Topontwikkeling op de bladsteel, banaantjes?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Burrito
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Mar 2019
    • 5

    #1

    Kweektip: Topontwikkeling op de bladsteel, banaantjes?

    Korting op 420shop
    Eerste post! denk dat ik dit al onder een foto postte, maar zijn dit soms banaantjes? En hoe is het mogelijk dat sommige plantjes al volop van deze witte haren vertonen terwijl ander nog niks of amper iets hebben? Deze zijn nu reeds 8 weken ontkiemd ... alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Burrito
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Mar 2019
    • 5

    #2
    Misschien een betere foto?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Banaantjes zijn geel en lijken op een banaan, daarom zijn ze ook geel.
      Ik zie niks geel, alleen wat prille bloei onder weinig licht.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Jahoor, als je die TL op 5-10cm afstand houdt wel.
        Alles verder weg 'ziet' de TL niet.

      • Burrito
        Burrito commented
        Editing a comment
        Amai 5-10 cm das dicht wou ze niet verbranden

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Verbranden doen ze niet op die afstand.
        Daar geeft TL te weinig warmte voor af....
    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #4
      Gaaf, topgroei op een steel!
      Delingsfoutje in die plant, maar een prachtig fenomeen.

      Wat ik zie, lijkt echter wel op mannelijke bloei. Maar!!!! Dat kan dus komen omdat er hier iets heel speciaals aan de hand is; een deel van de steel heeft dezelfde instructies gekregen als de groeipunten.
      "Maak bloemen"
      Die celletjes hebben geluisterd, en nu maken ze bloemen, ook al zijn ze onderdeel van de steel.
      Dat kan een lokaal foutje zijn geweest, en dat zegt dus weinig over de rest van de plant.

      Wat is wijsheid? Meer foto's en goed in de gaten houden. Ik denk dat dit een mooi stukje plant is om te volgen qua ontwikkeling, omdat het zo uniek is.
      Als je 't goed in de gaten houd, dan kun je er op tijd bij zijn als het toch mannelijk blijkt te zijn. Dan kun je het blad+steel gewoon verwijderen.
      Misschien dat de hele plant herma wordt/is, misschien niet. Dat weet je pas zeker als de plant het zelf zeker weet.

      Tot die tijd zou ik het behandelen als wat 't is: een unieke situatie die je misschien in 1 op de 50.000 wietplanten eens ziet gebeuren. Kijk er naar, geniet er van, want dit ga je misschien nog maar 1 keer in je leven tegen komen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • beowulf
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 6495

        #5
        Achteraan op het blad al is gezien, maar dit? Heel bizar.

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #6
          Yeah, op de bladsteel heb ik het ook nog nooit gezien.
          Ik zie wel dat de fanleaves een erg lange bladsteel hebben.
          Misschien dat de cellen in de war raakten door die overdosis groei?

          Leuk om te zien.
          Misschien wil je af en toe een foto-update geven hier Burrito ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Burrito
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Mar 2019
            • 5

            #7
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment

            • Burrito
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Mar 2019
              • 5

              #8
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #9
                Die gaat prima
                Geen afwijkende bloei meer gezien ?
                Ze doet er wel lang over zo te zien, maar dat zal vast met het licht te maken hebben.
                Nog even op je handen zitten, ghehe ..
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Burrito
                  Burrito commented
                  Editing a comment
                  Nog steeds op een 18/6 schema ... 1 tl, 1 35w led groei lampje met 3 buiskoppen en 1 cirkelvormige ‘full spectrum’ disc van 1000w is dit te weinig?
              Bezig...