Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help! ik heb een hermafrodiet......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help! ik heb een hermafrodiet......

    Korting op 420shop
    Beste Leden van JD,

    zou iemand duidelijkheid kunnen geven over de bijgevoegde afbeeldingen, ik ben bang dat ik een hermafrodiet heb.
    heb momenteel 5 plantjes waarvan ik dacht het allemaal vrouwtjes te zijn, maar nu blijft er 1 toch wel heel erg achter in trichomen en heeft rare balletjes op ongeveer 3 van de 6 toppen.
    Alle planten zijn nu in de 5e en bijna de 6e week van de bloei.

    Tevens had ik graag meer foto's willen toevoegen, maar dit is helaas niet gelukt.
    Dus heel graag advies over het geslacht van de plant en wat ik het beste zou kunnen doen momenteel.

    Met vriendelijke groet,
    Ad
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Yep lijkt wel heel erg op een herma...

    beste wat je kan doen
    zo snel mogenlijk weg ermee nu de ballen nog dicht zitten anders krijg je planten met zaad
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3
      Ik zou wel een goeie foto willen zien of meerdere en zeker zonder hps licht.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Waar zijn de ballen dan ik zie wel bolletjes maar zouden net zo goed calyxen kunnen zijn .
        Een paar duidelijkere fotos zouden inderdaad op zijn plaats zijn voordat je alles omhakt .

        Comment


          #5
          IMG_2588.JPG
          IMG_2585.JPG
          IMG_2583.JPG
          Attached Files
          Last edited by Ad Knoop; 7 March 2019, 22:53.

          Comment


            #6
            tering zit vol met ballen manmet een plantenspuit deze herma effe goed natspuiten,dan komozak vanaf boven eroverheen zetten,en hup ik de kliko
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #7
              Zou de plant er ook uitgooien.

              Met hps licht is het verschil bijna niet te zien tussen ballen en zaden in ontwikkeling.

              image_327236.jpg

              Maar...
              Ik gebruik wiet om te roken.
              Je wil dan absoluut geen pitjes in je wiet, dat smaakt naar verbrande pinda's.
              Als ze nog 3 weken moeten (minimaal) en je laat dit staan heb je pitjes in alle toppen straks.
              Die hebben niet zoveel tijd nodig om te ontwikkelen.

              Als je de wiet gebruikt om olie van te maken zou je zoveel mogelijk weg kunnen knippen.
              Een paar pitjes is dan niet zo erg denk ik (?) omdat je toch de stoffen gaat scheiden van plantmateriaal maar die ballen moeten sowieso weg.
              Stuifmeel in je eindproduct kan ook nog allergische reacties veroorzaken voor mensen die wat gevoeliger zijn.

              Je kan ff alle planten uit de tent halen en op een tafel onder gewoon licht 1 voor 1 onderzoeken of er niet meer is. (gordijnen dicht
              Weg knippen wat er niet hoort en dan terug de tent in.
              De vorming van zaden kost veel energie die ze niet in de groei en ontwikkeling stopt dus je hebt iets minder potente wiet als je ze zaden laat maken, daarom ff nakijken.

              Welke soort is het precies en van wie ? (RQS?)
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Stuifmeel in je eindproduct kan ook nog allergische reacties veroorzaken voor mensen die wat gevoeliger zijn.
                Pollen-allergie werkt niet met pollen die in alcohol hebben gezeten. Alcohol denatureert de eiwitten op de pollen.
                Allergische reacties door inname zijn zeldzaam; mensen krijgen het ook niet benauwd van honing, als dat wel zo zou zijn dan vind ik het gek dat artsen adviseren om lokale honing te eten om hooikoorts e.d. in te perken. Ons maagzuur denatureert de meeste eiwitten op de pollen. Sterker nog, in laboratoria wordt HCl en pepsine gebruikt om eiwitten van pH-probes te krijgen. Dat idee hebben wetenschappers wonderbaarlijk gekopieerd uit ons verteringsstelsel, die ook met pepsine en HCl werkt.
                Da's handig om te onthouden als de sensor weer eens vreemd loopt te doen: even in het zoutzuur zetten (40-180 minuten) en daarna afspoelen met kraanwater. Dikke kans dat de membraan verstopt zat met eiwitjes. Dat kan nog weleens gebeuren in de hydrocultuur of met ongeveer elke bio-voeding.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment

                Bezig...
                X