Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Herma 1 zaadje gevonden, wat nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Herma 1 zaadje gevonden, wat nu?

    Korting op 420shop
    20200429_164756.jpg Het betreft een big bud van freeseedsonline huismerk .had al last van tmv . Stopte eindje geleden met aanzwellen.. 1 zaadje gevonden , dus 3 weken geleden gestart he?

    Wat zouden jullie doen ? Ze kunnen allemaal bestoven zijn he? Wel nergens anders voorlopig te zien... alle hulp welkom !
    Ganja always does the trick.

    #2
    Pincet ,een loep en er maar het beste van hopen
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Intussen die plant aan het omdoen al stuk of 6 zaadjes intussen. Hoop echt dat er ni meer aangetast zijn...

    #3
    Maak een mentale notitie van hoe die zwelling eruit ziet.
    Je kunt bevruchte calyxen makkelijk onderscheiden van onbevruchte als je in je hoofd kunt opslaan waar je naar moet kijken.

    Als bijvoorbeeld de hele top redelijk egaal bedeeld is met calyxen, dan zullen die grofweg allemaal hetzelfde formaat hebben. Als er een of twee hele dikke tussen zitten, dan kun je er vanuit gaan dat die bevrucht zijn.

    Een kleine tip: als je bevruchtingen hebt, laat die dan helemaal uitgroeien en afrijpen. Hard zaad is makkelijker terug te vinden in je grinder (en geeft veel meer weerstand, dus je voelt ze ook nog eens) dan half-ontwikkeld zaad. Beide verpesten ze de smaak van je joint ontzettend, en beide produceren ze bij verbranding nogal giftige dampen (je verbrand praktisch olie en zetmeel). Het is in mijn ogen dus beter om de planten gewoon door te laten bloeien, die zaadjes pluk je er na het drogen makkelijk uit. De zaadschil van cannabis is het laatste deel wat houterig wordt, en je wilt 't juist houterig hebben. Toevallig zijn zaden vaak iets eerder rijp dan de rest van je toppen, en kan het qua bloeitijd prima.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Heb nu inderdaad een mental pic genomen , van hoe ze eruit zagen . Heb geluk dat ik bij het knippen zag dat er geen onafgewerkte tussen zaten . Volgroeide zaden . Dus had ik hem mogen laten staan mss? Ben 3 weken te laat eigenlijk. Of kan hij/zij blijven zaden aanmaken die kunnen verstuiven ? Ik vertrouwde het niet en heb het zekere voor het onzekere genomen .

    #4
    En wat ik ook nog wou vragen , de stekken genomen van deze in de groei, worden ze ook herma ? Heb 1 zeker en 3 waar ik natuurlijk niet meer zeker van ben.( label begraven of ervan tussen gevallen per ongeluk)
    Deze vliegen de kliko in als de kans groot is. Zelfde met het tmv virus , dit zit ook in de stekken he ?
    Zou jammer zijn, wou kijken hoe ze groeide in een 2 e ronde...
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Een stek is altijd een exacte kopie van de moeder.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Hmm jammer. Geen zin dan daarin. Was al aan het twijfelen met dat tmv, omdat er toch een mooie plant van kan komen, maar nu is het verdict gevallen. Merci!
Bezig...
X