Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plant groeit niet meer vanuit de top

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plant groeit niet meer vanuit de top

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal. Als beginner ben ik druk met mijn swiss dream Auto voor cbd/medicinaal gebruik. Nu groeit na 2 weken de plant niet meer vanuit de kruin maar alleen aan de zijkant waardoor de plant niet groot is na 4 weken. Er groeien al 2-weken lang 2 kleine gladde korte blaadjes uit de top/kruin en ik kan nergens vinden wat voor een blaadjes dit zijn. Aan de zijkant groeit de plant zoals ik het herken met de kartelrandjes. Doordat er nu geen nieuwe blaadjes worden aangemaakt in de kruin blijft de plant klein (10cm)

    ik ben benieuwd of jullie kunnen vertellen wat voor een blaadjes dit zijn en of ik het in het vervolg kan voorkomen.

    groet Roel
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Het lijkt ook wel alsof er iets mis is gegaan in de 1ste paar dagen , je ziet dat het bovenste grote blad geen vorm heeft zoals het hoort.

    helaas kan ik je niet verder helpen maar ik blijf deze wel volgen............Ik ben benieuwd........iemand een idee?
    4x20l-rdwc-met-2x-critical-en-2x-mimosa-evo-480wled nu lopend.....

    Comment


      #3
      De cellen zijn een beetje in de war denk ik, ze weten niet precies of ze steel of blad moeten worden.
      Ja er wordt veel gerommeld door zaadmakers, dan heb je dat weleens.
      Dit kun je niet voorkomen, en je kunt er volgens mij ook weinig aan doen, of de groeipunt moet helemaal dicht zitten maar dat is niet te zien op 1 moeilijk fotootje.

      Topic verplaatst naar de helpdesk.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Dan heb je die van mij nog niet gezien....
        Attached Files

        Comment


        • Veldhuizen
          Veldhuizen commented
          Editing a comment
          Dat zijn idd mooie blaadjes ! Maar groeit nog wel

        #5
        Dank voor de eerste reacties. De eerste 2-weken gingen perfect, daarna viel de plant stil door te veel water. Daar zijn deze extra gevoelig voor.

        zou het nog een beetje plant kunnen worden als die nu al 4 weken is of kan ik beter vast opnieuw starten en deze het laten uitzingen als test? Misschien is het op dit plaatje beter te zien.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #6
          Kan zeker nog een deftig plantje worden als het meezit.

          Ik ben ook een eeuwige optimist en heb vandaag nog de laatste paar zaden gezaaid maar het wordt wel spannend als je begin november pas kan gaan oogsten.
          De Bloemen Van Bri

          Comment


          • Veldhuizen
            Veldhuizen commented
            Editing a comment
            Het idee is om na 5/6 weken ze naar binnen te halen in de tent.

          #7
          Het is een autoflower, dus veel kans geef ik hem niet. De klok heeft immers niet stil gestaan.
          Als je goed bent met een scalpel, dan kun je het blad weer terug in blad toveren. Op de laatste foto is een duidelijk kleurverschil te zien; de twijgjes van het blad zijn niet van elkaar gescheiden en over de top heen gegroeid. Je kunt die scheiding zelf maken met een mesje, en waarschijnlijk vind je dan een groeipunt terug verstopt in dat lichter gekleurde deel. Verticaal naar beneden snijden en naar buiten vouwen.
          In principe heb je niets te verliezen, dus proberen kan altijd. Wellicht dat er nog een klein topje aan komt.

          Tot nu toe heb ik het pas 1 keer zelf meegemaakt en 1 keer bij een ander gezien op het forum. In beide gevallen was de operatie een succes! Maar in beide gevallen leverden de planten weinig op.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • Veldhuizen
            Veldhuizen commented
            Editing a comment
            Dank voor de tip, ik ga ermee aan de slag
        Bezig...
        X