hermafrodiet of mannelijk?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • SpaceDoorDieHaze
    Advanced Stoner
    Member
    • Jun 2019
    • 54

    #1

    hermafrodiet of mannelijk?

    Korting op 420shop
    Mijn laatste 2 autoflowers komen langzamerhand tot hun einde, maar ben er niet zo tevreden over als de eerste 2.

    Dat waren 2x bubble kush van RQS waarmee ik op 20 liter lightmix 72 gram heb kunnen oogsten. Viel niet mee of tegen. Deze bevatte zaden en zijn denk ik bestoven door de laatste planten.

    Maar nu heb ik nog 2x xxl amnesia auto’s van Dinafem en daar gaat het minder mee. Ten eerst is er 1 die niet groter is of wordt dan een voetbal. En de ander lijkt nu of hermafrodiet of gewoon mannelijk. Deze vormt namelijk geen goede dikke toppen en het lijkt nu wel alsof er alleen zaden aan groeien.

    Weet iemand wat de oorzaak nu precies is?
  • SpaceDoorDieHaze
    Advanced Stoner
    Member
    • Jun 2019
    • 54

    #2
    Hier een fotootje
    Attached Files

    Comment

    • kroket
      Moderator
      420 MemberLucky MemberModerator
      • Apr 2010
      • 1915

      #3
      Dacht eens gelezen te hebben dat als een plant is bevrucht ze vervolgens minder moeite doet om dikke toppen aan te maken. Ze hoeft immers geen mannen meer aan te trekken

      Zie zo niet direct banaantjes op de foto, of heb je die weg geplukt? Anders wellicht bevrucht door een hennepveld of hermafrodiet in de buurt.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Misschien wil je die mannelijke kenmerken eens op de foto zetten dan want ik zie (op mn gsm) eigenlijk niet veel bijzonders op de foto’s.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Sudoma
          Grower
          MemberLucky Member
          • Nov 2009
          • 706

          #5
          Dit is zeker geen mannetje.
          Een herma kan ik ff zo 1,2,3 niet spotten

          Als dat linksonder 3 zaadjes zijn wat uitpuilen dan is ze gewoon bevrucht door iets in de buurt.

          Zit ze helemaal onder, dan kun je nog altijd lekker ouderwets het zaad eruit halen en de rest roken.

          Comment


          • SpaceDoorDieHaze
            SpaceDoorDieHaze commented
            Editing a comment
            Dan zit ik denk ik wel goed, de andere planten bevatten ook zaden dus was misschien bang dat dit het mannetje was die ze had bestoven. Enige jammere zijn dan de toppen, die zijn vergeleken de andere veeel dunner.
        • Sudoma
          Grower
          MemberLucky Member
          • Nov 2009
          • 706

          #6
          Ja de planten stoppen meer energie in het zaad, vandaar de kleinere toppen.

          Zonde maar niks aan te doen.

          Trouwens een mannetje maakt alleen maar stuifmeel en geen toppen of zaad.

          Daar heb je de planten voor die jij hebt. Dat zijn de vrouwen en die produceren zaad als er een mannetje in de buurt is... of een herma.

          Is dat niet het geval dan maken ze lekkere rookbare toppen zonder zaadjes ertussen.
          Last edited by Sudoma; 23 September 2019, 17:44.

          Comment

          Bezig...