Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Het grote "Kan Ik Al Oogsten?" topic

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hou het nog even vol zo sonde alla je te vroeg ben.
    God was never on your side..

    Comment


    • Daandaan
      Daandaan commented
      Editing a comment
      Het blad word ook snel minder, vanaf onder verkleurd het en valt uit. Ze is er denk ik wel bijna aan toe. Rek het denk ik nog tot dit weekend.

    Hi All,

    Dit is mijn 1e kweek. Een autoflowerbubblegum huismerk van dutch headshop. De plant is rond 25 mei geplant. Helaas is de plant niet zo groot geworden. Ik denk door mijn poging tot lst, dat helaas niet zo goed uitgepakt is voor mijn gevoel.

    Ik vraag me af hoeveel weken nog tot de plant klaar is?

    Ik maak gebruik van een mix met biologische aarde, plagron supermix(klein beetje), ecostijl moestuin korrels. Voorderest geef ik gewoon water en staan de lichten 24/7 aan. Wel elke dag een tijd van 15minuten dat de lichten uit gaan, dus igg 23.45 uur per dag.ik maak gebruik van de minigrow.


    Attached Files

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Nog een week of 7

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Tja, moeilijk te zeggen met niet veel informatie.
      Ziet er zeker niet verkeert uit hoor!
      Reken nog maar op 6 weken dan zal ik er niet
      ver naast zitten. Je mag zeker niet klagen over
      het plantje zelf, niets mis mee in mijn ogen.....

    Fijn om te horen dat het nog 7 weken duurt. Er stond 8 weken op de site dus ik was al bang dat ik met een miniplantje zou eindigen. Dit is me 1e kweek dus dat ze gezond is, is al meer dan genoeg voor mijThx voor jullie reply!

    @ippie Hier wat meer info:

    Afmetingen binnen bxdxh: 35 x 35 x 62 cm
    Vermogen led-paneel: 32 x 3 Watt 60W werkelijk verbruik
    Spectrum: Full spectrum voor Groei en Bloei (400 - 730 nm) Inclusief wit licht, extra blauw en infrarood

    Ik kweek in een pot met ongeveer 10L Temperatuur ligt rond de 27.5, me uitschieters naar 31. De luchtvochtig tussen 43/51%

    Comment


      Vandaag 1 auto geveld, want ze had een paar bruine plekjes en blaadjes id hoofdtop. Gisteren ook al, dus toen het vandaag doorzette heb ik de snoeischaar gepakt.

      Je hoeft je op het moment niet af te vragen "wanneer oogsten?"
      Gewoon, als de rot begint..

      Wat ik me nog afvraag is of toprot doorgaat tijdens het drogen.

      Ik heb de topjes met het meeste bruin nu in een kruidendroogmachine gedaan, op de laagste stand, met lauwe lucht. In de hoop dat het niet doorzet...
      El Jappe
      Voor het eerst in 35 jaar weer een tuintje!
      3 Zkittelz auto op het zuiden.

      Comment


        Beste medekwekers,
        ik ben nieuw op dit forum en nieuw met het kweken van deze mooie plantjes.

        ik heb 2 autoflowers staan en nu is mijn vraag want na het lezen van kweekverslagen ben ik er nog steeds niet helemaal uit of ik mijn planten al moet oogsten of dat ik ze nog moet laten staan. Ze zijn nu 10 weken oud het is een amnesia en een critical. Trichomen zijn melkachtig maar de haartjes zijn nog niet over de gehele plant verkleurd, nu heb ik gelezen dat dit ook niet noodzakelijk is vandaar dat ik het extra lastig vind om te bepalen wat ik moet doen oogsten of nog staan laten. Wil niet dat de trichomen Amber Kleurig worden dit ivm de THC sterkte. Of zit ik hier ook naast?
        Hoor graag jullie expertise.
        Attached Files

        Comment


        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Faberyayo Ik weet niet of dat een autoflower wel/niet amberkleurig wordt, of dat ze dat niet "mogen", er zit wel verschil in uitwerking bij bepaalde verkleuring v/d trichomen, zie foto:

          gallery_1439_252_48486.jpg

        Foto’s zijn niet super duidelijk maar aan de toppen te zien moeten ze nog wel wat weken. Beste kan je het zien aan de trichomen, die moeten grotendeels wit troebel of Amber zijn. Staat ergens een topic waar dit uitgebreid uitgelegd wordt

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Als het goed is dit of, volgend jaar.....
          Ik word zo moe van foto,s.......
          Mens is geboren om zelf te denken.

        • Lerrihuana
          Lerrihuana commented
          Editing a comment
          Volledig mee eens, ik doe dit ook niet zo lang en sporadisch heb ik een vraag maar voornamelijk struin ik het internet af voor info

        Lerrihuana

        ja topic gelezen inderdaad echter vind ik veel tegenstrijdige berichten. Bijvoorbeeld dat je een autoflower niet Amber moet laten worden en zelfs dat autoflowers niet amberkleurig worden. En dat de plant wanneer de trichomen melkachtig zijn de potentie van de THC het hoogste is. De trichomen van mijn plant zijn melkachtig en de haren zijn gedeeltelijk bruin.

        Comment


          Trichomen van een Autoflower niet Amber worden? Klinkt als een broodje aap. Is dat op dit forum gezegd? Ben zelf ook geen expert, wellicht dat iemand reageert die er wel veel verstand van heeft

          De potentie is indd het hoogst als het wit troebel is, maar heeft een verschillende high met amber. En ze worden ook niet allemaal tegelijk wit troebel dit is een overgang van transparant naar troebel naar amber . Als trichomen van een AF niet amber zou worden betekend dat dat je nooit afbraak hebt van thc wat mij gewoon een natuurlijk proces lijkt

          Comment


            Dat is ook een broodje aap.
            Als je planten 10 weken oud zijn dan bloeien ze nog geen 8 weken.
            Nog niet klaar dus, die trichomen zijn op dit moment nog niet interessant.
            Er zijn zeker nog veel teveel doorzichtige trichomen, en die hebben nog geen werkende stoffen dus.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              QnQ

              oke dus als ik het goed begrijp tel ik de weken pas op het moment dat de autoflower in de bloei gaat en dus niet het moment dat ze ontkiemt zijn en de grond in gaan.

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Als ze beginnen met bloeien mag je nog op 7-8 weken rekenen, minimaal.
                Er zijn er ook die nog 2-3 weken extra nodig hebben.
                Eerder moet je niet vrijwillig oogsten eigenlijk, alleen in noodgevallen, als er toprot toeslaat bijvoorbeeld.

              Hallo allemaal,
              is deze al oogstrijp om thc olie te maken ? Ik zie bijna geen bloeiharen meer, Alleen een soort bolletjes, dus kan ook niet zien of bloeiharen bruin zijn. Ik heb geen microscoop om de trichomen te bekijken.
              Attached Files

              Comment


                Met een goed vergrootglas of loep kom je ook al heel ver met trichomen bekijken hoor.
                Sommige telefoons kunnen in macro stand ook al prima foto's maken om dit goed te kunnen beoordelen.
                Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                Comment


                  Als je geen microscoop hebt dan weet je toch minimaal wel wanneer je begonnen bent, wat het zijn en hoelang ze nu bloeien.

                  Handig zonder info

                  Er staat hier in dit forum waar je gepost hebt bovenaan zeker 1 sticky over oogsten.
                  Heb je die gelezen ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    Hallo Rob en meer,
                    ik denk te zien dat er al wat trichomen donker zijn gekleurt en velen nog melkwit. Hoe stoned of hai wil je hebben? Aan de grote bladeren te zien kan er nog wat uitgehaald worden. (is het beter om grote bladeren eraf te halen? Of te wachten tot alle kracht eruit is gehaald en de blad aanhechting verkurkt?) Maar ik kan ernaast zitten..

                    Comment


                      plant zit wel in de eindfase ik oogst als net iets meer dan de helft van de haartjes bruin is
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment

                      Bezig...
                      X