Plant te groot

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Startertje
    Senior Stoner
    Member
    • Aug 2020
    • 41

    #1

    Plant te groot

    Korting op 420shop
    Beste m'n planten worden te groot voor de kas.. wat kan ik het beste doen? Met een touw schuin laten groeien? Of misschien uitgraven en in potten zetten?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Startertje; 29 August 2020, 15:25.
  • Flip Hasjkip
    Wicked Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Sep 2008
    • 3595

    #2
    Sjonge jonge, het is ook nooit goed

    Je kan ze met een touw schuin trekken of knakken. Of halverwege afknippen maar dat is zonde :p
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment

    • Startertje
      Senior Stoner
      Member
      • Aug 2020
      • 41

      #3
      Thanks voor je reactie. Ik ben bang dat als er toppen groeien dat het tegen de kas komt..

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Als er nog geen bloei is gewoon met de black’n’dekker op de helft snoeien.

        Wat is het ?
        Sommige soorten staan erom bekend dat ze nog 2-3x zo groot worden in de volle grond zoals Amnesia (ssh)

        Uitgraven is geen optie. Dan gaat ze dood.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          Die black en dekker Q whahah

        • Superskunknl
          Superskunknl commented
          Editing a comment
          Door de groei van amnesia is mijn eerste kweek helaas ook mislukt. Werden te hoog voor de 2m hoge tent.
      • Startertje
        Senior Stoner
        Member
        • Aug 2020
        • 41

        #5
        Hollands hoop is t... Serieus afsnoeien

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #6
          Yep, de langste takken snoeien. Je haalt dan de hoofdtop op die tak weg, maar de zijtakken zullen beter ontwikkelen dus netto maakt het niet uit. Je spreid wel het risico.
          Andere oplossing is inderdaad knakken, maar dat moet je ook vrij laag doen, want ze groeien daarna weer snel omhoog, en anders schuin trekken, en met stukken touw en bijv. tentharingen vast zetten. Zo kun je de takken ook wat spreiden.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Boomvalk
            Expert Stoner
            MemberLucky Member
            • Aug 2020
            • 79

            #7
            Oh wat zonde dat je die moet gaan inkorten. Ik zou eerst proberen of je haar niet schuin kan trekken en als dat niet lukt dan pas een stuk eruit knippen. Maar dat gaat ze niet fijn vinden. Succes ermee

            Comment

            • Startertje
              Senior Stoner
              Member
              • Aug 2020
              • 41

              #8
              Thanks.. omdat het gaat om 1 vd 3 planten probeer ik het eerst met schuin trekken..

              Comment

              • belladonna
                Guru of all Growers
                Lucky Member
                • Aug 2008
                • 10674

                #9
                ook al trek je haar schuin ze zal altijd terug om hoog proberen te gaan.
                Als ze nog niet bloei kan je der echt beste flink snoeien en dan krijg je straks een mooi struikje met toppen die zeer zeker niet tegen je dak aan gaan
                want alles wat tegen je dak aan gaat komt in aanraking met condens dat is vocht en dat geeft toprot en andere ziektes.
                Het lijkt grof maar beter snoei je nu heeft ze nog tijd om te herstellen en dan krijg je mooi struikje
                God was never on your side..

                Comment

                • Startertje
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Aug 2020
                  • 41

                  #10
                  Dank je wel. Ik heb hem schuingetrokken en het gaat goed nu. Plant is stuk breder geworden.
                  wel heb ik het idee dat de plant pas net in bloei staat week ofzo kan dat? Volgens bloeiperiode kom ik op eind oktober om te oogsten. Volgens mij is dit ook een veel gestelde vraag maar goed. Ik heb een foto erbij gedaan .
                  Attached Files

                  Comment


                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    Is heel normaal. Die oogst/bloei tijden van de zaadbank is meer een richtlijn. Vaak nog mooier gemaakt dan het is ook. Hopen op goed weer de komende tijd.
                    Is nu in elk geval perfect bloeiweer.
                • Superskunknl
                  Expert Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2017
                  • 96

                  #11
                  Ze zien er wel mooi en gezond uit! Ben benieuwd wat het eindresultaat zal worden.

                  Succes!

                  Edit-
                  Ik hoorde laatst van een kennis dat er ook bepaalde goedjes bestaan die de groei kunnen stoppen.. Hij noemde het Stopgrow, Kan er vrij weinig over vinden en zou het zelf denk ik nooit geven aan mijn plantjes.. Hoe minder goedjes erin gaat hoe beter.

                  Comment

                  • Startertje
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Aug 2020
                    • 41

                    #12
                    Thanks voor de reacties! Ik ben heel benieuwd hoeveel er af gaat komen. Dit begon als geintje maar het is echt leuk om te doen.

                    Comment

                    • Startertje
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Aug 2020
                      • 41

                      #13
                      Ik merk nu dat er ook toppen komen heel laag bij de grond. Komt denk ik vanwege de hoeveelheid zon en de glazen kas. Had gehoord dat de onderste bladeren voor een gedeelte weg mochten om topgroei te bevorderen maar daar die haal ik maar niet weg dan...

                      Comment

                      • belladonna
                        Guru of all Growers
                        Lucky Member
                        • Aug 2008
                        • 10674

                        #14
                        Hoi elke blad wat jij verwijderd of topje is een wonde aan jou plant en een wonde is een kans op schimmel en rot dus ik zou dat niet doen
                        Daarnaast heeft de plant elke blad nodig.
                        Hoe gaat het nu met je plant doe je nog foto voor ons?
                        God was never on your side..

                        Comment

                        • Startertje
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Aug 2020
                          • 41

                          #15
                          Plant gaat goed ik denk 2.5 week in bloei. Overal komen toppen zelfs onderaan.
                          Attached Files

                          Comment

                          Bezig...