Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Sinasappel olie als bestrijdingmiddel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sinasappel olie als bestrijdingmiddel

    Korting op 420shop
    zat aan een pak sinasappelsap te lurken en dacht hmz das ook een zuur is dat niet geschikt tegen die kleine vliegjes in me tent ?

    ging het googlen en blijkt dat dat al bestaand en er recent mee aan de slag zijn gegaan. iemand al ervaringen met dit als ongedierte bestrijding ?

    groet

    eeltje

    #2
    Nooit niets van gelezen!!

    Vraag het aan Lr2.
    ​​​​​
    Onze eigen Mona toetje.

    Misschien doen ze daar ook wel van dat spul in.

    Comment


    • eeltje
      eeltje commented
      Editing a comment
      ach ja denk teveel na hehe. maar staat echt op google hmz ben er te afhankelijk van "google" subbiet maar eens ff afschakelen en de krant lezen ofzo

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Maakt niet uit, als je niet vraagt zal je het nooit weten, eeltje.

      Maar ben wel een beetje bang voor weer zo'n lang antwoord van L.

    • eeltje
      eeltje commented
      Editing a comment
      heb liever teveel commentaar dan helemaal niks hehe

    #3
    Ik heb een sinaasappel in de gootsteen liggen. Daar zitten allemaal fruitvliegjes op.
    Zal de olie helpen tegen de vliegjes in je tent? Misschien, maar er komen andere vliegjes voor in de plaats.

    Veel stoffen in een sinaasappelolie zijn terpenen. Wiet zit er ook vol mee, daar komt de geur vandaan. Google, of duckduckgo eens naar wiet+citrus ofzo; praktisch elke smaakbeschrijving noemt er wel iets over. Alfa-1-limoneen zorgt in haze soorten voor dat smaakje, werkt ook goed ontvettend in schoonmaakmiddel 'met citrusextract'.

    Vliegjes in je tent komen waarschijnlijk door een te natte bodem of verkeerd bewaarde potgrond. In het eerste geval ben je dan de gevolgen van een foute kweekmethode aan het bestrijden, dat lost het probleem niet echt op maar het is meer een pleister op een ontstekende wond. Het is beter om de ontsteking op te lossen dan hem af te dekken.
    In het geval van verkeerd bewaarde potgrond, tsja, da's iets waar men bij het aankopen rekening mee moet houden.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • eeltje
      eeltje commented
      Editing a comment
      de zak overgebleven potgrond had ik bewaard in de kast. koele donkere plek en zonder water te geven zag ik ook weer van die 1mm of kleiner vliegjes.
      denk niet dat het kwaad kan maar vind gewoon vervelend vooral als ik de tent op doe en ze voor me computerscherm gaan zitten hehe. had potgrond van intratuin
      das enigste waar ik het kan halen momenteel. zal vanaf nu minder water geven kijken of het helpt. bedankt LR2

    #4
    Laag scherp zand onderin en bovenop, schijnt goed te werken.

    Of de zak potgrond in een vriezer leggen voor een week, zo koud mogelijk.

    Comment


    • eeltje
      eeltje commented
      Editing a comment
      scherp zand ? metselzand bedoel je

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja, er is een verslag van, ik meende van kroket

    • eeltje
      eeltje commented
      Editing a comment
      ja had m gezien scherp zand die uitdrukking kon ik niet fijn weekend
Bezig...
X