Bladprobleem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • toepsen
    Senior Stoner
    Member
    • Dec 2016
    • 28

    #1

    Bladprobleem

    Korting op 420shop
    Hallo ik ben pas bezig met een binnen kweek. En ik gaa nu de 2de week in ik merk nu alleen wel dat de bladeren geel beginnen te worden kan iemand mij uitleggen waar het door zou komen ????

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
  • royalcheese1grow
    Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2013
    • 672

    #2
    Re: Bladprobleem

    He toepsen,

    Hoe ver staat je lamp van je plantjes en is het een 400w?

    mvg

    Comment

    • toepsen
      Senior Stoner
      Member
      • Dec 2016
      • 28

      #3
      Re: Bladprobleem

      Oorspronkelijk geplaatst door royalcheese1grow
      He toepsen,

      Hoe ver staat je lamp van je plantjes en is het een 400w?

      mvg
      Hey, het is 1 x een 600 w lamp die ongvr 70cm erboven staat

      Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Bladprobleem

        Waar staan ze in, en wat geef je ze ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • royalcheese1grow
          Grower
          MemberLucky Member
          • Mar 2013
          • 672

          #5
          Re: Bladprobleem

          Lijkt wel alsof je bladpuntjes verbrand zijn door de lamp want voor de rest ziet ie er goed uit.
          Maar 70 cm voor een 600w is wel goed, dus ik zou het gewoon even afwachten of het erger gaat worden of niet.
          Teveel voeding kan ook wel eens voor gele bladpuntjes zorgen die nadien sneller afbreken/verbrand uitzien.

          Comment

          • toepsen
            Senior Stoner
            Member
            • Dec 2016
            • 28

            #6
            Re: Bladprobleem

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
            Waar staan ze in, en wat geef je ze ?
            Ze staan in een kweek tent en heb ze 25 nov in potten gezet en geef ze vanaf 28 nov startbooster van aptus tot aan de dag van vandaag

            Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

            Comment

            • toepsen
              Senior Stoner
              Member
              • Dec 2016
              • 28

              #7
              Re: Bladprobleem

              Oorspronkelijk geplaatst door royalcheese1grow
              Lijkt wel alsof je bladpuntjes verbrand zijn door de lamp want voor de rest ziet ie er goed uit.
              Maar 70 cm voor een 600w is wel goed, dus ik zou het gewoon even afwachten of het erger gaat worden of niet.
              Teveel voeding kan ook wel eens voor gele bladpuntjes zorgen die nadien sneller afbreken/verbrand uitzien.
              Ik geef ze elke dag voeding (startbooster)
              Een dopje vol in een fles van 1,7 ltr voor 2 planten dus 1,7ltr met aptus voor deze twee 00 en de andere 00 ook 1,7 ltr, elke ochtend rond een uur of 09.00 met 20 uur licht, 6 uur donker. heb er 4 staan voor eigen gebruik.

              Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

              Comment

              • toepsen
                Senior Stoner
                Member
                • Dec 2016
                • 28

                #8
                Re: Bladprobleem

                Oorspronkelijk geplaatst door toepsen
                Ik geef ze elke dag voeding (startbooster)
                Een dopje vol in een fles van 1,7 ltr voor 2 planten dus 1,7ltr met aptus voor deze twee 00 en de andere 00 ook 1,7 ltr, elke ochtend rond een uur of 09.00 met 20 uur licht, 6 uur donker. heb er 4 staan voor eigen gebruik.

                Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                Zijn trouwens Kera White Thunder plantjes. Ook wel leuk om te weten

                Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: Bladprobleem

                  Aptus startbooster.
                  25 ml op 100 liter water.
                  Dat is 2.5ml op 10L water.
                  Dat is 0.25ml op 1L water.

                  0.425 ml op 1.7L water.

                  Ik raad je aan om even een pipetje te gaan kopen want ik denk dat ze ongeveer 10x teveel krijgen.

                  Je kunt ook druppels tellen, ik denk dat je in 1.7L ongeveer 8 druppels startbooster moet doen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • toepsen
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Dec 2016
                    • 28

                    #10
                    Re: Bladprobleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                    Aptus startbooster.
                    25 ml op 100 liter water.
                    Dat is 2.5ml op 10L water.
                    Dat is 0.25ml op 1L water.

                    0.425 ml op 1.7L water.

                    Ik raad je aan om even een pipetje te gaan kopen want ik denk dat ze ongeveer 10x teveel krijgen.

                    Je kunt ook druppels tellen, ik denk dat je in 1.7L ongeveer 8 druppels startbooster moet doen.
                    Okee bedank voor de tip !

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                    Comment

                    • royalcheese1grow
                      Grower
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2013
                      • 672

                      #11
                      Re: Bladprobleem

                      Gaat idd wat te veel voeding zijn, dus zou even doen wat QnQ zegt.

                      Mvg

                      Comment

                      • toepsen
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Dec 2016
                        • 28

                        #12
                        Re: Bladprobleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door royalcheese1grow
                        Gaat idd wat te veel voeding zijn, dus zou even doen wat QnQ zegt.

                        Mvg
                        Bedankt !!

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                        Comment

                        • Meglow
                          Expert Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2011
                          • 1374

                          #13
                          Re: Bladprobleem

                          ff een ongevraagde tip om kleine hoeveelheden te kunnen meten met spullen die je waarschijnlijk wel in huis hebt... ik gebruik drinkrietjes waarop ik heb gemarkeerd wat een milliliter is. In de oplossing duwen, vinger erop en loslaten boven je watertje.
                          De juiste plek voor de markering kun je bepalen met behulp van een weegschaal. Je zet eerst willekeurig een markering en laat die hoeveelheid 10x in een bakje vallen. Afhankelijk van het totaalgewicht in het bakje, pas je de markering aan totdat je uiteindelijk precies 10 gram water verkrijgt, dan weet je dat je hem op ongeveer 1ml hebt staan. Als je er halverwege nog een streepje bijzet, heb je ook gelijk een 0,5ml markering. Daarna gelijk 10 rietjes dezelfde markeringen geven, grijp je nooit meer mis.
                          Werkt mogelijk niet bij pH- producten, die vreten misschien je rietje op

                          Comment

                          • toepsen
                            Senior Stoner
                            Member
                            • Dec 2016
                            • 28

                            #14
                            Re: Bladprobleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door Meglow
                            ff een ongevraagde tip om kleine hoeveelheden te kunnen meten met spullen die je waarschijnlijk wel in huis hebt... ik gebruik drinkrietjes waarop ik heb gemarkeerd wat een milliliter is. In de oplossing duwen, vinger erop en loslaten boven je watertje.
                            De juiste plek voor de markering kun je bepalen met behulp van een weegschaal. Je zet eerst willekeurig een markering en laat die hoeveelheid 10x in een bakje vallen. Afhankelijk van het totaalgewicht in het bakje, pas je de markering aan totdat je uiteindelijk precies 10 gram water verkrijgt, dan weet je dat je hem op ongeveer 1ml hebt staan. Als je er halverwege nog een streepje bijzet, heb je ook gelijk een 0,5ml markering. Daarna gelijk 10 rietjes dezelfde markeringen geven, grijp je nooit meer mis.
                            Werkt mogelijk niet bij pH- producten, die vreten misschien je rietje op
                            Bedank voor de info !!

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                            Comment

                            • LR2
                              Mother of all Growers
                              MemberLucky Member
                              • Nov 2011
                              • 8552

                              #15
                              Re: Bladprobleem

                              Wat ook wel handig is: 1mL water is 1cc, dus 1x1x1cm, ofwel 1cm³ en weegt precies 1 gram.
                              In een rietje hoef je niet te wegen, want een rietje is ofwel 0,5cm (dik) ofwel 0,3cm (standaard).
                              Inhoud van een cilinder is pi*r²*hoogte
                              pi = 3,14
                              r² is ofwel 0,25 ofwel 0.09.
                              1mL = 3,14*0,25*x || X= 1,27cm
                              1mL = 3,14*0,09*x || X=3,5cm
                              0,5mL is dan de helft van x.
                              Hoeveel dan 0,425mL is, dat mag je zelf berekenen.

                              Scheelt weer een boel handwerk als je zakjapanners gebruikt.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...