Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bang voor toprot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bang voor toprot

    Korting op 420shop

    #2
    Buiten staan ze altijd beter, maar eind van de bloei, als ze een week of 6-7 bloeien kan regen een probleem worden als ze er te lang in staan.
    Als ze maar tijd hebben om af en toe op te drogen gaat het wel goed, maar hele dagen regen kunnen ze niet goed hebben.
    Dan zou je ze binnen kunnen zetten snachts, maar er moet flink geventileerd worden dan, want zonder wind gaan ze binnen net zo hard toprot krijgen als buiten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ok thanx QnQ

      Comment


        #4
        Ze hoeven niet heen en weer te wapperen
        Je kunt de ventilator zo richten dat er geen stilstaande lucht rond de planten/toppen is
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          QnQ Ok, dat gaat wel lukken, ben nu dan toch gerustgesteld, nogmaals bedankt voor je reactie

          Comment


            #6
            Ik ben opeens helemaal religieus, alleen maar bidden voor droog weer. Met een zonnetje, zou helemaal mooi zijn.
            Maar als het alleen droog blijft vind ik het ook goed.

            Deze hoge luchtvochtigheid lijkt me ook niet bevorderlijk nu ze compacter worden.
            .
            El Jappe
            Voor het eerst in 35 jaar weer een tuintje!
            3 Zkittelz auto op het zuiden.

            Comment


              #7
              Halleluja & Amen " broeder " El Jappe, zeer herkenbaar, nog nooit zo met het weer bezig geweest, ik dank U voor de gebeden, die zijn gehoord, wel pas a.s. weekend, dus voor nu nog ff door de zure appel heen bijten, ze staan nu veilig in de schuur met fan.

              thanx & succes

              Comment


                #8
                Ik heb geen idee hoe groot je tuintje is, maar voor mijn 3 planten heb ik de volgende oplossing,

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...egen-diy-kasje
                El Jappe
                Voor het eerst in 35 jaar weer een tuintje!
                3 Zkittelz auto op het zuiden.

                Comment


                • Old dawg
                  Old dawg commented
                  Editing a comment

                #9
                Ik heb stamrot gekregen tijdens de droogte. Ik twijfel sterk of ik er uberhaupt iets mee wil gaan doen, of dat ik het gewoon zo laat.
                Het toont maar weer eens aan dat al die zorgen voor niets zijn; je planten krijgen het, of niet.
                Zodra ze het krijgen is er geen weg terug, je kunt delen wegknippen maar het zal terugkomen of je nu wilt of niet.

                De meest wijze beslissing denk ik zelf, is het stoppen met zorgen maken en het accepteren. Het hoort er nu eenmaal bij. Met de juiste controle en tijdig ingrijpen, is er misschien 1/10e van de oogst verloren aan toprot. Maar zie het als een kosten- baten dingetje: hoeveel gram wiet is continu zorgen maken, slepen, droogblazen, uitschudden, weet ik veel, hoeveel is dat waard?
                Mijn buitenopbrengst met 4 bescheiden planten ligt om en nabij de 600-700 gram. Dat ik daar 70 gram op verlies betekent dat ik slechts 1.5 jaar van de oogst kan roken in plaats van 1.7 jaar. Maar binnen 1 jaar heb ik de nieuwe oogst ook al weer binnen. Met twee goede oogsten kan ik een jaar geheel niet kweken. Vandaar dat ik vorig jaar wat minder m'n best heb gedaan, en wat blijkt? Rustige nachten, geen zorgen gehad, toen de planten om moesten vanwege de geur was dat ook geen enkel probleem voor me.

                Het is een mindset, maar een verdomd goede.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Mooi omschreven! Ik denk ook dat je een beetje ervaring nodig hebt om het zo te kunnen bekijken.
                  Ik begin deze mindset steeds meer te begrijpen, maar 5 jaar terug was ik precies zo als old dawg omschrijft.
                  Toen was het allemaal nog niew en spannend. Je stopt echt je ziel en tijd in de plantjes, alles dat dan mis gaat doet echt zeer.
                  Als je iets al vaker hebt gedaan word het steeds wat normaler, en is het wat makkelijker te relativeren.

                #10
                LR2 "zucht" ik weet het, en ook je reactie is een eye-opener, probeer alleen met tijdig ingrijpen de schade te beperken, en gewoon loslaten en te accepteren, iets wat makkelijker gezegd is dan gedaan, maar gaat me wel steeds beter af, adem in adem uit.

                Heb al veel geleerd, ben trots op wat ik tot nu toe heb bereikt met m'n autoflowers, nah denk dat het wel goed komt, v.a. het weekend steeds beter weer, heb er weer vertrouwen in, vannacht met gerust hart slapen.

                Bedankt voor je reactie grtzz

                Comment


                  #11
                  Ah joh, nog twee jaar random nachtmerries waarin je droomt dat iemand je planten heeft omgehakt en weggehaald, en dan komt dat vanzelf Old dawg .
                  Rond augustus en september zien we vanzelf wel de paniek toeslaan bij mensen. Dat stemt mij altijd gerust op een of andere manier. Ik denk dan: Ach, ooit maakte ik me ook zoveel zorgen en eigenlijk is het nooit slecht afgelopen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  Bezig...
                  X