zijtakjes in toppen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Manfred
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2018
    • 563

    #1

    zijtakjes in toppen?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    600 watt lamp
    temp 18-23 graden
    bubble gum van femaleseeds.nl
    10/09 gezaaid
    7/10 bloeivoeding (eerste witte haren)
    ze zijn nu 11 weken aan het bloeien en ik heb het gevoel dat ze er nog 2-3 bij kunnen doen?

    niet getopt
    bruine haren: amper (sommige planten wel, andere niet)
    trichomes: helder sommige milky

    mijn vraag is eigenlijk hoe het komt dat er zijtakjes uit de toppen komen (vooral bij één plant)?

    en waarom bloeien ze zolang? (kan het zijn omdat mijn EC te laag was cst?) nu is die 1.9 en zou moeten 2.1 zijn heb ik gezien ... plagron bloom + green sensation (terra schema)

    voor de rest: zeer grote dikke toppen, het is voorlopig maar één plant die van die rare zijtakjes maakt (enkel verse witte haren) > gaat fluffy worden tenzij die zijtakjes nog indikken. zijtakjes allemaal dikke witte verse haren die snel groeien.

    sorry van het licht op de foto's (mijn klok staat een uur verkeerd, ik dacht dat het nog donker zou zijn)

    eerste foto is normale plant

    Mvg Manfred
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Last edited by Manfred; 29 November 2019, 17:24.
  • Jamzieman
    Advanced Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2019
    • 1039

    #2
    7/10 al pruikjes of enkel witte haren in de oksel
    oksel is voorbloei pruikjes is bloei
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      deze discussie had ik dus ook in de shop. twee witte haartjes ... moet ik vanaf dan al bloeivoeding geven of nog grow voeding???? 7/10 was dus voorbloei, want ik geef bloeivoeding vanaf ik haartjes zie (kan niet wachten hehe) en de zijtakjes?

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Dan mogen ze idd nog even.
  • kroket
    Moderator
    420 MemberLucky MemberModerator
    • Apr 2010
    • 1915

    #3
    Lijkt mij op 'foxtails'.
    Kan genetisch zijn of ontstaan door hitte of licht stress (te dicht op de lamp). Vooral als je planten al lang in de bloei staan wil het nog wel eens gebeuren.

    Heb het artikel niet aandachtig gelezen, maar volgens mij wordt het hier aardig uitgelegd:
    https://www.zambeza.nl/blog-wat-zijn...e-oorzaak-n315

    (Men spreekt officieel van bloei als de topjes ongeveer even groot zijn als je vingertop, zover ik heb begrepen is dat het juiste moment om van voeding over te schakelen. Maar dat zal niet de reden zijn van je foxtails.)
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      ze staan idd te dicht bij de lamp (allemaal, 40 cm), en het zal gedeeltelijk genetisch zijn, de rest heeft het niet ... thanks! en dus bloeivoeding vanaf een vingerhoedje!!!
  • Manfred
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2018
    • 563

    #4
    Ik heb het artikel gelezen ik denk dat dit de oorzaak is idd, geneteica in combinatie met lichtstress, want de andere planten hebben hier geen last van! thanks! mijn volgende kweek is critical+ argh

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #5
      Volgende keer bloei gaan tellen vanaf ze echt bloeien. Niet vanaf 12/12
      Echte bloei is als er pruikjes helemaal bovenaan worden gevormd.
      Een bosje van 10-20 haartjes op een dotje.
      Alles wat je halverwege de plant ziet langs de stam is voorbloei.

      *** oh dat was al gezegd, ik ga weer in de hoek
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Manfred
        Manfred commented
        Editing a comment
        en dan bloeivoeding vanaf de pruikjes
    Bezig...