Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Magere toppen / nauwelijks/geen bloeiharen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Magere toppen / nauwelijks/geen bloeiharen

    Korting op 420shop
    Hoi,

    m'n 4de kweek begint (hoop ik, trichomen zijn nog redelijk transparant en amber is er al helemaal niet te bekennen) om z'n einde te lopen.

    Helaas heb ik net als de vorige keer maar weinig top en m.u.v. 1 plant laten de meesten ook niet of amper bloeiharen zien. Zelfs de plant met de bloeiharen groeien de toppen niet helemaal dicht. Denk aan een omgevings factor, want m'n vorige ronde was nog op zand met Hy-Pro voeding, deze is op mapito met Atami ATA AWA voeding. De planten groeide nu op mapito wel een stuk sneller, maar met de toppen is het nog steeds bedroevend helaas.

    De eerste ronde had ik wel heel veel, maar die was ongelukkig begonnen. Opbrengst was wel stukken beter dan de 3de ronde en ws ook al deze, ondanks begonnen in de winter voor raam -> ikea kruiden lampje -> spectrabox en laatste weken zelfs nog onder de Citizen CLU058 1825 COBs die ik nog steeds gebruik.

    Ronde 2 had ook heel veel opbrengst, maar een herma heeft het zooitje bestuifd toen. Nog steeds veel van staan, ongeveer nog 2,5 2l potten vol. Maar wordt depri van dat spul, smaakt ook niet zo lekker.

    Ronde 3 was stukken beter te pruimen, niet heel sterk en weinig opbrengst en het ziet er naar uit dat dat nu weer gaat gebeuren. Beetje de weg kwijt wat het kan zijn. Had wel wat beestjes in de tent, ondanks schoonmaken zaten ze er nu nog, maar ze lijken hydro/mapito minder fijn te vinden. Zie ze eigenlijk niet meer en de schade aan de planten belemmerde de groei ogenschijnlijk geheel niet dus of dat de oorzaak is betwijfel ik aanzienlijk. Waren bladluizen denk ik, hele kleintjes, wit/licht groenig van kleur. Had geen spinnenwebben oid en zie ze al weken niet meer.

    Enig idee wat het kan zijn? Heb voor de volgende ronde Power Plant's, Pineapple Chunk en Trainwreck, allen huismerk wietzaadjes. Zou wel prettig zijn als de opbrengst nu qua kwaliteit en hoeveelheid wat beter gaat worden onderhand.

    --

    Wat nadere toelichting over deze ronde / wellicht niet direct relevant .

    De ronde wou ik:

    2x Girl Scout Cookies (wietzaadjes)
    4x Night Shade (Barney's Farm)
    1x Strawberry Cake (Heavy Weight Seeds)
    1x Blue Mountain Durban (Medicann Seeds)

    draaien, maar de Night Shade viel erg tegen (was ook in de aanbieding, te oud wellicht? wou er de vorige ronde ook 1 gebruiken, maar die kwam ook niet uit), maar 1 kwam er geheel niet uit, 2 zijn gestorven embrionaal (kwamen niet boven de grond uit, kwam wit stukje uit en daar bleef het bij) en eentje kwam uiteindelijk boven de grond (veel later dan de rest v/h zaad) en bleef weken lang echt bizar klein. Na paar keer er op rammen begon hij ineens wat te doen, wellicht vonden de wortels te weinig houvast in de grond ofzo? Kon het echt niet plaatsen.

    Maar goed, bleef met lege potten zitten en gebruik nu zo'n Atami Wilma 8x11l - niet handig om dan wat grotere potten te gebruiken ivm minder planten. Leek me ook niet helemaal de bedoeling, dacht poog wel wat stekjes bij te halen, dat luktte, maar eer die wat tractie hadden met de groei stonden ze al in de schaduw van met name de plant links voor welke echt bizar hard ging in de groei fase. Zowel links voor als rechts voor zijn girl scout cookies, links groeide veel sneller, rechts heeft wel bloeiharen en dikkere toppen, maar dichtgroeien doen ze ook daar niet.

    Jammer, want 50 euro aan stekken gaat ms, als ik geluk heb, 30 euro aan wiet afkomen met die mini fluf topjes die ze nu hebben en betwijfel dat het te pruimen gaat zijn . Maar goed, al doende leert men, in dit geval dat ik ws beter opnieuw had kunnen beginnen of iig niet de stekken had moeten halen.

    Ms dat ze nu wel root bound zijn ofzo, zelfs van die kleine stekkies komen de wortels met gemak onder de bak uit (die hebben meer wortel dan plant volgens mij haha).

    Maar goed, iemand enig idee? Hoop ook dat ze een dezer dagen wel te oogsten zijn, als iemand een inschatting kan maken graag. Weet ook niet goed hoe lang te spoelen, op zand deed ik dat een week, maar dat heeft een buffer. Veel hydro groeiers zie ik 1-2 dagen zeggen, maar er zijn er ook die 1-2 weken lijken te spoelen. Sommige zeggen ook dat je licht voeding bij moet geven gezien geheel geen buffer en dan dus ook geheel geen voedingsstoffen voor de plant.

    Er valt zoveel te leren, maar met 3-4 maanden per kweek en er maar 1 tegelijk kunnen draaien is het wel een lang traject.

    Wat fototjes (ps kan iemand van het forum de max grootte voor breedte en hoogte gelijk stellen? foto's geschoten in landscape kan ik zo uploaden, portret niet):

    IMG_20190406_204940.jpg

    ^^ dun klein topje, geen bloeiharen. Wel kneiterhard (das bij al die kleine toppen bovenaan de plant iig).

    IMG_20190406_205001.jpg

    Top van de hoofdtak van de plant rechts voor. Dit is de enige plant die wel redelijk wat bloeiharen vertoond. Vind het nog niet veel, maar in verhouding tot de rest doet ie het erg goed.

    IMG_20190406_204949.jpg

    IMG_20190406_204955.jpg

    Ga de volgende ronde iig weer proberen een verslag bij te houden. Bedankt voor eventuele tips vast .
    Attached Files

    #2
    Pffff ik heb geen ideee man....
    ​​​​​​ beowulf QnQ belladonna LR2 Ipie Flip Hasjkip
    en natuurlijk de rest maar dit zijn een beetje de diehard kwekers die vaak wel oplossingen hebben en je hopenlijk kunnen helpen

    de fotos moet je gewoon met een app verkleinen dan uploaden de groote is 1000x1000

    ik hoop dat een van de bovenstaande namen of anders iemand die ik niet getagd hebt je kunnen helpen

    succes
    Last edited by Weske; 11 April 2019, 20:43.
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Je hoeft mij niet te taggen eh.
      Ik lees elke post die op het forum gedaan wordt.

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Ik kan ni zien dat mijne naam getagged word, dus ik mis dat gewoon Wsl ergens in de instellingen?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Klopt. Bij instellingen is een tab over notificaties waar je dat soort dingen aan/uit kunt zetten.

    #3
    Volgens mij heb je lightbleach ? Of wat zijn die witte punten op de toppen ? Of ligt dat aan de fotos ?

    Wat geef je aan voeding ? Zuur je ook af ?
    Last edited by Silas; 8 February 2022, 22:38. Reden: herstellen bericht
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #4
      Zoveel foto maar niet 1duidelijk grr of ik ben blind dat kan goed hoor Ik kan jou verhaal niet lezen teveel letters en woorden , maar zien alle toppen van je planten er zo uit? Zijn verschillende planten met zelfde probleem?
      God was never on your side..

      Comment


        #5
        Neuh, ik kan daar weinig mee.
        Zo te zien is er vanalles fout gegaan.
        Dat is ook niet meer op te lossen.

        Een kweekverslag de volgende keer, da's een goed idee ja.
        En je hoeft niet elke dag te updaten, maar om de 3-4 dagen ofzo, of als je zelf ergens over twijfelt.
        Dan kunnen we misschien aan de bel trekken op het moment dat het fout gaat.

        Stick to the basics en hou het simpel.

        Ja die foto's zijn niet zo goed, mja da's al gezegd, maakt ook niet zoveel uit.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Nee, een overview van de hele plant zie je meer aan. Enige reden wat ik al gezien heb als ze vroeger stoppen met pistels aanmaken is dat er bananen tussen zitten. Succesvol bevrucht of ni, ze gaat dan zaden proberen aanmaken. Wat dat witte is kan ik ook zo ni direct zien, maar wit is nooit geen goed teken.

          Comment


            #7
            Mja foto's vertekenen, zal straks eens nieuwe proberen te maken. Deze zijn eerst naar google photo's gegaan en die resizen, daarna nog een resize om ze hier op te krijgen, heeft ook niet geholpen.

            Wit zijn ze niet echt (let wel, ik zie beperkt kleuren). Zou wel kunnen dat de lamp er alsnog te dicht op staat. Had ze op half (driver, niet lamp) vermogen draaien, ongeveer 50W per COB, heb ze naar 75W per COB gezet 1,5-2 weken geleden omdat ik dacht dat het wellicht te weinig licht was (zou je niet zeggen adv de groei haha). Maar heeft geen verschil gemaakt (ook niet erger geworden van wat ik kan zien).

            Het zijn vooral de toppen aan de bovenkant, die wel vol licht vangen, die op alle behalve 1 plant na eigenlijk geen haren vertonen. De kleinere fluf verder naar beneden heeft veelal wel haar. Heb vorige ronde wel toppen gehad die echt wit waren, maar die begonnen ook redelijk wat foxtailing te doen, dat doen deze niet volgens mij. Kan de lamp nog wel wat hoger hanger, veel rek is er niet, maar zal niet veel meer helpen.

            Stonden er de eerste ronde veel dichter op overigens, maar pas laatste 1 a 1,5 week van de bloei, grootste deel bloei is onder SpectraBox gegaan toen. 2de kweek toen het wel goed was (maar bevrucht ) hingen ze wel wat hoger.

            Maar kan het zijn dat je bladeren geen problemen hebben in groei bij 20cm er vanaf en de toppen wel? Ik zou verwachten dat die plant dan nog meer licht wil. Echt warm is het niet (kan m'n hand bijna tegen de LED aanhouden als het moet), dus zal zuiver licht intensiteit zijn dan.

            Aan de andere kant, die stekjes, welke nog steeds stekjes lijken, hebben ook magere toppen. Maar die stengels zijn ook bijna niks dus wellicht zegt dat niks. Die staan wel stuk lager onder de lamp, krijg dat niet allemaal in focus met m'n telefoon echter en zijn heel lastig te zien op foto's door de andere planten er om heen.

            Voeding is momenteel Atami ATA AWA (Max A & B, Bloombastic, Canna PH- groei, beetje atazyme wat over was). pH meestal rond 5,4 niet helemaal stabiel (recirculerend systeem, maar wel aanzienlijk). EC was 1,9 bij aanmaken, opgelopen naar 2,42 gisteren (bijna 1/2 water minder nu - verdampen wel als de pest die dames haha). 8l schoon water + beetje pH- er bij gegooid, gaat over het algemeen redelijk goed op gevoel inmiddels, wacht altijd even met opnieuw meten gezien het wel keertje moet draaien voor het redelijk gemengd is. EC kraanwater is van zichzelf al rond de ,65. Zag geen puntjes geel worden nu (eerder wel, ook gewoon aangelengd met wat water toen is grotendeels weer weggetrokken) - aan de andere kant, veel bladeren worden/zijn al geel dus valt wellicht ook niet op.
            Last edited by SmokingJoop; 12 April 2019, 00:10.

            Comment


              #8
              weer zoveel woorden Maak eens goede foto haal plant uit de kast zet hem in normaal licht en maak foto.
              God was never on your side..

              Comment


                #9
                Hahahahaha pH- toevoegen 'op gevoel'.


                De regenbogen op de foto's vertellen best een sterk verhaal; deze planten hebben het zwaar gehad. Ik zie insectenschade, ik zie stikstofproblemen, en gekruld blad. De lampen op gereduceerd vermogen draaien terwijl de planten op hun sterkst zijn..
                Ik zou gewoon eens ten rade gaan bij je eigen handelingen en toegepaste logica. Simpelweg een receptje volgen is niet de sleutel tot succes als het op planten aan komt. Dat werkt alleen met schimmels en bacterien goed.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #10
                  Bedankt voor de antwoorden, voor nu zal het toch geen zin meer hebben en er spelen ws inderdaad wel meerdere dingen. Hou de volgende ronde wel een kweekverslag bij, dat gaat ws wat sneller en begin binnenkort opnieuw.

                  Had ergens gelezen, maar kan het niet meer terug vinden, dat de voeding 2-3 weken kon circuleren (wel met bijvullen uiteraard). Begrjip na communicatie met Atami dat ze aanraden om de voeding iedere 5 dagen te wisselen, das wel een aanzienlijk verschil (en minder dan 7 dagen is eigenlijk niet echt een optie hier ivm kinderen die hier week op week af rondlopen). Heb nu een starterskit en de meeste flessen staan geen datums op, maar vond op 1 fles wel heel onduidelijk wat een productie datum uit 2014 lijkt. Rest zal ook van rond die tijd zijn dan neem ik aan, helpt wellicht ook niet echt mee. Bloombastic bevat redelijk wat kristalisatie, maar meerdere posts gezien dat dat geen probleem zou moeten zijn. Nooit een andere fles gehad dus geen idee of het wat zegt over de leeftijd maar neem aan van wel, volgende ronde nieuwe even kijken hoe dat er uit ziet.

                  Opkrullen van de blaadjes is in het begin van de bloei gebeurd (2 weken na overschakelen naar bloeivoeding, wel pas overgestapt na bloemverschijnselen, na 12/12 wordt eerste week nog leaves ipv max aangeraden) met name aan de bovenste blaadjes. Gebeurde zo'n 4 weken na omschakeling, stond dus toen ook al 2 weken op die voedingsronde ongeveer. Bijgevuld toen en is niet erger geworden, herstellen deed het ook niet echter (maar geen idee of het kan herstellen).

                  En met gevoel bedoelde ik dat je er meer gevoel voor krijgt hoeveel er bij/in moet, meet het wel uiteraard. Eerste paar weken was ik bij het mengen met de pH- iets van 20-30 minuten bezig met druppeltjes er bij, roeren en weer meten, gaat veel sneller nu. Nu helpt het niet dat de pH meter 15-30 sec nodig heeft voor het zandlopertje verdwijnt, maar geen idee of dat normaal is. EC meter heeft maar 2-3s nodig.

                  Voor wat betreft het vermogen van de lampen, m'n toppen bleekten 2 rondes terug op vol vermogen. Veel van kant en klaar verkopers hebben er ook drivers bij zitten waarmee die lampen niet eens boven de 55W per stuk uit kunnen komen. Het minimale is op mijn drivers al ~50W en max rond de 120W per stuk. Met de juiste driver kunnen ze zelfs 322W per stuk verstoken maar zijn dan aanzienlijk minder efficient en zal actieve koeling nodig hebben. Op vol vermogen met de drivers die ik heb zouden ze 2x m'n huidige oppervlakte moeten kunnen redden.
                  Last edited by SmokingJoop; 14 April 2019, 16:32.

                  Comment

                  Bezig...
                  X