze kan gebruiken.
              Last edited by Nightstalker; 17 November 2016, 06:00.

              Comment


                #8
                Re: Blad krult dood

                Dat krullende blad is ook al eerder veroorzaakt.
                Waarschijnlijk door de lamp er te dicht op toen dat blad nog het bovenste blad was, of ze staan voor de luchtinlaat of de fan staat op de planten gericht.


                !(◎_◎)
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...
                X