Bijna 3 weken in bloei en plots 72 non stop licht

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Rekt4Sure
    Stoner
    Member
    • Dec 2019
    • 22

    #1

    Bijna 3 weken in bloei en plots 72 non stop licht

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Een tijdschakelaar heeft het begeven net op het moment ik er enkele dagen niet was.
    Waarschijnlijk heeft de plant ongeveer 72 uur non stop licht gekregen in de derde week bloei.
    Staat sinds gisteren weer op 12/12 schema



    Het zou spijtig zijn om deze weg te gooien want dit was very low-budget een expiriment

    Het betreft een plantje dat ik heb grootgebracht in een keukenkast.
    De binnenzijde van de kast was volledig voorzien van zilverpapier.
    De keukenkast was voorzien van computer fans onderaan (in) en bovenaan (uit).

    Betreft Deep Water Culture

    Bucket 10L
    Circulerende onderwaterpomp
    Luchtpomp met 2 luchtstenen
    Canna Aqua Voeding

    Groei :
    • 5M 12V LED Grow Strip (R&B lights)
    • 1.5 M 12V LED Lights (Green Light)
    • 100W LED paneel Made in China (model van 5 tal jaar geleden)
    Hertopt op 06/12/2019 en ongeveer 2 weken laten rusten

    Bloei +/- 3 weken geleden : LED paneel vervangen door 125W CFL bloeilamp + de Led Strips


    I know, Shit happens,

    Maar heeft iemand hier ervaring mee? Drie volle dagen licht in +/- derde week bloei?
    Waarschijnlijk zal die weer in vegetatie willen....
    Heeft iemand al geprobeerd met deze dan een paar dagen in donker te laten staan om duidelijk te maken dat ze in bloei moet blijven LOL
    Attached Files
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    In het beste geval gaat ze reveggen inderdaad.

    Heeft iemand al geprobeerd met deze dan een paar dagen in donker te laten staan om duidelijk te maken dat ze in bloei moet blijven LOL
    Inderdaad LOL

    Dat werkt natuurlijk niet, dan wordt het zeker een hermafrodiet.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Rekt4Sure
      Rekt4Sure commented
      Editing a comment
      Tja, ik vermoed ook dat dit niet meer goed komt maar zal toch nog enkele dagen afwachten. Zoniet kan iemand er maar "boter" ofzo van maken.
      Heb hier nog een 2pounder die staat te wachten op de DWCbucket

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Als ze nog niet klaar zijn kan je er ook geen boter van maken helaas.
      Ja, gewone boter, zonder effect.
      Last edited by QnQ; 13 January 2020, 20:23.
  • beowulf
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 6495

    #3
    Als er iets is waar ze niet tegen kunnen dan is het dat wel. Dus het moet wel een hele stabiele soort zijn moest je er geen herma aan over willen houden. Bij feminised is het 99/100 prijs helaas.

    Comment


    • Rekt4Sure
      Rekt4Sure commented
      Editing a comment
      Ik heb spijtig genoeg totaal geen idee welke soort het is
  • kroket
    Moderator
    420 MemberLucky MemberModerator
    • Apr 2010
    • 1915

    #4
    72 uur in het slechtste geval? Of zou het ook 12 uur en 5 minuten kunnen zijn? Als je weg bent weet je ook niet wanneer het is gebeurd lijkt me

    Ik zou het even aankijken en goed in de gaten houden..
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Rekt4Sure
      Rekt4Sure commented
      Editing a comment
      I wish... maar sowieso ten minste 5uur want zou om 24u uit moeten gaan en toen ik omstreeks 5uur thuis kwam stond die nog aan. Had vrijdag emmer met verse voeding gemaakt en ik vermoed dat er daar iets fout liep vooral nu blijkt dat die tijdschakelaar toch blijkt te werken... De switch van de schakelaar is nogal gevoelig.

      Ik heb hoegenaamd geen idee welke strain het is dus ik zal het nog een drietal dagen geven..
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1955

    #5
    Waar is die 1.5 m groen licht led, goed voor!?

    En welk merk tijdschakelaar? Foto!?

    Comment

  • Rekt4Sure
    Stoner
    Member
    • Dec 2019
    • 22

    #6
    Dit is hetzelfste model van schakelaar. De rode switch is nogal gevoelig en zit wat los. Ik heb waarschijnlijk een foute handeling gedaan want de schakelaar zelf blijkt nog te werken.

    1.jpg

    Comment


    • Hubertus
      Hubertus commented
      Editing a comment
      heb dezelfde.. dringend een nieuwe aanschaffen want heb ook al gehad dat de rode knop oppeens naar onder is gegaan of boven & dat m'n licht niet aanspringt..

    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      Hubertus ? ma met de rode knop naar boven staat ie toch gewoon altijd aan ?????

      1 stand contant aan en de andere stand is de klokstand . vreemd verhaal of altijd aan of altijd uit .

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Hoe meer vermogen
      hoe beter de schakelaar moet zijn...
      Neem dat maar aan dan praat ik niet
      over z'n ding van de action......
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #7
    Oke, wat te doen.
    Een betere timer aanschaffen en het licht-donker schema aanhouden van voor de storing.
    Elke avond bidden dat het goed blijft gaan.

    Als er een gevolg is ga je dat over 7-14 dagen op z'n vroegst zien.
    Het kan zelfs dat je komende weken niks bijzonders ziet en dat het over 3-4 weken pas zichtbaar wordt.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Weske
      Advanced Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Dec 2018
      • 1237

      #8
      Ja vind je het gek met een tijdschakelaar van de gamma of action....

      koop gewoon digitale tijdschakelaars kan je tot 20 progamma's op zetten en daar hoef je niet bang te zijn dat ze niet aan springen kosten volgens mij €12,50

      link is voorbeeld er zijn natuurlijk meerdere aanbieders
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • smoker2002
        smoker2002 commented
        Editing a comment
        ik gebruik ook tijdschakelaars van action werken al 3 a 4j correct geraak geen wijs uit die digitale lol

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Ik vind toch maar link die dingen zijn fucking gevoelig

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        elektape over de schakelaar zodat die op klok blijft staan en klaar
    • joremkrank
      Cronic Grower
      Lucky Member
      • Oct 2015
      • 3260

      #9
      ook weleens meegemaakt met beetje geluk merk je er verder niks meer van
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment

      • Rekt4Sure
        Stoner
        Member
        • Dec 2019
        • 22

        #10
        screenshots
        Attached Files

        Comment

        • Rekt4Sure
          Stoner
          Member
          • Dec 2019
          • 22

          #11
          Kleine update van foto's
          IMG_20200118_152437_BURST001_COVER.jpg IMG_20200118_152333.jpg IMG_20200118_152417.jpg IMG_20200118_152349.jpg IMG_20200118_152326.jpg IMG_20200118_152425.jpg IMG_20200118_152514.jpg IMG_20200118_152535_BURST001_COVER.jpg

          Comment

          • beowulf
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Nov 2008
            • 6495

            #12
            Da's veel te vroeg om al bruine pistels te hebben...

            Comment

            • Rekt4Sure
              Stoner
              Member
              • Dec 2019
              • 22

              #13
              Tja, dit plantje heeft een flinke portie stress gehad, x keer verplaatst, "ruime" ec/ph waarden, to dry&hot
              een beetje getopt/snoei/lst/hertopt en een heel klein beetje gesupercroped.

              Had ik al vermeld dat zij nog steeds het zwart plastiek bakje (waarin het rockwool stekplugje zit) op zich draagt?
              Eén ding is zeker, zowel in groei als in een recent onderbroken bloei kunnen we spreken van een povere wortelgroei.

              LOL op DWC spelen die miniscule stressfactoren blijkbaar toch ook mee,
              maar ik ben niet moeilijk, een minimale opbrengst, van 138gr, vind ik best nog OK


              Comment

              Bezig...