Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

schimmel op jiffy potjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    schimmel op jiffy potjes

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen, heb al problemen met mijn eerste kweekje en ben nog maar 5 dagen bezig. :')

    Heb op 11/10 5 white widow geplant. Heb een seedbox gebruikt en gedaan wat in de handleiding stond.

    Ik heb 1 plantje dat al boven komt piepen terwijl de andere 4 niets doen. Nu heb ik eergisteren de eerste keer dat lichtblauw spul gezien en vandaag was het nog slechter en begin me zorgen te maken.

    Kan iemand mij zeggen wat dit is en of ik deze zo snel mogelijk moet verwijderen van mn andere plantjes?


    2de foto is van dat dat al komt piepen.


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    plantje dat dus wel al komt piepen. In die handleiding stond dat ik het deksel van die box zo beetje moest kantelen zodat er verse lucht aan kon zodra de plantjes 2-3cm groot waren maar het is het enige plantje dat al ontkiemd is denk ik. Voor de rest zie ik niets (buiten dat blauwe spul dus op die linkse 2)
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door DerpiE View Post
      ....en of ik deze zo snel mogelijk moet verwijderen van mn andere plantjes?
      Als ik zo een vraag zie op een forum, dan moet ik toch een beetje aan deze scene denken:


      Sorie voor de flauwigheid, maar ik kon het niet laten.
      Het lijkt wel schimmel, lijkt mij niet goed, maar aan de andere kant, wat weet ik er van? Mischien heeft iemand anders een beter antwoord/advies.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ghehehe

      #4
      Was een seedbox voor 12 maar omdat er ik er maar 5 geplant had en niets verkeerd wou doen heb ik gewoon al die seedbooster + water gebruikt en gewacht tot alles opgeslorpt was. Heb vervolgens wel die overige 7 weg gesmeten maar had het vocht niet volledig opgekuist. Heb nu het deksel van de box gehaald en alle vocht eraf gedaan. Ga hem denk ik gewoon open laten en op de vensterbank laten staan en zien wat het wordt.


      In het slechtste geval worden het nieuwe planten als ze niet uitkomen :/

      Comment


        #5
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Tof, zit ik dus met 1 zaadje dat ontkiemt is en eigenlijk al onder de lamp moet en 4 zaadjes die ik nu terug mag gaan uitgraven :')

          Comment


            #7
            Heb er 4 in 1l potjes gezet en onder de lamp. Het plantje dat al ontkiemt was is mooi recht naar boven aan het groeien richting de lamp op paar uurtjes
            Van die andere 4 er 3 terug 5 tot 10mm diep geplant met het worteltje naar beneden.

            Het zaadje dat in die jiffy zat die er het ergste aan toe was had wel de langste wortel, al bijna CM lang. Heb handen gewassen voor ik de zaadjes herplant heb dus hoop dat alles nog goed komt met de andere 3.


            Ze staan nu dus onder de lamp naast mekaar. Beetje water in de schaal onderaan gedaan en bovenkant van de pot licht bevochtigd met de spuit. Ze staan dus vanaf nu op 18/6.

            Foto's volgen later

            Comment


              #8
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 4 photos.

              Comment


                #9
                Aan de sporenkleur te zien is het penicilinum-achtig van soort. Wat er eigenlijk op neerkomt dat de kans 100% is dat er iemand brood heeft gegeten in die woning.
                De lucht zit ramvol sporen, de aarde nog meer, en alles wat daarmee in contact komt wordt besmet.
                Zelfs wassen met 80% ethanol voor meer dan 5 minuten werkt niet altijd. Of eerder altijd niet.
                Planten zijn inherent verbonden aan micro-organismen, net als wij mensen (van een volwassen mens is ongeveer 1-10% van het totaalgewicht geen mens, maar micro-organisme). Dat mag best wat trotser gedragen worden vind ik. Ze beschermen ons tegen maag- en darmkanker, en diabetes, bovenop nog flink wat andere aandoeningen.

                Het is niet goed om veel sporen in huis te halen en die te laten woekeren. Maar het kan ook niet heel veel kwaad.
                Echter, als schimmel de kans krijgt om zo goed te groeien.. Dan is het veel te vochtig voor zaailingen. Dat is wel een dingetje van belang. Maar dat is alweer opgelost.

                Succes!
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #10
                  Temperatuur was daarstraks 27 graden toen de lamp een paar uurtjes brandde en ik alles zo goed als lichtdicht had gemaakt. Heb nog geen gordijnen dus moest beetje zien wat ik deed :').
                  Heb het voor vannacht opgelost door de tent op een kleine kier te zetten met iets voor zodat het niet opvalt voor de buren.
                  Morgen ga ik naar de zelfbouwmarkt nog achter paar meter flexibel zodat ik mn luchtgaten kan openzetten zonder licht binnen te krijgen. Kon niet meer afzuigen omdat de tent anders te vacuum trok.


                  Mag ik nog steeds hopen dat die andere 3 gaan bovenkomen of kunnen die nu al last hebben van stress en dood gaan?

                  Allesinds al bedankt voor de antwoorden, ga binnenkort eens werk maken van mn kweekverslag ook als ik wat meer weet.

                  Comment


                    #11
                    Kijk maar uit als je bv hps gebruikt.

                    Dat zie je heel goed van buiten.

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      In het donker is dat net een vuurtoren.
                      Dat gele schijnsel is heel goed herkenbaar voor andere kwekers, rippers en oom agent.
                  Bezig...
                  X