Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Foutje bij het toppen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Foutje bij het toppen..

    Korting op 420shop
    Last edited by ganjagast; 6 February 2018, 00:18.
    Ad usum proprium!

    #2
    Waar gij u druk om maakt... Gewoon laten doen. Als er maar ene scheut zich ontwikkelt bovenaan dan is dat maar zo.

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Nou druk maken is wat anders (das me niet onbekend), maar ben er wel een beetje teleurgesteld door. Ik dacht dat het wellicht nog kon herstellen . Maar.. anders top ik deze ook straks en dan heb ik weer twee hoofdtoppen

    #3
    Met een beetje geluk heb je haar gefimt, krijg je extra toppen.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Daar dacht ik eerst ook aan ja maar denk het toch niet. Heb volgens mij het gehele kopje eraf geknipt. Had meteen een foto moeten maken en bestuderen. Zal morgen een foto maken en posten.

    #4
    Als je 'm weggeknipt hebt gaat die niet meer herstellen, nee.
    Je krijgt dan 1 top bovenaan, en de twee daaronder ontwikkelen wat meer.

    Je mag ook best iets hoger toppen.
    Dat stukje stam droogt vanzelf in, da's niet zo erg.
    Ik top soms wel een centimeter boven de node, omdat ik gemerkt heb, als ik tegen de node top, dat de kans groot is dat de stam later gaat splijten op die plek.

    Als je heel jonge plantjes topt is een nagelschaartje handig.
    (kun je ook prima toppen mee knippen als-ie scherp is)

    Het ligt eraan waar je ze getopt hebt. Ik top bij de 7e node of hoger, dan kan ik desnoods een node lager nog eens proberen.
    Maar als je op de 3e node topt kun je dat beter niet doen. De onderste 2 nodes van een plant ontwikkelen vaak wat minder.
    (ik knip die tegelijk met het toppen weg, als ze er dan nog zitten)

    Plantje blijft dan wel wat lager dan de rest als je ze nog eens topt, dus dan moet je misschien een paar CD-doosjes (ofzo) onder de pot leggen.
    Last edited by QnQ; 6 February 2018, 07:47.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #5
      Verwachtte ik al, heb ik pech gehad en had gewoon beter moeten opletten bij het toppen Ik heb ze dit keer getopt bij node 6 dus ik zou makkelijk een node lager kunnen gaan zodat ze wel weer op "gelijke" hoogte blijven, dat zie ik het liefst namelijk.
      01 - kopie.JPG02 - kopie.JPG


      Of ik laat het zoals het nu is en pas LST toe op de desbetreffende plant, ik zal een stukje touw vastbinden aan de bovenkant en dan richting de tent trekken zodat de kant waar ik de scheut heb weggeknipt meer licht zal vangen (onderste scheuten). De scheuten/2 nodes onderaan heb ik ook weggeknipt bij het toppen aangezien die nu energie verbruiken waar ik weinig aan heb. Zie ook dat het opnemen/transporteren van energie groter zou zijn aangezien de stam of basis van elk node dikker is geworden.
      Ad usum proprium!

      Comment


        #6
        Na zoveel jaar van planten te toppen heb ik gemerkt dat ik praktisch altijd hetzelfde gewicht oogst per plant. Of dat nu met een scheut minder is of niet. Dus als je deze laat zitten heb je bovenaan 1 scheut die een wat dikkere top zal hebben, de rest er onder ook. Als je hem weg knipt zullen die daar onder wat dikker zijn. Veel maakt dat dus allemaal ni uit. Ik zou die zo laten.

        Comment


          #7
          Je kunt een getopte plant trouwens ook gewoon dieven in de top.
          Je maakt door te toppen van 1 scheut, 2 scheuten.. Als je er 1 verwijderd van de 2, dan groeit de plant (met een klein knikje) gewoon weer door als vanouds. Dan kun je later hetzelfde trucje opnieuw proberen
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment

          #8
          Ik heb dan de volgende opties;

          1) Zo laten groeien hoe het nu is..
          2) De plant buigen (lst) zodat er meer licht valt op de onderste scheuten aan de kant van waar ik de bovenste scheut heb geknipt..
          3) Node minder en de pot verhogen
          4) Dat ene scheut, later de hoofdtop goed dieven of fimmen over een paar dagen vanaf nu.

          ..daar ga ik nog een nachtje over slapen
          Ad usum proprium!

          Comment


            #9
            Ik ga voor optie 4
            Ad usum proprium!

            Comment


              #10
              Het scheutje dat verwijderd is lijkt zich toch te herstellen. Er groeit wel weer een nieuw klein steeltje, misschien toch een gevalletje fim?

              scheut - kopie.jpgscheut2 - kopie.jpg

              Nog een vraagje, is het niet beter om bij elke plantje de bovenste fanleaves te verwijderen voor meer lichtval voor de nog kleine scheutjes daaronder? Wat would you do?
              Last edited by ganjagast; 8 February 2018, 19:57.
              Ad usum proprium!

              Comment


              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Hiervoor heb ik dat nooit gedaan hoor maar ben gewoon nieuwsgierig of ze (de scheten) dan ook langer zouden worden.

              #11
              De rotzak, zou m alsnog er afknippen, zal m leren !
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment

            Bezig...
            X