Geen nieuwe scheut?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • EGSilver
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2017
    • 85

    #1

    Geen nieuwe scheut?

    Korting op 420shop
    Deze auto staat nu al een tijdje buiten maar het lijkt er op dat ze geen nieuw blad meer aanmaakt, ik bedoel er is gewoon niks meer dat kan groeien

    ik had vorig jaar ergens gelezen op het forum dat je het stammetje wat kon opensnijden bovenaan zodat moest er nieuw blad inzitten dat alsnog kan groeien.
    Helaas is bij deze dame niks te vinden.
    Kan dit?

    20180519_091321.jpg
    Fem#1 - 2020
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Die mist een paar chromosomen denk ik, of je hebt 'r mishandeld.
    Zou ff een nieuwe zaaien, zit je wat gunstiger qua weer ook.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • EGSilver
      Expert Stoner
      MemberLucky Member
      • Oct 2017
      • 85

      #3
      Geen critical+ dit jaar dan
      Fem#1 - 2020

      Comment

      • Helemaal Top
        Junior Grower
        MemberLucky Member
        • Jul 2014
        • 565

        #4
        Misschien lekker door de sla. Heeft wel wat weg van rucola

        Comment

        • EGSilver
          Expert Stoner
          MemberLucky Member
          • Oct 2017
          • 85

          #5
          Ik laat ze staan nog ff staan, ik wil wel eens zien wat dit wordt
          Attached Files
          Fem#1 - 2020

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #6
            Hey gaaf! Dit ken ik. Ik waarschuwde nog iemand daarvoor in de afgelopen week.
            Planten met deze mutaties willen ook weleens vergeten om de bladeren 'open te klappen' waardoor de groeipunt letterlijk gevangen wordt in de steel. Ook een delingsfoutje. De steeltjes van de bladeren vormen dan een soort koker om de groeipunt, omdat ze niet splijten in 2 zoals het hoort.
            Als je op een gegeven moment een lange steel krijgt zonder groeipunt eraan (en je weet zeker dat die er niet afgeknipt is) dan mag je me even een PM sturen voor een operatiehandleiding. Voor die tijd hoef je je daar niet druk over te maken, veel vaker gaat het gewoon goed.
            Goed, dat leest niet iedereen. Snap ik ook best. Ik kan ook niet overal kijken.
            Kun je een foto maken van de steel (als het even kan met een vel papier erachter, zodat we goed kunnen inzoomen).
            Als het goed is zie je een donker deel, en een lichter deel. Klopt dat?
            Zorg dat je die vastlegt, tag me even in je volgende bericht met een @ en dan LR2 erachter schrijven.
            Zodra je die foto hebt, ga ik je met behulp van paint even uitleggen hoe nu verder. Anders gaat die niet veel groter worden helaas.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • EGSilver
              Expert Stoner
              MemberLucky Member
              • Oct 2017
              • 85

              #7
              Ik heb er een paar dagen geleden als eens is in gesneden

              Morgen of overmorgen ga ik een foto proberen maken.
              Fem#1 - 2020

              Comment

              • EGSilver
                Expert Stoner
                MemberLucky Member
                • Oct 2017
                • 85

                #8
                Hier zijn we dan!
                Heb een paar dagen geen tijd gehad om een foto te maken nu heb ik geprobeerd maar na 2 minuten hurken liep het zweet al van mijn voorhoofd in dit warme weer!

                Hopelijk zit er iets tussen.
                LR2

                20180528_114721.jpg
                20180528_114959.jpg
                20180528_114732.jpg
                20180528_114711.jpg
                Fem#1 - 2020

                Comment

                • EGSilver
                  Expert Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Oct 2017
                  • 85

                  #9
                  Het kan haar maar weinig schelen..

                  20180529_145846.jpg

                  Nu is die foto weer gedraaid... vreemd
                  Attached Files
                  Fem#1 - 2020

                  Comment

                  • LR2
                    Mother of all Growers
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2011
                    • 8552

                    #10
                    knokkel.png
                    Rood is recht naar beneden insnijden, de steel splijten. Probeer halverwege of je de bladeren uit elkaar kunt trekken, misschien ritst de boel open.
                    Zo niet, doorsnijden en opnieuw proberen.
                    Eventueel kun je doorgaan tot het blauwe, dat linkerdeel dus helemaal weghalen. Vanaf de open zijde die dan ontstaat, zou je inkepingen kunnen maken en stukjes wegsnijden tot je bij de groeipunt komt. Let op, die is klein en fragiel. Probeer het rond de avond te doen, dan kan ze de hele nacht wennen aan de blote lucht. In de brandende zon is die binnen een dag weg, alsof er nooit wat gezeten heeft.

                    Succes!

                    Bonusronde, bij mijzelf een aantal jaren geleden:
                    mutatie2.jpg mutatie3.jpg
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment

                    • EGSilver
                      Expert Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Oct 2017
                      • 85

                      #11
                      Hier is em!

                      rsz_dscn1257.jpg
                      LR2 Thanks!
                      Attached Files
                      Fem#1 - 2020

                      Comment

                      • BackYardPlant
                        Expert Grower
                        MemberLucky Member
                        • Oct 2016
                        • 1260

                        #12
                        Super vet!!

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #13
                          Zo zie je maar wat een paar goeie foto's en wat extra info doen.

                          Ik ben benieuwd.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          • EGSilver
                            Expert Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Oct 2017
                            • 85

                            #14
                            Tijd voor een nieuwe foto!

                            20180603_164927.jpg
                            Attached Files
                            Fem#1 - 2020

                            Comment

                            • LR2
                              Mother of all Growers
                              MemberLucky Member
                              • Nov 2011
                              • 8552

                              #15
                              Da's er toch weer een topje bij! Goed bezig!
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...