Dagboek van een n00b : Elke week een nieuw probleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Ongeldig
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Aug 2016
    • 759

    #16
    Ik zou de les uitzitten. En er eventueel twee bijzetten.
    Deze gaan nog een paar grammen opbrengen per plant. Bud op een stokje.
    Je kan die keuze alleen zelf maken wat jij wilt doen. Ik begrijp wel dat je er klaar mee bent. Maar het is ook leerzaam om te kunnen oogsten, knippen en drogen.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment

    • Exmember30108
      Banned
      • Jun 2013
      • 68

      #17
      Ik ga deze houden en er 3 nieuwe bijzetten die komen morgen binnen.
      welke potgrond heb ik nu nodig?
      en ik wil ze graag gelijk in de aarde stoppen en buiten zetten.
      Kan dit gewoon?
      het word volgende week goed heet kan het dan kwaad of is dat beter

      Comment

      • Franco
        Big Bongmaster
        MemberLucky Member
        • Apr 2017
        • 390

        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door anthony024
        welke potgrond heb ik nu nodig?

        Lees dit even, dan weet je precies wat je dames willen hebben.


        Comment

        • Exmember30108
          Banned
          • Jun 2013
          • 68

          #19
          Dat had ik al gezien maar welke potgrond bevat deze dingen ik wil gewoon alles in 1 hebben of bestaat dat niet.
          universele grond ga ik niet meer doen.
          batmix zag ik staan is dat juist?
          De zaden komen vandaag binnen en wil ze gelijk in de aarde stoppen.
          ik heb 3x cheese feminized besteld.
          en zou grond willen hebben waar ze gelijk in kunnen en dan naar 4 weken terra bloom gebruiken.
          Last edited by Exmember30108; 21 June 2018, 09:16.

          Comment

          • Exmember30108
            Banned
            • Jun 2013
            • 68

            #20
            Ik heb zojuist plagron cocos premium besteld die komt morgen binnen samen met de nieuwe zaden.
            is dit goeie grond?
            en kunnen die zaadjes er gelijk in?

            Comment

            • Flip Hasjkip
              Wicked Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Sep 2008
              • 3595

              #21
              Snap niet dat je eerst aarde hebt besteld en dan vraagt of het goede aarde is, je leest je toch eerst even in ?

              Zo had je kunnen lezen dat niet iedereen met cocos overweg kan. Cocos moet je bijv. voor gebruik spoelen om overbemesting te voorkomen.

              Ga naar de bouwmarkt, koop een zak goedkope aarde met een hoog N gehalte en draai daar eens mee. Waarschijnlijk wil je daarna nooit meer iets anders. Of ga naar de shop en koop de goedkoopste zak light mix. Heb laatst wat planten in de light mix gezet (5,50 € / 50 liter) en die hebben dik 2 maanden zonder voeding gegroeid en waren nog donker groen.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment

              • Exmember30108
                Banned
                • Jun 2013
                • 68

                #22
                Ik heb goed gelezen en wou alleen jullie mening.
                ik ben bij een vriend geweest en die had cocos supreme aarde en die is al volledig doorgespoelt en cocos a en b voeding verder niks planten zien er super uit,dus ik ga het ook op die manier proberen lukt het niet dan volgend jaar een nieuwe kans.

                Comment

                • LR2
                  Mother of all Growers
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2011
                  • 8552

                  #23
                  Veel mensen hier, inclusief ikzelf, kunnen niet met cocos overweg.
                  Ik, en veel mensen hier, kunnen je dan niet fatsoenlijk helpen omdat we zo weinig met cocos doen, dat we de problematiek niet kennen.

                  Universele potgrond is mijn nummer 1 aarde. Omdat het werkt, omdat ik er niks aan hoef te doen, en omdat het ontzettend goedkoop is.
                  Probeer het misschien met de helft van je nieuwe zaden nog eens, maar dan op de luie stoner manier: vul die pot met potgrond, duw er een zaadje in, geef een keer water.
                  Daarna niks meer doen behalve af en toe watergeven, totdat er een keer een geel blaadje komt. Zie je vraat? Niks doen. Zie je rare spikkeltjes? Niks doen. Gele lobbladeren? niks doen. Gele bladeren die boven de 3e node komen? Keertje een fototje plaatsen en vragen of het tijd is om te voeden.
                  Zo doe ik het al 2 jaar, echt, ik heb niet eens meer 't gevoel dat ik wiet kweek. Ze doen het vanzelf!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                  • Ipie
                    Ipie commented
                    Editing a comment
                    Volledig eens...!!
                • Exmember30108
                  Banned
                  • Jun 2013
                  • 68

                  #24
                  Oke duidelijke taal lr2 ik ga proberen en zal jullie over 2 weken een update geven hoe het er voor staat. Bedankt

                  Comment

                  • Exmember30108
                    Banned
                    • Jun 2013
                    • 68

                    #25
                    Goedendag mensen,

                    mijn zaadjes zijn allemaal boven de grond gekomen en de stek is ook weer herstelt.
                    mijm vraag is ik heb 3x normale cheese zaadjes.
                    hebben die nog genoeg tijd om te groeien of had ik beter autoflowers kunnen nemen.
                    ik had er nog 2 auto mazaar bij gekregen die heb ik ook gezaaid en zijn ook boven gekomen.die zijn in de cocos ok te proberen en die andere 3 cheese is gewoon universeel potgrond van de praxis

                    Comment

                    • Ipie
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Feb 2016
                      • 2241

                      #26
                      Een auto af laten bloeien geeft ongeveer de zelfde tijd.
                      Als het weer goed blijft ga je dat wel redden...............

                      Comment

                      • Exmember30108
                        Banned
                        • Jun 2013
                        • 68

                        #27
                        Ja ik bedoel eigenlijk worden ze dan nog wel redelijk groot of blijven ze klein?

                        Comment

                        • Ipie
                          Ultra Grower
                          MemberLucky Member
                          • Feb 2016
                          • 2241

                          #28
                          Oorspronkelijk geplaatst door anthony024
                          Ja ik bedoel eigenlijk worden ze dan nog wel redelijk groot of blijven ze klein?
                          Van een afje met een bepaalde levensduur kun nooit verwachten dat het de zelve opbrengt geeft dus altijd minder.....

                          Comment

                          • Exmember30108
                            Banned
                            • Jun 2013
                            • 68

                            #29
                            Volgens mij heb je het niet goed gelezen ik heb het over de 3 cheese dat zijn geen autoflowers.
                            Dat wil ik graag weten of die nog redelijk kunnen groeien of dat het te laat is en ze zeer klein zullen blijven iemand een idee?

                            Comment


                            • LR2
                              LR2 commented
                              Editing a comment
                              Niet-autoflowers gaan door tot soms wel eind september met groeien. Als je ziet hoeveel er in een enkele maand bij kan komen, dan kun je met de juiste verzorging wel wat struiken verwachten.
                          • kweki
                            Advanced Stoner
                            Member
                            • May 2018
                            • 72

                            #30
                            goedemiddag anthony volgens mij als ze nu boven de grond zijn kan het nog net
                            mischien ga je wel last krijgen van de vocht als die eenmaal aan het bloeien is maar genoeg mensen die later oogsten

                            ik zou nog wel even checken wat een pro na mij zegt maar volgens mij heb ik gelijk succes verder

                            Comment

                            Bezig...