lage luchtvochtigheid: consequenties?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Manfred
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2018
    • 563

    #1

    lage luchtvochtigheid: consequenties?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik zie in week 1 van bloei en daarvoor ook, met een vochtigheid van om en bij de 20%.

    Wat zijn de gevolgenden hiervan?

    Kortere planten?

    Minder opbrengst?

    Mvg
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #2
    - Meer verdamping.
    - Meer watergeven.

    - Ongeveer 0.001 gram minder per top.

    Nogmaals, die LV is pas leuk om je druk om te maken op momenten dat je al het andere in orde hebt en tot in de puntjes kunt regelen. Tot die tijd moet je er niet aan denken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • beowulf
      Exquisite Grower
      MemberLucky Member
      • Nov 2008
      • 6495

      #3
      Nja gij blijft dat herhalen, maar 20% is veel te laag. Alleen al voor uw eigen gezondheid.

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Vertel, gezondheid, dat is nieuw voor mij?

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Ik heb nu wel een allergie voor stof en huismijt. Maar bij die droogte krijg ik problemen met ademen. Sporten zou mij bv ni lukken. Hetzelfde bij een te hoge LV, daarvoor heb ik een ontvochtiger. Mijn slijmvliezen raken dan meer geïrriteerd.
        Sinds mijn planten onder led staan sproei ik ze in de groei toch regelmatig, al is het maar voor het gedacht. Met hps was de LV rond de 70%, nu rond de 50. Eigenlijk is alles tussen 40 en 70 ok. 20 vind ik toch wat te laag. Monty heeft het is uitgelegd, huidmondjes die zich gaan sluiten etc om verdamping tegen te gaan. Groeien ze iets minder snel.
    • Manfred
      Junior Grower
      MemberLucky Member
      • Feb 2018
      • 563

      #4
      34% op zolder nu

      Comment

      • beowulf
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 6495

        #5
        Zal nog wel stijgen. Paar ijsdagen met koude droge lucht uit het noorden, dat heeft zo zijn gevolgen. Is dat trouwens met de lamp aan of uit?

        Comment

        • Manfred
          Junior Grower
          MemberLucky Member
          • Feb 2018
          • 563

          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
          Zal nog wel stijgen. Paar ijsdagen met koude droge lucht uit het noorden, dat heeft zo zijn gevolgen. Is dat trouwens met de lamp aan of uit?
          hehe het is vooral buiten de tent :/

          Comment


          • Holy Cannelloni
            Holy Cannelloni commented
            Editing a comment
            Gewoon in de tent meten dus want in de tent is het waarschijnlijk vochtiger met die planten erin en het vochtige substraat.
        • Smoking Fifi
          Expert Grower
          MemberLucky Member
          • Jan 2009
          • 1362

          #7
          te lage luchtvochtigheid, geeft een te hoge verdamping en fluffy toppen. De bladeren worden niet echt vlezig net als de toppen nadien. 20% lijkt me daarom ook te laag alles boven de 40% is wel haalbaar voor weinig tot geen last te ondervinden..

          Mar zoals gezegd natuurlijk wel in de tent meten er buiten heeft niet veel nut
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

          A. The cop!

          Comment

          • Manfred
            Junior Grower
            MemberLucky Member
            • Feb 2018
            • 563

            #8
            in de tent ist 20-45%

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #9
              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
              Nja gij blijft dat herhalen, maar 20% is veel te laag. Alleen al voor uw eigen gezondheid.
              Klopt, voor de gezondheid is het minder prettig. Maar laten we wel wezen; zonder luchtbevochtiger is de LV nauwelijks omhoog te krijgen met zulk droog weer. Te vochtige lucht levert overigens dezelfde allergische problemen op.

              Zolang er voldoende water in de bodem zit, kan een iets droge lucht zelfs bevorderlijk werken: de huidmondjes sluiten dan niet, maar blijven open en verhogen hun verdampingssnelheid. Hoe meer waterverplaatsing, hoe effectiever voeding zijn doel kan bereiken. Goed, er is een optimale balans, maar ik wil benadrukken dat de plant dat probleem zelf aanpakt, en dat het probleem oplossen zonder adequaat middel, dweilen met de kraan open is.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              Bezig...