Verduisteren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Appie
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Jul 2017
    • 200

    #1

    Verduisteren

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb heel veel gelezen over het verduisteren op allerlei sites.
    In mijn buitenkweekverslag kunnen jullie zien dat ik mijn planten vanaf 13 juli aan het verduisteren ben.
    Dit doe ik door ze 11 uur donker en 13 uur licht te geven.
    Ze zitten inmiddels mooi in de bloei en doen het goed.

    Echter vraag ik me af wat de ervaringen van anderen zijn met de lengte van het verduisteren.
    Een heleboel van wat mensen er over te zeggen op diverse forums berust volgens mij niet op eigen ervaringen.
    Op de adviezen van mensen zonder eigen ervaring met verduisteren zit ik dus niet te wachten

    Ik begrijp dat de beste oplossing is om gedurende de hele bloeiperiode het verduisteren vol te houden.
    Echter is dit voor mij waarschijnlijk niet haalbaar. Ik kom aan een dikke 6 weken verduistering tot 25 augustus.

    Bij sommigen lees ik dat er na een week of drie verduisteren en stoppen na begin/half augustus de bloei gewoon doorzet.
    Bij anderen lees ik dat ze weer in de groei schoten zelfs na 6 weken verduisteren....

    Dus ik vraag me af wie er eigen ervaring heeft met een kortere verduisterperiode.
    Waarbij dit wel of juist niet goed ging.

    Greetz Appie



    P.s. zelfs op 1 site spreekt de info elkaar compleet tegen

    https://www.cnnbs.nl/3-weken-verduisteren-betere-buitenwiet/






  • joremkrank
    Cronic Grower
    Lucky Member
    • Oct 2015
    • 3260

    #2
    zelfs als je planten bijna klaar zijn om te oogsten moet je blijven verduisteren ,anders schieten ze bij genoeg uren licht weer in de groei.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment

    • Appie
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Jul 2017
      • 200

      #3
      Okee Joremkrank,

      je hebt er ervaring mee. Vanaf wanneer ben je gestopt en schoten ze terug in de groei.
      en heb je hier foto's van misschien?

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #4
        Ik heb zelf een lange verduisterperiode proberen vol te houden, zelfs dat ging fout. Hermabonanza.
        Verduisteren, je doet het helemaal goed, of helemaal niet. Er is helaas geen werkbare tussenweg.

        Mocht je willen experimenteren; er zijn voldoende websites die duiden wanneer de zon opkomt en onder gaat, daaruit kun je wel halen wanneer de daglengte overeen komt met de door jou ingestelde daglengte.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • joremkrank
          Cronic Grower
          Lucky Member
          • Oct 2015
          • 3260

          #5
          heb er geen foto,s meer van maar na 2 weken zonder te verduisteren groeide er opeens groeischeuten bovenop de toppen
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment

          • Appie
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • Jul 2017
            • 200

            #6
            Thanks LR2. Ik had liever iets anders gehoord Een Hermabonanza, hahaha hoe kom je er op.
            Maar omdat ik weinig andere mogelijkheden heb zal ik 24 augustus moeten stoppen met verduisteren.
            We zullen dan zien waar het op uit draait. Hiervan doe ik tzt verslag natuurlijk.
            Zon van 6.39 tot 20.44. Dus 14 uur en 5 minuten licht. Zit nu op 13 uur licht.
            Fingers crossed.

            Thanks voor je reactie Krankjorem. Had graag foto's gezien van die (door)groei.

            Comment

            Bezig...