Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Langzame groei, hangend blad, donkere kleur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    hierbij het zielige exemplaar
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #17
      en het blad dat verkleurd
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #18
        De nieuwe bladeren lijken goed , de oudere bladeren zullen verder verwelken en uiteindelijk af vallen of je kan ze verwijderen als de plant zich hersteld heeft

        Comment


          #19
          Even vraagje over je led hoe hoog hangt die van je planten ?

          Comment


          • snurlots
            snurlots commented
            Editing a comment
            op het moment heb ik hem wat hoger staan zo'n 60 cm boven de planten

          #20
          beste leden, allereerst een fijne kerst en jaarwisseling gewenst!
          hier even weer een update, de plant zag er gisteren beter uit het nieuwe blad leek mooi terug te komen.
          echter vandaag zie ik weer dat het nieuwe blad beginnende symthonen heeft van het hangende fenomeen....
          hierbij een foto(lijkt op de foto minder erg dan in het echt
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • snurlots
            snurlots commented
            Editing a comment
            het blad lijkt wat te verrimpelen...

          #21
          verder nog iets gedaan de laatste dagen met de plant ?
          hoeveel weken staan ze nu in de light mix .
          welke voeding gebruik je en hoeveel
          welke PH - van biobizz ?
          Last edited by Jura; 27 December 2019, 08:19.

          Comment


          • snurlots
            snurlots commented
            Editing a comment
            heb de plant verplaatst(voor een in inlaat geplaatst)
            geen water gegeven(al wordt dat nu wel een keer tijd denk ik...)
            PH voedingswater --> 6,5/6.9
            dikke 3 weken in de light mix
            geen voeding meer gegeven....(in totaal nog maar 2 keer 1ML biogrow)
            PH medium weet ik niet..

          #22
          zou niet boven de 6.5 PH gaan
          na 3 weken zal het tijd worden om voeding te geven ( volgens beschrijving mag 2ml per 1 liter , maar zou starten met 1 ml per liter .
          als je water hebt gegeven na een 20 min overtollig water uit schaaltje verwijderen , kan goed zijn dat er al wat schimmel onderaan in het medium zit , dus is het belangrijk dat er een goede drainage is !
          weet niet wat de juiste samenstelling van biobizz lightmix maar heb vermoeden dat deze veel water vasthoud
          mocht je hydrokorrels in huis hebben een laagje in het schaaltje leggen op deze manier heeft de onderkant geen contact met achtergebleven water en krijgen de plantenwortels onderaan ook wat verse lucht
          is maar een idee he

          Comment


          • snurlots
            snurlots commented
            Editing a comment
            juist, ik zal straks als het light aangaat de plant even heel voorzichtig uit de zak lichten om te kijken of het inderdaad een overbewatering probleem is... heb namelijk daar sterke twijfels over. de planten staan niet meer in schalen dus overtollige water kan zo weglopen

          #23
          voorzichtig zijn hoor want de wortels zijn zo beschadigd
          wat je wel kan doen zonder ze uit de pot te halen is een kleine in snede maken opzij onderaan en met soeplepeltje wat aarde uitnemen als deze muf ruikt is er schimmel

          door de plant water te geven en laten draineren spoel je in feite keer per keer een beetje je medium en zal de plant zich langzaam herstellen
          Last edited by Jura; 27 December 2019, 11:39.

          Comment


          • snurlots
            snurlots commented
            Editing a comment
            allereerst dank voor de reactie's.
            ik heb net even alle plantjes 200 ml water gegeven en kwam tot de ontdekking dat de slechte plant al het water zo weer onder de pot uitkwam(de aarde is zo droog dat het water er als het ware gewoon overheen zweeft en uiteindelijk onder de pot terrecht komt) en zich niet bind met het medium. daarom heb ik besloten de pot even in een bakje te zetten en via onderkant water gegeven en de pot nam het water best snel op.... is het misschien te lang te droog geweest??? ik hoop dat het tij gaat keren.
            zal jullie even op de hoogte houden

          #24
          zal zeker goed komen

          Comment


          • snurlots
            snurlots commented
            Editing a comment
            In de zin van wss is dit het probleem?

          • Jura
            Jura commented
            Editing a comment
            zou goed kunnen , zal je snel zien na een dag zou je al verandering moeten zien

          • snurlots
            snurlots commented
            Editing a comment
            ik heb de potten by the way nooit echt ingewatert
            misschien altijd wel te droog gestaan.. we gaan het zien

          #25
          Er kunnen natte en droge lagen grond ontstaan in dezelfde pot. Heb het bij m'n kamerplanten wel eens gezien; bovenlaag kurkdroog, en onderin was het zo nat dat het bijna aan het rotten was.

          Het inwateren van de potgrond kan dit (deels) voorkomen, maar dan niet zoals je zegt gevulde potten inwateren. De bedoeling is dat je de potgrond bijvoorbeeld op een zeil legt, de benodigde hoeveelheid water toevoegt en alles goed door elkaar mengt. Daarna vul je de potten pas, anders kunnen die 'lagen' alsnog ontstaan.

          Als je potgrond (in ieder geval de bovenlaag) echt zo droog is dat het geen water opneemt, kan je een druppeltje zeepsop aan het water toevoegen. Dit verlaagd de oppervlaktespanning van het water, waardoor de grond het makkelijker kan opnemen.

          Als je ze nu in een schaal met water zet kan het alsnog zo zijn dat de grond onderin kleddernat is, maar de grond daarboven nog steeds geen water wil opnemen. Ik zou dus gewoon van bovenaf water geven (en een keer een druppeltje zeepsop aan het water toevoegen).
          Maar... Kijk eerst even hoe ze reageren op je laatste watergift voordat je nog meer / te veel water gaat toevoegen.
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


          • snurlots
            snurlots commented
            Editing a comment
            Dank voor reactie.
            Ik denk echter dat de bodem niet kletsnat was anders zou de pot niet het water opzuigen lijkt mij... net even gekeken maar nog niet echt verandering te zien! Vind ook dat er niet echt een explosieve groei is in 3v/d 4 planten , 1 steekt er met mop en schouders bovenuit maar goed dat he je met zaden denk ik.

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Maar komt het water nu ook bovenin de pot?

          • snurlots
            snurlots commented
            Editing a comment
            heb het een beetje verdeeld, denk 200ml onderaf en 300 vanaf bovenaf.. morgen weer een updat, laat ze nu even met rust

          #26
          Hallo beste growers
          ik heb maar een snee onderin de pot gemaakt om te kijken of de aarde nat was.... het was droog plant ziet er erg slecht uit hierdoor besloten om de plant even fors water te geven zowel van onder als van boven. Als hij morgen niet verbeterd gaat hij eruit

          Mvg snurlots

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Druppeltje zeepsop gebruikt?

          • snurlots
            snurlots commented
            Editing a comment
            nope omdat ik de pot van onder zowel boven water heb gegeven nam hij het wel op
        Bezig...
        X