Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stam van stekjes knakt om

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stam van stekjes knakt om

    Korting op 420shop
    Hoi beste medekweekfanaten. Het begint weer "beter" weer te worden en de kweek kriebels komen weer opspelen. Ik wil dit jaar weer minimaal 2 kweekjes doen op me balkon, dus ik dacht: lekker vroeg beginnen. Dit jaar heb ik wederom gekozen voor autoflowers omdat ik dus op me balkonnetje kweek.

    Nu heb ik wat probleempjes met mijn stekjes. Dit jaar heb ik gekozen voor Amnesia Haze, OG Kush, White Widow en Bubblegum autoflowers. Ze zijn allemaal netjes uitgekomen en bovengekomen echter zijn er maar 2 die het goed doen, 1 OG en 1 WhiteWidow. 2 Amnesia en 1 OG zijn (bijna) gestorven denk ik, de plantjes staan al 1,5 week stil en zijn omgeknakt en het steeltje is super dun. Wat doe ik verkeerd? Te laat aangevuld na het strekken? Te weinig water? Ik probeer een foto bij te voegen.

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ze zijn aan het strekken omdat ze te weinig zon krijgen.
    Je kunt ze of ingraven voorzichtig tot aan de lobblaadjes of een sateprikker ofzo gebruiken om m recht te houden.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


      #3
      Stamrot door water geven bij de stam.
      Game over.

      Het zijn zaailingen trouwens, een stekje is wat anders
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Weer wat bijgeleerd thnx

      #4
      Thanks QnQ, heb ze indd bij de stam water gegeven. En ik bedoel natuurlijk zaailingen, excuses.

      Comment


        #5
        Die van mij zijn ook zo zielig. Eind maart kwamen ze op. Ik had 5 reguliere masterkush gezaaid. Kep er nog 3 (1 niet ontkiemd). Ik wou er een foto bij doen maar is te groot. Ik heb nog 4 zaadjes. Ik zal die vandaag ook maar gaan zaaien denk ik. Ik heb nu spijt dat ik geen feminized en of AF besteld heb. Ook zou ik nooit meer zaaien voor eind april ivm aantal lichturen. Maar ik had de kriebels. Ik heb ze van turfpotje over gezet in plastic inmiddels en dieper gezet om extra steun te bieden ivm overstrekken. Ik vermoed dat de zaadjes die ik nu nog ga zaaien deze 3 zielepieten zo ingehaald hebben.
        Last edited by dolce; 5 May 2019, 14:24.

        Comment


          #6
          We zijn nu inmiddels alweer een paar weekjes verder en de plantjes zijn op 1 na best lekker gegaan. Nu speelt er een nieuw probleem voor waar ik niet een specifiek antwoord over kan vinden op het internet.

          Het probleem: de bovenste blaadjes van me grootste plant (OGkush) krullen de topjes van het blad een beetje naar binnen. Ze zien er ook verschrompeld uit maar zo voelen ze niet aan. Weet iemand wat er hier mis gaat ? Teveel water? Teveel of te weinig voeding? (Ik gebruik nog geen voeding maar misschien uit de aarde zelf...) Hopelijk kunnen jullie het goed op de foto zien.

          Bij voorbaat dank
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #7
            Lijkt idd op teveel water en eventueel verbranding hebben ze vol in de zon gestaan?
            kan het verkeerd hebben natuurlijk
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


              #8
              Ja ze hebben wel vol in de zon gestaan maar afgelopen dagen met die felle zon heb ik ze wel in de schaduw gezet. Ik blijf het water geven toch een kunst vinden, probeer het op het gewicht van de pot te doen maar dit blijft lastig.

              Comment


                #9
                Wist je wat de pot woog voor je zaadjes?
                Nee? Hoe wil je dat dan nu gaan bepalen?

                Waarschijnlijk iets water te kort.
                De rest eronder ziet er prima uit, o ja,
                Ietsje meer licht mogen ze wel hebben!

                Comment


                  #10
                  Je kan eens een keer of twee wachten met water geven tot de blaadjes slap gaan hangen. Het zal je wellicht verbazen hoe weinig water genoeg is.
                  Klinkt misschien gek, maar om de watergift goed onder de hand te krijgen kan het helpen.
                  Van onderaf water geven helpt ook om niet te veel te geven.
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                  Comment

                  Bezig...
                  X