Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Toppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toppen

    Korting op 420shop
    Moet je toppen als je lamp juist aan is of als je lamp juist uit is?
    Greetz
    Greetz

    #2
    Re: Toppen

    Als de lamp net uit is. Zodat hij zo min mogelijk vocht verliest.

    Maar ik denk zelf dat het amper uitmaakt.

    Comment


      #3
      Greetz

      Comment


        #4
        Re: Toppen

        Je mag hem er gewoon afsnijden met een mesje. Liefst zo steriel mogelijk.
        Je moet zo dicht mogelijk op de nieuwe groeischeuten afsnijden, zonder de groeischeuten te beschadigen, want dat worden je nieuwe toppen namelijk.

        Comment


          #5
          Greetz
          Greetz

          Comment


            #6
            Re: Toppen

            wat je ook kan doen is mischien ff wat beter is met je nagel wegknijpen
            dus wegknijpen vanaf je duim en wijsvinger dan heb je een schonere wond

            als je dat heb gedaan gepitst/gesneden dan zal je wond na een aantal uren wat zwart zijn dus schrik niet dat is normaal vanaf die tijd zit er een stop van 2 dagen max! en dan heb je 2 hoofdtoppen en zal die meer de breedte in gaan groeien

            hoeveel internodes heb je ?

            en het maakt in principi niet veel uit als je het topt met of zonder lichten aan

            Comment


              #7
              Re: Toppen

              Oorspronkelijk geplaatst door darkiess
              wat je ook kan doen is mischien ff wat beter is met je nagel wegknijpen
              dus wegknijpen vanaf je duim en wijsvinger dan heb je een schonere wond
              Is inderdaad beter dan met een mesje weg snijden "sorry" Sammy is wel sterieler heb je gelijk in maar je wond oppervlakte is groter terwijl als je ze uitnijpt tussen je nagels van je vingers je het steeltje al gedeeltelijk dicht nijpt en de wonde iets kleiner maakt. Het mesje word boven gehaald bij het nemen van klonen, omdat je dan een mooi open steeltje onderaan moet hebben zodat de water opname niet belemerd word. Ik keur het zeker niet af met het mesje, maar je zal merken dat het iest langer duurt eer de wonde dicht is.

              Oorspronkelijk geplaatst door darkiess
              en het maakt in principi niet veel uit als je het topt met of zonder lichten aan
              Als je lichten aan zijn circuleren de sapstromen in de plant rapper zodanig dat het wondje op een fractie van tijd geheeld word. Het kan ook bij donkere periode maar dan gebeurt de genezing van het wondje trager en heb je weer meer kans op infecties. Er is in de handel iets verkrijgbaar om op het wondje te smeren die dit proces versnelt. Ook zijn er die een druppeltje kaarsvet op het wondje leggen.

              Als het donker is laat je het plantje best met rust .

              Grtz

              Comment


                #8
                Greetz En darkiess, ik zou graag op je vraag antwoorden maar ik heb er geen enkel idee van wat internodes zijn.
                Greetz

                Comment


                  #9
                  Re: Toppen

                  Oorspronkelijk geplaatst door kanonierke
                  ik zou graag op je vraag antwoorden maar ik heb er geen enkel idee van wat internodes zijn.
                  iedere vertakking op je stam is een node, het stuk tussen de twee nodes noemt men internode.



                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Toppen

                    Bedankt! Dat weten we dan ook alweer. Greetz Prettig weekend
                    Greetz

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Sammy View Post
                      Je mag hem er gewoon afsnijden met een mesje. Liefst zo steriel mogelijk.
                      Je moet zo dicht mogelijk op de nieuwe groeischeuten afsnijden, zonder de groeischeuten te beschadigen, want dat worden je nieuwe toppen namelijk.

                      mag de bovenste groeischeut nu afgenepen worden of niet? zoja waarom mag die dan niet beschadigd worden??????

                      peace

                      Comment


                        #12
                        Niet afsnijden, maar uitnijpen zo maak je de wonde kleiner doordat je de stam al een deel samen nijpt. Met een schaar is de wonde groter en duurt het langer eer ze dichtgroeit en iedere dag is teveel. Vermeld ik trouwens in de bovenste posts

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
                          Niet afsnijden, maar uitnijpen zo maak je de wonde kleiner doordat je de stam al een deel samen nijpt. Met een schaar is de wonde groter en duurt het langer eer ze dichtgroeit en iedere dag is teveel. Vermeld ik trouwens in de bovenste posts

                          Grtz
                          nee ik bedoel iets anders. je zegt zo dicht mogelijk tegen de groeischeut zonder ze te beschadigen. maar ik moet ze toch weghalen dus ksnap het niet goed.

                          Comment


                            #14
                            Je nijpt tussen je twee nagels de bovenste groeischeut uit als je drie internoden hebt.

                            Grtz

                            Comment


                              #15
                              ok thanks dus juist tot aan de vertakking waar ze uitkomt he? waarom juist de 3de? als ik nu een plant heb waar de internodes zeer dicht bij elkaar staan ook? als ze bv ma 15cm is mag ze dus al getopt worden? en dan op 12/12 en scrognetje erboven he?
                              grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X