Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kat eet planten - tips gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kat eet planten - tips gevraagd

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    het is weer raak dit jaar, nadat een van mijn katten vorig jaar al 3 jonge Northern Lights AF's had opgegeten die daarna niet meer te redden waren, heeft ze dit jaar ook weer mijn eerste plantje van het jaar te grazen genomen. Na de Northern Lights heb ik gelukkig vorig jaar nog wel 3 White Widow AF's af kunnen bloeien door haar goed in de gaten te houden. Gelukkig is de plant van dit jaar nog wel te redden omdat ie al wat groter is.

    vanaf juni ga ik voor het echie beginnen met 5 AF's, het plantje nu is vooral een proefballonetje voor de lol. De planten gaan op een balkon staan waar de katten ook mogen komen, ze binnenhouden is geen optie.

    Hebben jullie misschien nog tips om de planten onaantrekkelijk te maken voor mijn kat? Ik ga de hele jonge plantjes beschermen met halve PET-flessen, en zal ook kattengras in huis halen zodat ze een alternatief heeft. Verder wil ik de pot en evt. de bladeren bespuiten met een water-azijn mengsel omdat katten daar een hekel aan schijnen te hebben en zal ik als ik haar op heterdaad betrap bespuiten met een plantenspuit. De planten helemaal afzetten met bijv. kippengaas is niet mogelijk.
    Last edited by James Blunt; 11 May 2018, 12:42.

    #2
    Ja, 30 jaar geleden geleerd en werkt 100%..........

    Comment


      #3
      Doe maar geen azijn.
      Gaas om je plant is de enige optie. Dat, of de kat binnen houden.

      Kattenkruid is leuk, maar een kat rolt daar niet de hele dag en nacht doorheen. Zodra ze zich vervelen, gaan ze op zoek naar iets anders.
      De plant in een kooi zetten werkt. Al het andere is onnodig veel risico nemen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        94c912b020669b4dd6116ea388ddd4d0.png

        Katten haten het!
        Nu verkrijgbaar bij mij voor 19,99! PM
        Koop je er 3? Dan is de 4e gratis!
        Last edited by Helemaal Top; 11 May 2018, 17:22.

        Comment


          #5
          Dat inderdaad of landmijnen is wel een optie. Maar ik ben bang dat het toch de plantenspuit wordt

          Comment


          • Helemaal Top
            Helemaal Top commented
            Editing a comment
            Haha ja precies, maar even on-topic. Ik heb er hekjes omheen gebouwd van gaas. Metertje hoog ofzo. De buren van mij hebben ook zo'n junk kat rond lopen. Maar ik heb er geen last meer van!

          #6
          Luchthoorn....... Komt kat te close..... Pweeeeep scares the shit out of him

          Comment


            #7
            Zelfde verhaal hier,
            Ik zet mn potten op een tuinstoel tegen de schuur aan, zodat ze er niet bij kunnen.
            WS geen optie voor op de balkon.
            Last edited by Reefer; 11 May 2018, 19:28.

            Comment


              #8
              Bedankt voor jullie reacties Ik verwachtte ook geen wondermiddel, daar zijn katten te eigenwijs voor natuurlijk. Maar ik heb verder geen kamerplanten dus weinig ervaring met de combinatie planten en katten. Ik denk dat ik toch maar eens naar de bouwmarkt moet voor een stukje gaas, en blijf ook maar bezig met de plantenspuit. Hieronder een foto van de dames en het slachtoffer

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • Helemaal Top
                Helemaal Top commented
                Editing a comment
                Haha die blik van je kat. Die laat je plantje niet zomaar met rust :p gaas rekje er omheen en het is dik in orde.

              #9
              Kattenschrik werkt hier goed, gewoon te koop bij het tuincentrum. Werkzame stof is lavendel olie, maar stinkt naar knoflook. Misschien in een paar bakjes doen en die om/in je pot zetten?

              Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

              Comment


                #10
                Ga na het circus of de dierentuin.
                Vraag naar een zak stront van tijgers of leeuwen.
                Leg dat langs de rand van de tuin ...
                Geen kat meer te zien omdat ze deze dieren als hun meerdere zien.

                Comment


                  #11
                  Hai, mijn husky heeft gisteren ook een van mijn plantjes te pakken gehad. Had het kunnen weten, want om die reden heb ik mijn hele tuin met gaas omheind. Dus direct gaas ervoor, zodat ze er niet bij kan. Op een balkon heb je minder ruimte, maar zou ik behalve omheinen, ook een stuk bovenop leggen, zodat je kat er helemaal niet meer bij kan
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #12
                    Zo kan het ook, maar dan iets hoger maken
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #13
                      Kon de kat nog wel op zijn of haar benen staan na het eten van de wietplantjes? hahahaha

                      Comment


                        #14
                        Je kunt ook catnip zaaien.
                        Dat is als drugs voor katten.
                        Dan laten ze al het andere met rust.
                        Mja, duurt ook wel weer even voordat dat boven is.

                        Grootste probleem is misschien wel dat je juist helemaal geen andere planten hebt.
                        En dan ga je zoiets lekkers neerzetten..


                        !(◎_◎)
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #15
                          Dit is het geworden, een soort rol plastic gaas van de bouwmarkt waarvan de uiteinden asn elkaar zijn gemaakt. Werkt tot nog toe prima, iedereen bedankt voor de tips

                          Attached Files

                          Comment

                          Bezig...
                          X