Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Schimmelvorming tijdens het drogen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: Schimmelvorming tijdens het drogen?

    Korting op 420shop
    Beste,

    Onlangs heb ik samen met een vriend ons eerste (mini) plantje grootgebracht, in het tuintje van zijn grootvader.
    Het plantje is niet echt groot geworden maar toch zijn er een paar kleine topjes verschenen.

    Na het afknippen van de topjes hebben we ze te drogen gehangen in het oude tuinhuisje, tot zo ver geen probleem. Tot voorbije weken, zoals je kon merken is het weer er stevig op achteruit gegaan met regen en bijna vrieskoude. Helaas kon geen van ons beide dagelijks langsgaan. Nu hebben we een handje vol binnen genomen om verder te laten drogen. Maar deze ruikt niet naar wat je uit de shop haalt, hij plakt wel enorm en heeft een sterke geur (hooi achtige toets). Nu hebben we informatie gevonden op het internet over schimmel en de gevaren hiervan. Tijdens het bekijken van de topjes onder een loep heb ik zeer dunne haartjes ontdekt binnen in de knopjes ( je kan het vergelijken met zeer dunne spinnenweb draadjes ) en vrezen nu voor schimmel. Zou dit schimmel kunnen zijn ? En zijn er speciale kenmerken voor schimmel? Bepaalde geuren, kleuren of andere?

    Vanavond ga ik even langs bij mijn vriend en zal ik een foto nemen als voorbeeld. Nu ja het is niet erg aangezien het nog geen handje vol was, maar ja het doet een beetje pijn na alle liefde dat we het plantje hebben gegeven. En ik wil zeker geen risico nemen op gebied van gezondheid!

    Alvast bedankt voor het geven van enige tips of advies.

    We kijken uit naar jullie reacties.

    Bedankt!


    #2
    Schimmel ontstaat vanuit binnen naar buiten. De webjes die je beschrijft als je de topjes open trekt zullen hoogstwaarschijnlijk schimmel zijn.
    Enige andere optie die ik zie is de cocon van een insect, of een verlaten spinnenweb. Haren van een huisdier.

    Schimmels die ik ben tegengekomen op wiet kan wit, grijs, bruin, en bijna zwart zijn.
    Hoe ruikt schimmel? Dat is vrij simpel; naar schimmel.
    Je hebt het vast weleens geroken als je langs een composthoop liep, of een stapel vergaand plantmateriaal. Aardig en muffig. Ik vind dat moeilijk te omschrijven.
    Bij sommige mensen is het in huis te ruiken, als je hun koelkast open trekt bv. Daar mag je dan gerust wat van zeggen. Tenminste, ik zou dat wel op prijs stellen.
    Een hooi achtige geur is normaal voor gedroogde wiet die nog moet curen. De geur komt terug tijdens curen van het product.

    Die foto zal hopelijk zekerheid geven.
    Twijfelwiet rook ik niet.





    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      #3
      Hartelijk dank voor je bericht.

      Hier kan je de foto's terugvinden:

      Bij de meeste topjes zat pluizig spul in, en dat heb ik vernietigd. Heb de resterende knopjes onderzocht en waar ik niet onmiddellijk pluisjes zag heb ik gehouden in een potje.

      Heb nu haast niets meer over maar misschien een goede leerschool .
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        pluisje 2
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Die kunnen ook de kliko in heel jammer maar het is idd een schimmel
          jammer van alle liefde die nu verloren is gegaan volgende keer beter

          Comment


            #6
            Voila. Schimmel. Daar kun je niets meer mee denk ik.

            Jammer dat je het op deze manier moet leren. Mgoed, beter zo dan dat je 2 kilo hebt met pluis.
            Als je wil drogen moet het wel droog zijn, dat doe je het beste binnenshuis met ventilatie bij een graad of 18-19-20
            Afgelopen weken is de LV buiten regelmatig boven de 90% geweest, en dan kan 1 dag al fataal zijn.

            Dusse...voor volgend jaar nog een paar plekken erbij zoeken?
            Dat moet wel te vinden zijn op het boerenland, toch? Lekker in de volle grond. Bomen kweken.
            En dan zoek je een paar soortjes die het al eerder goed gedaan hebben buiten (check de kweekverslagen)

            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Last edited by Slome Joop; 12 November 2018, 10:15.

              Comment


                #8
                Nu komt mijn vraag:
                Ik heb wel eens eerder hier op het forum gelezen dat je beschimmelde wiet zonder twijfel weg moet gooien, maar waarom? Het is zeker vies, maar kan het ook kwaad voor je gezondheid? Mischien was ik vroeger wel veel slimmer, of was ik Vlugge Joop ipv Slome en heb ik dat allemaal verpest door slechte wiet te roken, wie weet?
                Schimmels zijn lang niet allemaal slecht. Laat ik dat voorop stellen. 60% van de schimmels kunnen geen kwaad. Die overige 40% produceert antibiotica en metabolieten (afvalstoffen of reactiestoffen/resten) die niet goed zijn voor de mens. Dit zijn vaak koolwaterstoffen die soms tegen gigantisch hoge temperaturen kunnen. Omdat het koolwaterstoffen zijn, zijn ze oplosbaar in benzeen, THC, CBD en andere koolwaterstoffen (olie mengt met olie, dat idee) waardoor ze in onze longen of verteringsstelsel belanden. Dat kan vervelende gevolgen hebben; celsterfte, afdoden van goede bacterien (onze longen hebben die ook, gelukkig/helaas).
                Daarnaast maken schimmels nogal graag sporen als ze in niet-optimale omstandigheden verkeren. Ook die sporen zijn bestand tegen hoge temperaturen, droogte en de tand des tijds. In een normaal adempatroon adem je ongeveer een miljoen sporen per ademhaling in. Pak je een topje vol sporen, dan kun je die hoeveelheid verduizendvoudigen. Daarnaast is er rookschade die er voor zorgt dat de longen deze sporen moeilijker opruimen, en daar veel later mee beginnen.
                Al met al, het perfecte recept voor het oplopen van een ziekte of infectie. Het ligt iets complexer, maar dit is de voornaamste reden om schimmels te vermijden.

                Als je super goed bent in determinatie en je hebt toevallig alle middelen in huis om schimmels te sequencen, dan zou je kunnen testen of het veilig is. Maar heb je niet die kleine 5 miljoen euro in huis aan materialen, dan kun je ze altijd nog opsturen voor ongeveer 150 euro per sample. Voor een goede determinatie zou je elk stukje pluis moeten opsturen. Dat is een aardige kostenpost. Dat maakt het nogal moeilijk om zeker te weten dat de wiet veilig te roken is.

                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Bedankt voor je heldere uitleg LR2

                  Het was natuurlijk gewoon dom van me dat ik dat gedaan heb, maar ik ben er (denk ik) goed vanaf gekomen, maar het is niet voor herhaling vatbaar en raad het een ieder ander dan ook af om de door jouw genoemde redenen.

                  Mijn opvatting destijds was, als iets beschimmeld is dan eet je het niet meer op, maar inhaleren met rook kan geen kwaad, want een hoop poep eet je ook niet op, maar je ruikt hem wel Niet helemaal het zelfde dus. Ach je weet hoe dat gaat als je jong bent, je bent zorgeloos en roekeloos

                  Heelaas voor jouw opdeboerenbuiten betekent het dat je toch afscheid moet nemen van je topjes Ik wens je gewoon nu alvast heel veel succes toe voor de volgende ronde, het gaat je lukken!

                  Comment


                    #10
                    Slome Joop ! Ik merk dat veel mensen de logica die ik zelf zo logisch vind, soms niet zo logisch vinden.
                    Ik heb mezelf er ook weleens schuldig aan gemaakt. En eerlijk is eerlijk, de kans dat je ziek wordt is 40 op 60. Maar ALS je ziek wordt, dan kan het best eens ont-zet-tend ziek zijn en soms wel decennia duren. Dat kan ik niemand aanraden. Het blijft toch je adem-apparaat. Die heb je nodig tot je dood.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment

                    Bezig...
                    X