Bolletjes aan stengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Disce1988
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Jan 2020
    • 82

    #1

    Bolletjes aan stengel

    Korting op 420shop
    Beste mensen,


    Mijn 1ste post hier Ben bezig met 1ste kweek en mijn plant vertoont nu iets wat ik niet echt kan plaatsen. Aan de onderste stengels vormen zich er bolletjes. Zie foto.

    Iemand meer informatie voor mij? Is er iets fout gelopen?
    Attached Files
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Nope niks bijzonders.
    Dat is versteviging voor het blad.
    Ze zijn wel flink gestrekt zo te zien.
    Duidelijk de lamp er veel te ver vanaf gehad.

    btw er is ook een introductieforum waar de meesten hun eerste post doen
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Disce1988
      Expert Stoner
      MemberLucky Member
      • Jan 2020
      • 82

      #3

      1ste kweek dus ik kan je zeggen dat ik al wat fouten heb gemaakt. Inderdaad in het begin had ik een flutlamp gekocht ( vriendin wou niet dat ik er teveel geld aan uitgaf) en daardoor is die in het begin fel gestrekt. Nu heb ik een led lamp van 150w er boven hangen op een 60cm. ( hydro mars ts1000 ofzo). Ik heb verre van de ideale set up. Ik zit ook met vergeling van sommige bladeren. Kweektent mocht niet van de vriendin dus een kleine kast gebruik ik nu. Ik doe mijn best maar moet stevig onderhandelen met de vriendin om er wat geld aan te spenderen ( men eigen geld by the way).

      Merci voor de snelle reactie. Hier nog wat foto's van mijn 1ste plant. Mag de lamp er dan nog dichter op?
      Zoals je ziet geen afzuigen enz.
      Attached Files
      Last edited by QnQ; 25 January 2020, 07:10. Reden: citaat opgerookt

      Comment

      • Disce1988
        Expert Stoner
        MemberLucky Member
        • Jan 2020
        • 82

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
        btw er is ook een introductieforum waar de meesten hun eerste post doen
        Ok ik zal er mij kort gaan voorstellen.
        Last edited by QnQ; 25 January 2020, 07:11.

        Comment

        • kroket
          Moderator
          420 MemberLucky MemberModerator
          • Apr 2010
          • 1915

          #5
          Wacht maar tot ze in de bloei staat en echt stevig gaat geuren. Dan mag je waarschijnlijk wel investeren in een afzuiger en koolstoffilter van je vriendin
          Zou de onderhandelingen maar vast starten, want die dingen hadden er een paar weken geleden al in gemoeten

          Als het goed is heb je een boekje bij je lamp. Hou gewoon de hoogte aan die daar in staat
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment

          • beowulf
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Nov 2008
            • 6495

            #6
            Ik zou ze buiten zwieren. De vriendin dan, ni de plant.

            Comment


            • Dutchy
              Dutchy commented
              Editing a comment
              Kijk, iemand met verstand hahah
          • kelderkastje
            Exquisite Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Nov 2019
            • 5461

            #7
            Filter gaat ze nodig vinden zodra de hele woning ruikt. Voor 90 euro ben je wel gesteld let jouw setup qua afzuiging ... Maar dan moet er ook een gat in de kast....

            Succes met je vriendin en je plant.

            Comment

            • Disce1988
              Expert Stoner
              MemberLucky Member
              • Jan 2020
              • 82

              #8
              Ik ga de vriendin toch maar houden tis wel een lieve. Gat in kast maken is nogal moeilijk. Ik ga gewoon afwachten tot het fel ruikt dan zal de vriendin wel vragen om een oplossing

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Als je wat ruikt hebben anderen het waarschijnlijk al geroken en ben je te laat. Een filter staat bovenaan in de lijst, onder lamp en afzuiging. Die 3 dingen zijn echt de basis voor een binnenkweek.
            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #9
              Als ik naar de foto kijk zie ik duidelijk bovenin licht, en onderin waar de plant staat is het bijna donker.
              Door de automatische licht-aanpassing van je fotoapparaat zal dat zeker wat overdreven zijn, maar het zegt wel iets.

              Heb je geen kweekverslagen gevonden met deze lamp waar je een beetje kan afkijken of hebben anderen die lamp ook op 60cm ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Disce1988
                Expert Stoner
                MemberLucky Member
                • Jan 2020
                • 82

                #10
                @Q Ik heb gisteren heel de dag kweekverslagen zitten lezen en ik moet idd de lamp lager plaatsen. Hangt nu op een 40cm. Ik heb maar een 150w en heb hier verslagen gelezen waar de meeste met het dubbele watt vermogen het op een 40cm hangen. Fabrikant document geeft aan in bloeifase 12 tot 18 inch. Dus 60cm was veel te hoog. Onderste bladeren zijn ook aan het vergelen. Mss daardoor.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment

                Bezig...