Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

overstap van 600w hps naar kind led xl750, maar erg trage groei zaailingen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    overstap van 600w hps naar kind led xl750, maar erg trage groei zaailingen ?

    Korting op 420shop
    Ola amigos!
    Ik kweek al een poosje en heb een fijn functionerende kweekruimte met goede temp en ventilatie regeling en ik snap m'n ec en ph en de meisjes ook best aardig zolangzamerhand
    . Na me uitgebreid ingelezen te hebben ben Ik ben recent overgestapt dus overgestapt van 600W hps naar een kind led xl750. De eerste poging afgekapt na 2 weken, want waar normaal de autoflowers al over de potrand groeien bleven dit ukkies, geen wortelontwikkeling. Ik dacht misschien ergens iets mis gegaan, vervuiling of wat dan ook, dus opnieuw begonnen. check en dubbelcheck gedaan: lichtafstand goed, temperatuur, lichtspectruminstellingen nog eens nagelopen, lijkt allemaal in orde. Toch gaat er dus iets mis ergens. De wortelgroei komt niet op gang en dus ook de plantjes niet..Ik kan er erg weinig over vinden en Ik lees vooral allerlei verhalen van mensen die prima onder led kunnen kweken en de Kind xl750 is toch ook niet de beroerdste lamp. Heeft iemand ervaring, of dezelfde ervaring gehad en kan deze led-beginner een tip geven wat ik misschien over het hoofd zie?
    Alvast bedankt!

    #2
    Ik zou ze na het ontkiemen zeker 1x een lichte dosis wortelstimulator geven.
    1/3 van de aanbevolen hoeveelheid ofzow kweetnie

    Comment


      #3
      O ja, minder verdamping vanwege minder warmte!!

      Sommigen geven pas na 2/3 weken weer water.

      Misschien warmtemat gebruiken.

      Of meer ventilatie.

      Of minder water.

      Comment


        #4
        Tjah.. Als je aangeeft dat alles goed is, behalve de planten, wordt het voor ons ook lastig om te zeggen Helemaal zonder foto's of duidelijke informatie..

        Enige wat ik me nu kan bedenken is toch de (bodem)temperatuur. Aangezien een led-lamp veel minder stralingswarmte afgeeft..

        Maar goed, ik kan net zo goed zeggen dat het aan de stand van de maan ligt. Het is gewoon gokken nu
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #5
          Ben je halverwege de kweek overgestapt ?
          Dat geeft altijd problemen, het licht is anders, en de plant is helemaal aangepast aan HPS.

          Tweede poging,
          Als ze slecht wortelen komt dat in bijna alle gevallen door te natte grond.

          Over welke autoflowers gaat het ?
          De oudere generaties die rechtstreeks met een ruderalis gekruisd zijn worden wel vaker niet zo groot.

          Heb je foto's van die twee weken oude zaailingen die er nu in staan ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • naggelaar
            naggelaar commented
            Editing a comment
            Nee hoor vanaf begin met led. Ik ontkiem altijd op jiffy En daarna rechtreks de pot in met vochtige lightmix.Ging altijd als een tierelier met hps . Ik heb jack47 en killer kush staan omdat ik die ken, leek me we handig als led beginneling

          #6
          kreeg met de eerste ronde met led ook me stekken niet op gang,lamp bleek te hoog te hangen,en de kamer waar ze in stonden was te koud
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


          • naggelaar
            naggelaar commented
            Editing a comment
            Heb jij toevallig ook zo'n kind xl750? Er wordt nl echt nadrukkelijk geadviseerd om minimaal op 75 cm te hangen maar als jouw ervaring anders is ga ik dat ook proberen

          #7
          Ik denk ook door het schakelen van de lamp is of de temp onder bij de potten
          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

          Comment


            #8
            Dank voor het meedenken mensen! Ik ga op basis van wat ik zoal lees iig de temperatuur wat omhoog gooien en de lamp wat onder de advies-hoogte
            hier wat foto's . 1 maart begonnen met ontkiemen, 6 maart de jiffys in de pot gezet. IMG_20200318_002825940.jpg IMG_20200318_002839198.jpg

            Comment


              #9
              dat gaat rap zat
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


              • naggelaar
                naggelaar commented
                Editing a comment
                t zijn autoflowertjes he? laatste hps zag je rond deze tijd de pot niet meer ronde kreeg ik na 2,5 week eerste bloemmvorming. Dat gaan deze meisjes never redden haha

              #10
              Nu heb ik nog niet heel veel ervaring maar mijn leslamp wordt voor de groei ook veel te hoog opgehangen als je het advies van de fabrikant volgt. 50cm moeten ze prima aan kunnen.
              Lopend Verslag

              Comment


                #11
                Je hebt ook hygro/temp meters met een externe tempmeter aan een kabel die zou je ook kunnen kopen en de probe aan de kabel op de grond leggen heb je ongv een idee hoe koud het daar is
                Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                Comment

                Bezig...
                X