Beste m'n planten worden te groot voor de kas.. wat kan ik het beste doen? Met een touw schuin laten groeien? Of misschien uitgraven en in potten zetten?
Plant te groot
Collapse
X
-
Plant te groot
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.Last edited by Startertje; 29 August 2020, 15:25.Tags: Geen -
Sjonge jonge, het is ook nooit goed
Je kan ze met een touw schuin trekken of knakken. Of halverwege afknippen maar dat is zonde :pEen dag zonder wiet kent Flip niet. -
Comment
-
-
Yep, de langste takken snoeien. Je haalt dan de hoofdtop op die tak weg, maar de zijtakken zullen beter ontwikkelen dus netto maakt het niet uit. Je spreid wel het risico.
Andere oplossing is inderdaad knakken, maar dat moet je ook vrij laag doen, want ze groeien daarna weer snel omhoog, en anders schuin trekken, en met stukken touw en bijv. tentharingen vast zetten. Zo kun je de takken ook wat spreiden.Comment
-
-
ook al trek je haar schuin ze zal altijd terug om hoog proberen te gaan.
Als ze nog niet bloei kan je der echt beste flink snoeien en dan krijg je straks een mooi struikje met toppen die zeer zeker niet tegen je dak aan gaan
want alles wat tegen je dak aan gaat komt in aanraking met condens dat is vocht en dat geeft toprot en andere ziektes.
Het lijkt grof maar beter snoei je nu heeft ze nog tijd om te herstellen en dan krijg je mooi struikjeGod was never on your side..Comment
-
Dank je wel. Ik heb hem schuingetrokken en het gaat goed nu. Plant is stuk breder geworden.
wel heb ik het idee dat de plant pas net in bloei staat week ofzo kan dat? Volgens bloeiperiode kom ik op eind oktober om te oogsten. Volgens mij is dit ook een veel gestelde vraag maar goed. Ik heb een foto erbij gedaan .Attached FilesComment
-
Ze zien er wel mooi en gezond uit! Ben benieuwd wat het eindresultaat zal worden.
Succes!
Edit-
Ik hoorde laatst van een kennis dat er ook bepaalde goedjes bestaan die de groei kunnen stoppen.. Hij noemde het Stopgrow, Kan er vrij weinig over vinden en zou het zelf denk ik nooit geven aan mijn plantjes.. Hoe minder goedjes erin gaat hoe beter.
Comment
-
Thanks voor de reacties! Ik ben heel benieuwd hoeveel er af gaat komen. Dit begon als geintje maar het is echt leuk om te doen.Comment
-
Ik merk nu dat er ook toppen komen heel laag bij de grond. Komt denk ik vanwege de hoeveelheid zon en de glazen kas. Had gehoord dat de onderste bladeren voor een gedeelte weg mochten om topgroei te bevorderen maar daar die haal ik maar niet weg dan...Comment
-
Hoi elke blad wat jij verwijderd of topje is een wonde aan jou plant en een wonde is een kans op schimmel en rot dus ik zou dat niet doen
Daarnaast heeft de plant elke blad nodig.
Hoe gaat het nu met je plant doe je nog foto voor ons?God was never on your side..Comment
-
Plant gaat goed ik denk 2.5 week in bloei. Overal komen toppen zelfs onderaan.Attached FilesComment







Comment