Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

plant training op langere dagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plant training op langere dagen

    Korting op 420shop
    hallo medegrowers
    in de smartshop is mij verteld dat net als vele andere planten, de cannabisplant afhankelijk is van het aantal uren NACHT, niet het aantal uren DAG, om te bepalen wanneer het tijd is om te gaan bloeien.
    Natuurlijk weet ik niet zeker of dit voor de volle 100% klopt, maar gezien meer planten dit op die manier bepalen, neem ik het voor nu even aan voor waar.

    Dus.

    De plant bepaald wanneer te bloeien op mate van de nachten.
    Zou dat kunnen betekenen dat we met de plant kunnen spelen?
    Ik bedoel, op onze planeet waren de dagen vroeger 25 uur, tegenwoordig nog maar 24 uur en ze worden steeds langzamer (ga ik nu even niet dieper op in hoewel ik dit soort onderwerpen geweldig vind), de planten hebben zich op de 24 uur aangepast, planten kunnen zich dus aan andere tijden aanpassen.

    MAAR. Kunnen wij de plant dit OOK laten doen?
    Of heeft dat een te lange tijd aan evolutie nodig om de plant beetje bij beetje aan te passen aan een langer schema?

    Kortom:
    Zouden wij een plant kunnen leren dat de dagen 36 uur duren, 24 uur licht 12 uur donker 24 uur licht 12 uur donker, en daardoor een bloei periode te triggeren waarin ze 24 uur licht krijgen?

    Of iets in de richting?

    Ik heb gewoon het gevoel dat hier meer mee moet kunnen dus ik dacht ik gooi het in ieder geval op, en kijk wat andere mensen horen, denken en weten hierover.


    #2
    Voor zover ik weet maakt wen plant onder zonlicht een hormoon aan. Zolang er genoeg van dat hormoon is gaan ze niet bloeien.

    Is het dan zolang donker dat er een tekort van dat hormoon is. Dan gaat er een ander hormoon de boventoon voeren en komt er bloei... Niet precies bij 12 uur. Dat hebben wij voor het gemak als gemiddelde genomen. Er zijn soorten die al op 16 uur licht bloeien maar ook die pas bij 14 uur donker de bloei in willen...

    Het gaat sowieso een tijd duren voordat er een genetisch verschil kan ontwikkelen. De evolutie heeft nu eenmaal geen turbo. Das meer een dieseltruck. Langzaam maar zeker met af en toe een vage afslag. Maar zou volgens mij best kunnen. Leuk bedacht!

    Alleen zou ik dan de nachten op zes uur houden en de dagen dan verlengen. Want normaal is twaalf uur donker genoeg om bloei te initialiseren.

    Neem ipv 18 uur licht dan 30 uur licht en maak DE plant wijs dat dagen 36 uur duren. En als je ze dan in bloei zet 12 uur donker en 24 licht. Bloeien ze dan niet wat ik niet denk. Dan 18/18 licht.

    Maar dat moet generaties lang worden volgehouden. En of jet zin heeft....

    Moedertje natuur is echt zo gek nog niet. Of het nou een God is of een vliegend spaghettimonster er zit gewoon geniale logica achter ons hele multiversum

    Wiet is trouwens net als een chrysant een korte dag plant. Dwz. Die gaan bloeien naarmate de dagen korter worden.

    Comment


      #3
      Het geheel blijft altijd 24 uur. Wanneer ze een bepaalde tijd geen licht zien worden er bloeihormonen aangemaakt. Als het daarna 24uur licht is dan hebben ze die donkere periode alweer gemist. Het is zinvoller om op zoek te gaan naar een nieuwe planeet met dat dagschema. Mss hebben ze der ook wiet.

      Comment


      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        Zou ook leuk kunnen zijn..
        Als ik er een heb gevonden, regel jij een raket?

      #4

      Comment


        #5

        Comment


          #7
          Dat hersenvoer is erg interresant, ik ga er straks eens flink wat meer van lezen, heel erg bedankt!!!


          Ik wil er inderdaad ook mee gaan experimenteren zodra ik LED's heb (ivm de warmte)!

          Dat Monty er mee bezig is geweest wist ik niet, ga ik straks ook eens proberen op te zoeken, kijken wat die allemaal geleerd en geprobeerd heeft (hopelijk kan ik er van leren)

          Comment


            #8
            Geconcludeerd dat het ni werkte na veel verloren tijd en moeite als ik het mij goed herinner.

            Comment

            Bezig...
            X