Toppen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • kanonierke
    Chronic Stoner
    Lucky Member
    • Jul 2008
    • 153

    #1

    Toppen

    Korting op 420shop
    Moet je toppen als je lamp juist aan is of als je lamp juist uit is?
    Greetz
    Greetz
  • Sammy
    Son of the Bong
    MemberLucky Member
    • Mar 2008
    • 417

    #2
    Re: Toppen

    Als de lamp net uit is. Zodat hij zo min mogelijk vocht verliest.

    Maar ik denk zelf dat het amper uitmaakt.

    Comment

    • kanonierke
      Chronic Stoner
      Lucky Member
      • Jul 2008
      • 153

      #3
      Re: Toppen

      Bedankt voor je reactie. Ik zal ze straks toppen. Ik mag toch de grootste groeischeut in het midden er uit snijden hé. Of nijp ik hem er beter uit?
      Greetz

      Comment

      • Sammy
        Son of the Bong
        MemberLucky Member
        • Mar 2008
        • 417

        #4
        Re: Toppen

        Je mag hem er gewoon afsnijden met een mesje. Liefst zo steriel mogelijk.
        Je moet zo dicht mogelijk op de nieuwe groeischeuten afsnijden, zonder de groeischeuten te beschadigen, want dat worden je nieuwe toppen namelijk.

        Comment

        • kanonierke
          Chronic Stoner
          Lucky Member
          • Jul 2008
          • 153

          #5
          Re: Toppen

          Ik zal het straks eens met ééntje proberen. hopelijk vermoord ik haar er niet mee. We zien wel zeker. Greetz Ik mag de hoofdscheut er toch helemaal uitsnijden é?
          Greetz

          Comment

          • darkiess
            Retired
            • May 2008
            • 1645

            #6
            Re: Toppen

            wat je ook kan doen is mischien ff wat beter is met je nagel wegknijpen
            dus wegknijpen vanaf je duim en wijsvinger dan heb je een schonere wond

            als je dat heb gedaan gepitst/gesneden dan zal je wond na een aantal uren wat zwart zijn dus schrik niet dat is normaal vanaf die tijd zit er een stop van 2 dagen max! en dan heb je 2 hoofdtoppen en zal die meer de breedte in gaan groeien

            hoeveel internodes heb je ?

            en het maakt in principi niet veel uit als je het topt met of zonder lichten aan

            Comment

            • bobo
              Cronic Grower
              • Oct 2007
              • 3103

              #7
              Re: Toppen

              Oorspronkelijk geplaatst door darkiess
              wat je ook kan doen is mischien ff wat beter is met je nagel wegknijpen
              dus wegknijpen vanaf je duim en wijsvinger dan heb je een schonere wond
              Is inderdaad beter dan met een mesje weg snijden "sorry" Sammy is wel sterieler heb je gelijk in maar je wond oppervlakte is groter terwijl als je ze uitnijpt tussen je nagels van je vingers je het steeltje al gedeeltelijk dicht nijpt en de wonde iets kleiner maakt. Het mesje word boven gehaald bij het nemen van klonen, omdat je dan een mooi open steeltje onderaan moet hebben zodat de water opname niet belemerd word. Ik keur het zeker niet af met het mesje, maar je zal merken dat het iest langer duurt eer de wonde dicht is.

              Oorspronkelijk geplaatst door darkiess
              en het maakt in principi niet veel uit als je het topt met of zonder lichten aan
              Als je lichten aan zijn circuleren de sapstromen in de plant rapper zodanig dat het wondje op een fractie van tijd geheeld word. Het kan ook bij donkere periode maar dan gebeurt de genezing van het wondje trager en heb je weer meer kans op infecties. Er is in de handel iets verkrijgbaar om op het wondje te smeren die dit proces versnelt. Ook zijn er die een druppeltje kaarsvet op het wondje leggen.

              Als het donker is laat je het plantje best met rust .

              Grtz

              Comment

              • kanonierke
                Chronic Stoner
                Lucky Member
                • Jul 2008
                • 153

                #8
                Re: Toppen

                Mijn lamp gaat uit van 13U tot 19U. Gisteren heb ik om vijf voor 13U één plant getopt. ( met een mesje) Om 20u ben ik dan nog eens gaan kijken en hingen de bladeren toch een beetje naar beneden. Maar toen ik deze ochtend opstond ben ik nog eens gaan kijken en stond ze met haar blaadjes mooi omhoog. Ik denk dat ze het goed doorstaan heeft en het wel zal redden. Het wondje is bovenaan al donker bruin en lijkt dicht. Het ziet er goed uit. Bedankt voor de reacties. omdat het mijn eerste kweekje is zullen er wel nog een paar vraagjes volgen veronderstel ik. Dus tot later iedereen. Greetz En darkiess, ik zou graag op je vraag antwoorden maar ik heb er geen enkel idee van wat internodes zijn.
                Greetz

                Comment

                • bobo
                  Cronic Grower
                  • Oct 2007
                  • 3103

                  #9
                  Re: Toppen

                  Oorspronkelijk geplaatst door kanonierke
                  ik zou graag op je vraag antwoorden maar ik heb er geen enkel idee van wat internodes zijn.
                  iedere vertakking op je stam is een node, het stuk tussen de twee nodes noemt men internode.



                  Grtz

                  Comment

                  • kanonierke
                    Chronic Stoner
                    Lucky Member
                    • Jul 2008
                    • 153

                    #10
                    Re: Toppen

                    Bedankt! Dat weten we dan ook alweer. Greetz Prettig weekend
                    Greetz

                    Comment

                    • greenpassion
                      Retired
                      • Jun 2008
                      • 136

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Sammy
                      Je mag hem er gewoon afsnijden met een mesje. Liefst zo steriel mogelijk.
                      Je moet zo dicht mogelijk op de nieuwe groeischeuten afsnijden, zonder de groeischeuten te beschadigen, want dat worden je nieuwe toppen namelijk.

                      mag de bovenste groeischeut nu afgenepen worden of niet? zoja waarom mag die dan niet beschadigd worden??????

                      peace

                      Comment

                      • bobo
                        Cronic Grower
                        • Oct 2007
                        • 3103

                        #12
                        Niet afsnijden, maar uitnijpen zo maak je de wonde kleiner doordat je de stam al een deel samen nijpt. Met een schaar is de wonde groter en duurt het langer eer ze dichtgroeit en iedere dag is teveel. Vermeld ik trouwens in de bovenste posts

                        Grtz

                        Comment

                        • greenpassion
                          Retired
                          • Jun 2008
                          • 136

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                          Niet afsnijden, maar uitnijpen zo maak je de wonde kleiner doordat je de stam al een deel samen nijpt. Met een schaar is de wonde groter en duurt het langer eer ze dichtgroeit en iedere dag is teveel. Vermeld ik trouwens in de bovenste posts

                          Grtz
                          nee ik bedoel iets anders. je zegt zo dicht mogelijk tegen de groeischeut zonder ze te beschadigen. maar ik moet ze toch weghalen dus ksnap het niet goed.

                          Comment

                          • bobo
                            Cronic Grower
                            • Oct 2007
                            • 3103

                            #14
                            Je nijpt tussen je twee nagels de bovenste groeischeut uit als je drie internoden hebt.

                            Grtz

                            Comment

                            • greenpassion
                              Retired
                              • Jun 2008
                              • 136

                              #15
                              ok thanks dus juist tot aan de vertakking waar ze uitkomt he? waarom juist de 3de? als ik nu een plant heb waar de internodes zeer dicht bij elkaar staan ook? als ze bv ma 15cm is mag ze dus al getopt worden? en dan op 12/12 en scrognetje erboven he?
                              grtz

                              Comment

                              Bezig...