Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vragen over product tegen meeldauw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen over product tegen meeldauw

    Korting op 420shop
    Hallo, daar ben ik weer, nieuw topic omdat dit toch eigenlijk een ander probleem is, iig niet het probleem waarvan ik eerst dacht dat het het was.. mijn plant is dus besmet met meeldauw. Foto zal ik zo plaatsen. Ik heb de plant gauw ingespoten met SBPI stop schimmels & insecten, wat nu op is. Dit had ik toevallig in huis. Nou wil ik zo gauw mogelijk een "beter" middel kopen om de meeldauw te bestrijden.

    Heeft iemand ervaring met het volgende product? http://www.bayergarden.nl/Products/m...uitzwavel.html

    Ik lees online dat er Bayer Exact wordt aangeraden. Op een ander topic wordt juist weer Microsulfo spuitzwavel (het product van de link hier boven) aangeraden. Welke is dan het best in mijn geval? Mijn planten staan sinds begin september in de bloei en ik gok dat ze nu ongeveer een week last hebben van de meeldauw. Er zijn al veel gele en dode bladeren op alle 4 de planten, en 1 plant is geheel lichter van kleur geworden. De meeldauw vlekken zitten duidelijk op 2 planten die naast elkaar stonden, de 2 andere planten kan ik de vlekken niet zo gauw vinden.

    Ook ben ik in de war of ik de besmette bladeren (en de toppen die daar in de buurt van bloeien) nou weg moet halen, of dat de SBPI behandeling voor nu genoeg is? 1 van de grootste zijtakken heeft op bijna elk blaadje meeldauw (net als op de foto, moet daar de bloeiende top dan ook weg?), maar die heeft ook heel veel toppen, dus zou ik het zonde vinden om het zomaar weg te halen als het niet nodig is.
    Attached Files
    Last edited by Wiu; 20 September 2018, 11:08.

    #2
    Wat zit er in SBPI ?

    Voor je iets op je plant gaat spuiten moet je uitzoeken wat erin zit en of dat schadelijk is als je het rookt.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Gewassen om op te eten. Niks wordt getest om te roken. Dus je bent nooit zeker of je het mag gebruiken. En al zeker niet als het van bayer komt...

    #3
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Wiu; 20 September 2018, 12:27.

    Comment


      #4
      Het werkt irriterend op de luchtwegen volgens de ontzettend involledige en moeilijk vindbare MSDS van het middel.
      Planten in bloei moet je simpelweg nooit behandelen.

      Als iemand bayer exact aanraadt, dan is diegene niet goed bij zijn hoofd.
      H302 (100%): Harmful if swallowed [
      Warning
      Acute toxicity, oral]
      H332 (24.49%): Harmful if inhaled [
      Warning
      Acute toxicity, inhalation]
      H360 (46.94%): May damage fertility or the unborn child [
      Danger
      Reproductive toxicity]
      H362 (46.94%): May cause harm to breast-fed children [Reproductive toxicity, effects on or via lactation]
      H411 (46.94%): Toxic to aquatic life with long lasting effects [Hazardous to the aquatic environment, long-term hazard]
      H412 (24.49%): Harmful to aquatic life with long lasting effects [Hazardous to the aquatic environment, long-term hazard]
      Peroxide kan je helpen om je meeldauw te bestrijden. Er is hier iemand die dat succesvol gedaan heeft in twee behandelingen. De peroxide zal ook helpen met het afbreken van SBPI.
      Peroxide 3% kun je kopen bij vrijwel elke apotheek en kruitvat en etos. Koop twee flesjes, doe die in een spuitfles, vul die daarna met kraanwater en behandel de hele plant. Doe dat 2x in een week.
      Check daarna of een vervolgbehandeling nodig is.
      Peroxide breekt af in H2 gas, O2 gas, en H2O. Veel veiliger kan het niet zijn.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Wiu
        Wiu commented
        Editing a comment
        Oke ik ga wel op zoek naar peroxide 3%. Wat is hier dan de exacte verhouding die ik moet aanhouden met water?

      • Wiu
        Wiu commented
        Editing a comment
        Ik heb meerdere fora online gelezen maar nergens wordt duidelijk gezegd wat de verhouding moet zijn van water en peroxide 3%

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Terpenen zitten nu nog volledig aan de binnenkant van de plant, en de plant kan zichzelf afsluiten van water (met peroxide).
        Volle sterkte lijkt me nog een beetje.. Iets om even uit te stellen. Ik zou zelf een flesje leeggieten in een spuitfles, en dat aanvullen met water. Stel je hebt een literfles, je smijt daar die 300mL in, dan zit je op 1/3e, dus 1% peroxide. Begin daar eens mee, daarna kun je altijd nog sterker.

      #5
      Nou heb ik een website gevonden die zegt, de 3% volledige sterkte gebruiken, terwijl een andere website zegt, 1/4 gallon peroxide en 3/4 gallon water...

      Comment


        #6
        LR2 ik mocht maximaal 2 flesjes van 120 ml peroxide 3% kopen bij de kruidvat. Omdat ik bang was niet genoeg te hebben voor 4 planten, heb ik 360 ml water bij 120 ml peroxide 3% gedaan (dus 1/4e peroxide). Ik heb het over alle planten heen gespoten en nu is het op. Hoelang kan ik nu het beste wachten voordat ik een nieuwe behandeling uitvoer?

        Comment


          #7
          Doe dat 2x in een week.
          Check daarna of een vervolgbehandeling nodig is.
          dat dus.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • Wiu
            Wiu commented
            Editing a comment
            Ik ga er maar vanuit dat het dan het beste is om halverwege de week de tweede behandeling uit te voeren. Het was me niet duidelijk hoeveel dagen er minstens tussen moeten zitten maar ik ga nu maar uit van 2.

          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            7/2=3.5 Dus misschien kun je het om de 3 dagen doen? Maakt opzich ook weinig uit eigenlijk. De plant moet er tegen kunnen.
        Bezig...
        X