Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mijn zaailing heeft een spaghettistengel; razende paniek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn zaailing heeft een spaghettistengel; razende paniek

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik heb wat problemen met mijn planties maar weet niet wat het precies is. 1 van de plantjes hangt slap op de grond (nu weer iets erboven) ik heb deze nu heel voorzichtig omhoog gezet met een paperclip en wat extra grond toegevoegd. Het blad van dit plantjes is ook gekruld en begint licht geel te worden.

    Dit is de eerste keer dat ik dit probeer en ik heb daarom al wat foutjes gemaakt. Ik heb 2x og kush, (autoflower en feminized) en 1x special queen (feminized) geplant maar ik weet niet meer welke welke is..
    Ik gebruik geen lamp of tentje, ik woon op een studentenkamer en hier staan ze gewoon bij mijn vensterbank. De temperatuur is gemiddeld zo'n 21 graden.
    Overdags zet ik ze in de opening van mijn raam zodat er licht en frisse lucht bij komt. In de avond zet is ze gewoon weer binnen.
    Ik las dat het goed is om water bij de rand te geven zodat het plantje haar wortels daar beter van zouden gaan groeien dus dat doe ik ook.

    Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben!!

    (Als de foto te vaag is maak ik een nieuwe, alle bestanden zijn te groot)
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by QnQ; 11 July 2019, 11:48.

    #2
    Zoeken naar licht.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • EGSilver
      EGSilver commented
      Editing a comment
      Lol QnQ, geweldige titel.

    #3
    Goh, deze strekker krijgt duidelijk niet genoeg licht.
    Is het niet mogelijk om een klein kastje te bouwen met een lamp in?
    Ik denk dat er anders spijtig genoeg niet veel van zal komen.

    Er zullen gerust wat meer ervaren leden hun mening delen.
    succes!
    Fem#1 - 2020

    Comment


    • Amber5
      Amber5 commented
      Editing a comment
      Ik heb een kas buiten staan (van de action). Het is niet veel maar misschien kan ik het daar in bouwen? Alleen geen idee hoe ik die lamp moet aansluiten. Ik zal eens gaan knutselen..

    #4
    8 minuten op laag vuur koken, hierna even 1 minuut laten rusten uitje teentje knoflook erbij en hopsa!



    idd zoals eerder vermeld strek..
    graaf hem even in tot onder de bladeren enja meer kun je niet doen...

    gz Ricky

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Dat recept eet ik vanavond ook!
      Beetje harde opmerking maar daar houd ik wel van!

    #5
    Probeer de pot op te vullen tot aan de lopblaadjes.
    De lopblaadjes zijn de onderste ronde blaadjes.
    Lukt dit niet helemaal dan proberen in het midden
    meer zand te leggen dan aan de buitenrand!

    Inderdaad, veel te weinig licht dat kun je vinden bij
    zoeken rechts boven op de site........

    Comment


      #6
      Alleen geen idee hoe ik die lamp moet aansluiten. Ik zal eens gaan knutselen..
      Niet lullig bedoeld ofzo, maar als je niet weet hoe je een lamp moet aansluiten is het misschien verstandig om daar hulp bij te vragen voor je zelf aan de knutsel gaat.

      Wat de autoflowers zijn en welke feminised is kom je snel genoeg achter, de autoflowers trekken vanzelf in de bloei terwijl de feminised daarvoor verduisterd moet worden.

      k heb een kas buiten staan
      Waarom zet je ze niet buiten? En dan niet in de kast maar echt buiten, krijgen ze vast meer licht als in de vensterbank.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Dacht dat de gene die hebben gereageerd
        toch wel wat gezegd hebben toch? Zitten hier
        honderden mensen die graag behulpzaam willen
        zijn.......Alleen doen is jou keuze, succes!

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Uiteindelijk is het gewoon een plant en planten horen buiten Zoiets als te jong bestaat dus ook niet, het slap hangen zal dus ook ergens anders aan gelegen hebben. Bijvoorbeeld de temperatuur of watergift.

        Als je vreest voor het zelf aansluiten van een lampje vrees ik juist voor mogelijke problemen (kortsluiting en brand bijvoorbeeld).

        Verder klinkt het wel erg eenzaam als er niemand in je omgeving is die een fase en nuldraad op een fitting kunnen/willen aansluiten. Misschien zijn er initiatieven in je omgeving om mensen bij elkaar te brengen (los van het kweken natuurlijk).

      • Amber5
        Amber5 commented
        Editing a comment
        Ohh, zeker niet eenzaam hoor. En ik denk echt dat ik het zelf wel kan, haha. Alleen zijn de mensen aan wie ik het kan vragen niet echt van de wiet zeg maar.. Maar ik vind vast een oplossing, we blijven positief!

        Hebben jullie toevallig tips welke soort lamp ik voor 3 plantjes nodig heb? Mijn budget is niet erg groot maar ik wil het goed doen. Ik heb zojuist allemaal info gelezen over de kleuren en alles maar weet toch nog niet zo goed wat ik nou het beste kan doen.

      #7
      Er zouden zelfs mensen op dit forum bereid zijn te helpen met een lampje etc...

      je kunt deze ook plug en play kopen!

      Hier komt meestal wel een afzuiger folie etc bij kijken ofwel het word een binnen kweek

      gz Ricky

      Comment


        #8
        Buiten in de ZONZONZON zetten. Geen lamp nodig!
        ​​​​

        Comment


          #9
          Jaja, ik heb dat dit jaar ook gedaan.
          Binnen 3 plantjes voorgekweekt zodat ze daarna naar buiten kunnen.

          En eerlijk gezegd beviel me dat voor geen meter.
          Mijn raam staal pal op het zuiden, en het is een erg groot raam (formaat van 2 deuren naast elkaar).

          De plantjes krijgen bij mijn raam dan ook echt een uur of 8 vol zonlicht.

          Maar toch gaan ze strekken als een gek. (niet zo erg als bij jou maar toch)
          Blijkbaar houdt 4 lagen glas dan toch iets teveel licht tegen ofzo.

          Nou heb ik hier redelijk op kunnen anticiperen door de pot eerst maar half te vullen en dan als ze wat gestrekt hebben verder aan te vullen zodat de dames weer stevig staan.
          (zoiets zou jij in het vervolg misschien ook kunnen proberen?)
          Maar toch ben ik van mening dat je ze beter gewoon buiten kan opkweken.

          Misschien zou je dat ook kunnen testen. Jonge zaailingen hebben vooral de neiging om enorm te gaan strekken. De wat oudere dames strekken niet meer zo.

          Je zou dus volgende keer misschien de plantjes juist buiten kunnen opkweken en dan na een week of 2/3 binnen voor je raam zetten?

          Een andere tip is om een ventilator op je jonge plantjes te zetten. De beweging in de steel zorgt er dan voor dat ze iets steviger wordt.

          Maar voor alle opties, als er niet genoeg licht is, word het sws niks.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


          • Amber5
            Amber5 commented
            Editing a comment
            Ja, ik heb een raam van ongeveer 4 deuren, enkel glas en de hele dag zon. Maar het werkt dus gewoon niet, helaas.. Ik wil wel een lamp maar heb geen groot budget. Ik heb zojuist veel info over de verschillende lampen gelezen maar heb nog geen idee wat ik nou zou moeten kopen. Heb je daar misschien een tip voor?
            Ze staan nu buiten maar helaas is er vandaag niet zo veel zon..

          #10
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #11
            Ik zou zonder tent en afzuiging sws niet gaan klooien met lampen binnen.
            Een planje binnen laten afbloeien lijkt me sws niet al te wijs i.v.m. de geur.
            Last edited by Nederhigh; 12 July 2019, 22:31.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment

            Bezig...
            X