Het grote "Kan Ik Al Oogsten?" topic

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • peterpietjes1992
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Aug 2020
    • 2

    #151
    Beste forumleden,

    Dit is mijn eerste post op het forum en tevens mijn eerste kweek.

    10 weken geleden heb ik 3 northern light autos geplant, waarvan nu langzaam maar zeker de plant indicaties geeft dat ze klaar is voor de oogst.

    De eerste paar weken van de groei stonden deze plantjes buiten, vandaar dat ze mogelijk wat achter lopen in hun ontwikkeling. Momenteel staan ze lekker onder een SF1000 in een kleine kweekruimte met goede ventilatie en afzuiging. Ik ben 10 dagen geleden gestopt met voeding, ze krijgen nu alleen nog water.

    Omdat ik geen ervaring heb met 'binnen'kweek daarom de vraag: zijn deze dames klaar voor de oogst:
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by peterpietjes1992; 20 August 2020, 16:46.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Zo te zien mogen ze nog minstens een week, misschien langer.
  • WittiW
    Son of the Bong
    MemberLucky Member
    • Jan 2016
    • 412

    #152
    Kleuren blijven natuurlijk wat sneu met een LED en geen wit correctie. Zelf heb ik bij voorkeur, als dwangneuroot, dat de oogst precies over 10 dagen en 49 minuten kan beginnen. Maar ik begin te twijfelen of dat haalbaar is. Ik wil minimaal 7 dagen alleen water geven, zonder voeding.

    IMGP3654.JPG IMGP3654 (2).JPG

    Moet ik het schema maar een wat dagen doorschuiven? Als dat moet, dan ben ik 4 dagen niet aanwezig. Krijg ik al gedroogde wiet in de pot....

    Andere top dan:
    IMGP3655.JPG IMGP3655 (2).JPG

    Ik zie echt nog geen amber trichomonen. Ik zou er graag een 5-10% zien
    Attached Files
    Last edited by WittiW; 21 August 2020, 08:48.

    Comment


    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Blijf ik voorlopig aan mijn schema vasthouden en wat controleren.

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Hoeveel trichromen zijn er al milky ?

    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Zover ik kan zien, nog niet echt veel. Maar ik vind het ook maar lastig om te zien.
  • Drake123
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Aug 2020
    • 12

    #153
    Hallo iedereen, ik zou graag willen weten wat jullie van mijn plant vinden en ze eventueel oogstrijp is? Hieronder 2 fotos van een top en enkele microscopische foto's of toch op zijn minst een poging tot microscopische foto's. Ik hoor het graag.
    Attached Files

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ik kan er helaas geen chocolade van maken...

      Als je niet zeker bent neem je de opgegeven tijd van de breeder en tel je er 2 weken bij. Dan zit je altijd goed. Je telt vanaf het moment dat je pruikjes hebt.

      Wat is het voor soort en hoe lang bloeit ze al ?
  • Drake123
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Aug 2020
    • 12

    #154
    Flip Hasjkip ik ben er wel telkens vergeten bij te zeggen dat het een autoflower is maar ik weet niet van welke soort ofzo. Hij staat toch al zeker 11 weken in de grond. Blijkbaar is ie klaar om geoogst te worden.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Autoflowers bloeien ook zo’n 9 weken.. Wanneer is de bloei begonnen ?

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Oogsttijd bepalen is ook heel persoonlijk, maar over het algemeen hebben auto's wel 3 maanden nodig, dus 13 weken. Ik ben een vroeg oogster en ga misschien dit weekend een deel van mijn auto's oogsten op week 11. Als ik foto's ga laten zien en vraag of het oogsttijd is, dan weet ik zeker dat mensen gaan roepen dat ik nog 2 weken moet.

      Als je niet meer info hebt en je houd van zo sterk mogelijke wiet dan zou ik er nog 2 weken aan vast plakken, mits de plant nog genoeg vitaliteit heeft om die 2 weken ook daadwerkelijk te benutten. Dat kan je beoordelen door de plant als geheel te bekijken, zijn er nog genoeg groene bladeren, of sterft alles inmiddels af.
  • DutchUnc
    Plantje
    Nieuw Lid
    • May 2020
    • 10

    #155
    HoiHoi iedereen,

    Mijn whitewidows buiten planten zijn nu bijna zo ver om geoogst te worden.
    Aangezien dit mijn eerste kweek is weet ik niet zeker wanneer ik ze kan oogsten.
    Op de ene site lees is wanneer 80% van de haartjes bruin zijn geworden en ergens anders lees ik weer bij 50%.
    Zou iemand aan de hand van fotos kunnen zeggen of ze oogst klaar zijn?

    Alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by QnQ; 28 August 2020, 09:36.

    Comment


    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Dat van die haartjes heb je niet op dit forum gelezen.! maar bij deze jou plant mag nog wel paar weken en ga is goed lezen over hoe je kan zien of je plant klaar is. Googel eens op Trichome
  • peterpietjes1992
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Aug 2020
    • 2

    #156

    We zijn inmiddels een week verder en de plant is op het oog wat donkerder geworden. Momenteel staat ze er zo bij:

    Ze lijkt mooi troebel, met enkele licht bruine trichomen. De bloeiharen zijn voor 75-80% bruin. Dus wederom de vraag: is ze klaar om te oogsten. Ik kijk uit naar jullie reacties!
    Attached Files
    Last edited by QnQ; 27 August 2020, 17:12. Reden: Citaat verwijderd

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Dus je bent gaan spoelen maar de plant is donkerder geworden ? Grappig, meestal worden ze lichter

      Dus ze staan nu 11 weken vanaf zaaien ? Zou nog even wachten dan, meestal hebben ze rond de 13 weken nodig. Zolang ze nog mooi groen is blijft ze nog wel in leven..

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      nope zeker nog 3 weken fzo
      10 weken oud dus ong. 4 weken bloei dus antwoord is nee.
      bloei duurt ong. rond de 8 weken
  • Brandnetel
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2019
    • 781

    #157
    Wij, nou ja, de meeste mensen op dit forum kijken naar de trichomen. 20% amber is meestal OK.

    Comment

    • DutchUnc
      Plantje
      Nieuw Lid
      • May 2020
      • 10

      #158
      Helaas ben ik maar een leek en heb ik geen microscoop om naar de trichomen te kijken.
      Zijn er nog andere manieren waaraan ik kan zien dat ze oogst rijp zijn?

      Comment

      • Brandnetel
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2019
        • 781

        #159
        Nee. Maar je kan eens proberen een foto van dichtbij te nemen. Wanneer je de foto dan later uitzoomd, kun je wellicht zien of de trichomen helder, milky of amber zijn.

        Comment

        • kelderkastje
          Exquisite Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Nov 2019
          • 5461

          #160
          Genoeg megapixels en een macrostand (om bloemen of insecten te fotograferen) op je gsm?

          Comment

          • Dirkiemannetje
            Senior Stoner
            Member
            • Aug 2020
            • 28

            #161
            Beste,

            Deze rampzalige kweek heeft 1 plantje het overleefd.
            De twee anderen hebben waarschijnlijk meeldauw. De eerste foto is van de bloem die het wel gered heeft. Maar omdat ik niet goed aan de trichomen kan zien of hij klaar is voor oogst vraag ik het hier even.

            Wie kan mij helderheid geven. Die andere foto's zijn van de bladeren van de andere twee planten. Wat denken jullie? Schimmel?

            Groetjes.
            IMG_20200831_132111.jpg
            IMG_20200827_125714.jpg

            IMG_20200831_183603.jpg IMG_20200831_183614.jpg IMG_20200831_183623.jpg
            Last edited by QnQ; 31 August 2020, 21:09.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Die bloeien nog niet zo lang.
              Nog een week of vier ofzo ?

            • wietzaadje
              wietzaadje commented
              Editing a comment
              Derde foto is spint, vijfde foto is Trips.
              Door de kou zal het hopelijk geen plaag meer worden.
          • CrDolan
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • Sep 2019
            • 153

            #162
            Kan volgens mij wel nog minstens een 1-2 weken blijven staan

            Comment

            • MedicalTHC
              Zaadje
              Nieuw Lid
              • Aug 2020
              • 4

              #163
              Hallo wat denken jullie is deze auto flower easy bud klaar ?

              Of kan ik nog wachten tot na het weekend ?
              Attached Files

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Ik denk nog wel wat langer ook

              • MedicalTHC
                MedicalTHC commented
                Editing a comment
                ok weet het echt nog niet zo goed eerlijk gezegd.
            • Stanem
              Stoner
              Member
              • Aug 2020
              • 24

              #164
              Hallo iedereen,

              ik ben met een eerste kweek bezig, Big Bang auto op premium kokos van platrond.(om medische redenen.)

              nu is mijn vraag hoe lang hebben deze nog te gaan hebben aangezien ik een week op voorhand wil spoelen.

              ik heb ook twee mini ontvochtigers staan maar geraak niet onder de 60%

              er staat een buis ventilator in van 120 m3.
              ​​​​​​​alvast dank voor de reacties
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment

              • Waldpiek
                Bong Master
                MemberLucky Member
                • Jul 2019
                • 337

                #165
                Hoelang staan ze in bloei? Zijn zo te zien nog niet op de helft! Wanneer je over een x aantal weken denkt dat ze klaar zijn. Kun je beginnen met spoelen. Dan nog 1 week spoelen en kun je ze knippen.

                De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

                Comment

                Bezig...