Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hermafrodiet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hermafrodiet?

    Korting op 420shop
    Beste lezers,
    Ik las op CNNBS het verslag van Dr Groen waarin hij Gorilla Glue kweekt. Zijn plantjes bleken allemaal herma te zijn. Hij zegt dat hij het verwachtte omdat hij wist dat het speelde bij deze strain.

    Hoe wist hij dat?

    Ik heb gekeken bij diverse shops waar ze die zaden verkopen maar in de beschrijving kan ik het nergens vinden. Daar praten ze alleen maar over redenen waarom je dat zaadje moet kopen maar over deze cruciale informatie reppen ze met geen woord.

    Hoe kan je als leek erachter komen dat je geen kat in de zak koopt? Als beginner is het al moeilijk genoeg en dan wil je niet dit soort sh!t niet erbij.

    #2
    Beste Coronie,

    Normaliter wordt er op CNBS veel onzin verkondigd, dus zou er niet te veel van schrikken. De teksten zijn grotendeels advertorials, dus mijn gedachten is dat de breeder van Gorilla Glue eerder heeft geweigerd te betalen voor een stukje tekst , maar dat is mijn aanname dus.

    Door veel kweekverslagen te lezen van de soorten die je op het oog hebt en te googlen op ' herma and gorilla glue' moet je wel wat tegenkomen. Let ook op dat meerdere breeders dezelfde soortjes op de markt brengen, dus check ook de breeder van die soort.

    In principe kan elke soort onder stress hermaballen ontwikkelen, maar een goede breeder test zijn soorten hier op en selecteert goed. Ook kan een plant in de laatste weken wat bananen in de top ontwikkelen, lastig maar geen drama. Er is immers veel te weinig tijd om een zaadje te ontwikkelen door bevruchting, dus tenzij je niets anders pas in bloei hebt staan is er weinig aan de hand.

    Een paar stressballen of banaantjes kun je wegplukken, pas als een plant helemaal vol zit net ballen en bananen in begin of halverwege bloei gaat hier die plant in de kliko.

    Water maakt stuifmeel inactief, dus pluk ik ballen en bananen met vochtige vingers weg.


    We hebben hier ook een paar topics over herma's waaronder een meldpunt waarin mag worden 'genamed en geshamed'.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Oke bedankt voor de info!
      Ik zal die topics raadplegen en goed googlen.

      De autuer is geen breeder, hij schrijft een kweekverslag.
      Het gaat om dit verslag https://www.cnnbs.nl/gorilla-glue-met-ballen/
      Maar hij zegt idd dat je je moet verdiepen in een strain.

      Waar het mij om gaat is dat bij de zadenwinkels niets over dit soort dingen wordt verteld.

      Comment


        #4
        Zadenwinkels hebben als doel om zaad te verkopen.
        Als ik een bananenplant koop, dan moet ik zelf maar weten dat ze de winter niet overleven. Vroeger stonden tuincentra vol met planten die alleen voor bepaalde klimaten bedoeld waren; de binnenplanten waren kamerplanten, en de tuinplanten waren buitenplanten.
        Tegenwoordig is dat niet meer zo; ook hier staan niet-winterharde planten in de zomer gewoon buiten als tuinplant.
        Als de tuincentra en supermarkten het al doen, waarom zou de rest zich dan inhouden?

        Nu heb ik veel kritiek op cnnbs, maar in dit artikel wat ik bij uitzondering eens heb aangeklikt, staat duidelijk waarom het vermoeden er was: de soort is ontstaan uit kruisingen tussen hermafrodieten, en vervolgens gefeminiseerd. Dat is een fout van de originele ontwikkelaar; die had er 6 generaties mee door moeten fokken in reguliere vorm, en toen pas - als herma's uit bleven - moeten gaan feminiseren. Dat kost behoorlijk wat tijd, en behoorlijk wat geld. Terwijl, als je zaad verkoopt met een verborgen waarschuwing, je toch gauw een kleine 10000 euro verdient.
        De cannabiswereld is redelijk snel aan het uitbreiden en dan worden zulke risico's genomen. RQS bijvoorbeeld, staat er ook bekend om. Ook zij hebben een enorme groei doorgemaakt in korte tijd en mensen namen de hermas voor lief want het zaad was net iets goedkoper dan bij de concurrent.
        Is dat eerlijk? Is dat netjes? Nee, absoluut niet. Maar zolang wietkwekers als domme ganzen op bestel-knopjes blijven drukken om maar nieuw zaad te bestellen, blijft het probleem bestaan. We zijn zelf onderdeel van het probleem. Ook rekenen we shops niet af op hun onkunde en slechte kwaliteiten. Dat zou best met een hardere hand mogen. Verkopers komen er te makkelijk mee weg: een review op hun eigen website plaatsen ze gewoon niet, of ze verwijderen hem.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Bedankt voor de reactie LR2.
          Beetje naief van mij. Maar idd, zo gaat het in deze wereld. Wij zijn nu idd een deel van het probleem maar legalisering zal het pas echt mogelijk maken om de kwaliteit te waarborgen.

          Comment


          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Legalisering betekent alleen een kwaliteitswaarborg voor het eindproduct. Niet voor de zaden. Ik vermoed zelfs dat het voor de thuisteelt averechtse effecten heeft. Als iedereen zomaar zaad mag maken, dan schieten zaadwinkels als paddestoelen uit de grond. Letterlijk iedereen kan zelf zaad maken, niet iedereen kan ook goed zaad maken. Gorilla glue taferelen zullen dan aan de orde van de dag zijn, omdat iedereen zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld wilt verdienen.
        Bezig...
        X