Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stekken female zaad of toch regulier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekken female zaad of toch regulier

    Korting op 420shop
    -------------
    Last edited by exmember44134; 20 July 2017, 18:51.

    #2
    Kwestie van proberen heh.
    Eerst 238 kweekverslagen lezen zodat je een beetje weet welke kant je op moet zoeken en in ieder geval welke je niet zoekt. (bijv. 99% van RQS)
    Dan ga je ze kweken, zet een stuk of 10 soorten en neem van elke plant 2 of 3 stekken.
    De moeders ga je zoveel mogelijk stress bezorgen.
    De planten die niet hermafrodiet worden zijn geschikt als moederplant.
    Je kweekt verder met de stekken van die plant.

    Ik snap dat je liever een soort met naam en merk hoort, lekker makkelijk, maar zo werkt dat niet.
    De reguliere zaden tegenwoordig kun je ook niet blindelings op varen, je zult het altijd moeten testen, of je nou met fem of reg start.
    Er zijn erg veel rommelaars die gewoon hun zaden verkopen terwijl er gewoon fem doorheen gekweekt is dus dan kom je nog herma's tegen.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Dat leg ik net uit: Dat is niet zo.
      Ook regulier zul je een stresstest moeten geven vanwege alle rommelsoorten die in omloop zijn.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Allright. Wat houd je tegen dan.
        Jij vraagt om advies.
        Ik ben benieuwd welke soortjes je gaat kiezen dan.
        Last edited by QnQ; 30 May 2017, 21:34.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Sativa henk View Post
          Ik had niet veel topic's gelezen hierover en wist al dat ik female zaad zou kopen om voor moederplanten te zorgen. Stekken heb ik vroeger veel gedaan ,,om voor een zekere geslachts bepaling te zijn". Maar over dat female zaad lees ik toch niet zo veel goeds. Ik wil mijn moederplanten toch zeker een jaar gebruiken en misschien ook wel wat langer. Ze worden immers door de sensemilla stress toch ook wel interessanter. Ik denk er nu echt over om toch maar regulier zaad te kopen. Of zijn er echt goede female zaden ????
          dutch passion heeft goeie feminized 100 procent vrouwelijk dus
          dina fam ook


          kan ze zelf ook maken. vanaf dat vrouwelijke plant in de bloei gaat inspuiten met zilver water dan krijgt het mannelijke bloemen met 100 procent vrouwelijk stuifmeel dus goed voor alleen vrouwelijk zaad. kan ook 1 tak van een plant gebruiken hiervoor. veel beter als feminized van stresmethode daar zit nog mannetjes tussen met zilverwater helemaal niet
          Last edited by like a lion; 31 May 2017, 09:54.

          Comment


            #6
            Gebruik al jaren planten uit fem zaad voor stekken. Het zijn echt fabeltjes dat het iets uit zou maken voor de planten of het fem zaad is of niet.

            Je had vroeger (en deels nog steeds bij de wat minder goede breeders) een wat grotere kans op herma's met fem zaad. Dat zit hem er in dat ze de plant tot herma forceren met dat zilverwater of dat andere goedje (ben de naam even vergeten). Als ze vooraf niet goed selecteren dan heb je dus al snel planten te pakken die vanzelf snel herma worden. Als de breeder de plant eerst stresst en de planten weg doet die daar niet tegen kunnen dan gaat het verder een stuk beter.

            Ook met regulier zaad heb je kans op herma's. Ik heb zelf ooit een zakje regulier zaad gehad waar alleen maar mannetjes of herma's uit kwamen. Was toevallig wel zaad van een Spaanse breeder, maar ze hebben daar ook wel goeie breeders hoor.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Dat is een optie, dat selecteren.
              Persoonlijk slechte ervaringen met Dutch Passion.

              Als je echt goed materiaal wilt, waar je een aantal jaar mee door kunt stekken, zou ik eerder voor Sensi gaan. Dat is een flinke investering, maar die betaalt zich terug als je 4 jaar met een moeder kunt doen.

              Van feminiseren zou ik zelf wegblijven als het niet nodig is. De kans dat je rommelzaad met hermatrekken overhoudt is toch erg aanwezig.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              Bezig...
              X