Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Deel "bijna" oogstrijp en deel verre weg van?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Deel "bijna" oogstrijp en deel verre weg van?

    Korting op 420shop
    Beste mensen!

    Zoals de titel al zegt: ik heb een aantal Amnezia Haze planten staan en ze staan nu bijna 10 weken in de bloei (geteld vanaf het moment dat de lamp op 12/12 ging).
    Ik begreep dat de bloeitijd van dit soort gemiddeld 12 weken duurde dus zou ik over +- 2 weken klaar moeten zijn. Echter zit er erg veel verschil in de bloeiharen. Ik zie toppen die nog helemaal wit zijn, maar ook al toppen die al rond de 60-70% bruine haren hebben. Zie foto's.

    Kan iemand dit beoordelen en mij vertellen wat ik het beste kan gaan doen? Ik wil namelijk 2 weken de planten spoelen, zodat ze bij de oogst geen enkele voeding meer bevatten.

    Ik moet trouwens zeggen dat de laagst gelegen toppen het meeste bruin haren hebben en de hoofdtoppen helemaal nog niet. Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat ik het beste kan doen. Alvast bedankt allen!

    Groeten,
    Yorrik
    Attached Files

    #2
    eerst en vooral moet je bloeiweken tellen vanaf begin echte bloei en dat is rond twee weken na omschakeling naar 12/12 dus heb je nu nog maar 8 weken echte bloei ongeveer
    en de bloeiharen zeggen niet veel je moet met microscoop naar de trichomen kijken
    deze moeten minimaal melkachtig kleuren en deels amberkleurig zeker niet meer doorzichtig
    je dames hebben zeker nog 4 weken te gaan dus nog zeker twee weken eer je moet beginnen spoelen
    succes en nog beetje geduld

    Comment


      #3
      Beste DannyDeVito dank voor je reactie!
      Dat is al een goede tip inderdaad. Ik heb een microscoop dus zal morgen eens even kijken, maar dan ga ik er vanuit dat alles nog wel doorzichtig zal zijn.

      Heb je trouwens wel een verklaring voor het feit dat de onderste toppen al wel bruine haren hebben en de bovenste juist niet? En zou het over 4 weken wel kunnen dat een deel wel klaar is en een ander deel niet?

      Comment


        #4
        De haren zijn pistils, geslachtsonderdelen. Die kleuren bruin als ze afsterven. Dat kan door droogte, nattigheid, aanraking, bevuiling en tientallen andere oorzaken.
        Als je je best doet, dan krijg je ze in de eerste week van de bloei al bruin. Vandaar dat ze niet goed als oogst-indicator gelden; het is te makkelijk om ze te laten doen wat goed uit komt, terwijl de rest van de plant nog lang niet klaar is om uitgebloeid te raken.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Ik denk ook dat die nog lang niet klaar zijn.
          Deze maand zoieso nog.

          Je zit op 8weken bloei. 12 - 8 = 4weken nog op zn minst.
          Het kan altijd zijn dat ze langer nodig hebben. 13/14 weken.

          Wat voor lamp heb je? Meestal heb ik amnesia toch ook nog wel een 13de week staan omdat alles gewoon glassy blijft ipv milky/amber.

          Na nieuwjaar nog eens kijken ?

          Of gewoon elke week ff een foto hier in dit topic erbij plaatsen zodat we de vooruitgang kunnen zien als je dat zou willen.

          Verder ziet het er nog puik uit iig.

          Succes

          Comment


            #6
            Beste Mensen,

            Allen dank voor de antwoorden!

            Ik ga vanaf nu iedere week een voortgangsfoto delen en zal de trichomes gaan bekijken.

            Comment


              #7
              zien er echt jammy uit die gaan smaken dat weet ik zeker
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


                #8
                oke kom maar op met die foto's! mooie toppen al ! op welk medium kweek je? welke voeding?

                Comment


                  #9
                  Allen,

                  Ik heb zojuist een aantal close-up foto's gemaakt met de digitale microscoop.
                  Ben erg benieuwd naar jullie reacties!
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Foto is al aardig gelukt.
                    Blijven oefenen
                    Plantje kan nog wel even, afgaande op die foto.
                    Weekje misschien?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      QnQ dank voor je reactie! Het is best lastig om die foto's scherp te krijgen met zon digitale microscoop...
                      Ik blijf uiteraard oefenen en zal om de 2 dagen even een nieuwe posten om de voortgang te bekijken.

                      Mag ik trouwens de gele en bruine bladeren eraf knippen?
                      Ruim 30% is al geel of bruin (ben nu 5 dagen gestopt met voeding) en toen ging het ineens heel snel met verkleuren.

                      Nog andere tips voor nu of gewoon rustig afwachten? =)

                      Comment

                      Bezig...
                      X