Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plant te groot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plant te groot

    Korting op 420shop
    Beste m'n planten worden te groot voor de kas.. wat kan ik het beste doen? Met een touw schuin laten groeien? Of misschien uitgraven en in potten zetten?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Startertje; 29 August 2020, 16:25.

    #2
    Sjonge jonge, het is ook nooit goed

    Je kan ze met een touw schuin trekken of knakken. Of halverwege afknippen maar dat is zonde :p
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Thanks voor je reactie. Ik ben bang dat als er toppen groeien dat het tegen de kas komt..

      Comment


        #4
        Als er nog geen bloei is gewoon met de black’n’dekker op de helft snoeien.

        Wat is het ?
        Sommige soorten staan erom bekend dat ze nog 2-3x zo groot worden in de volle grond zoals Amnesia (ssh)

        Uitgraven is geen optie. Dan gaat ze dood.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          Die black en dekker Q whahah

        • Superskunknl
          Superskunknl commented
          Editing a comment
          Door de groei van amnesia is mijn eerste kweek helaas ook mislukt. Werden te hoog voor de 2m hoge tent.

        #5
        Hollands hoop is t... Serieus afsnoeien

        Comment


          #6
          Yep, de langste takken snoeien. Je haalt dan de hoofdtop op die tak weg, maar de zijtakken zullen beter ontwikkelen dus netto maakt het niet uit. Je spreid wel het risico.
          Andere oplossing is inderdaad knakken, maar dat moet je ook vrij laag doen, want ze groeien daarna weer snel omhoog, en anders schuin trekken, en met stukken touw en bijv. tentharingen vast zetten. Zo kun je de takken ook wat spreiden.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            Oh wat zonde dat je die moet gaan inkorten. Ik zou eerst proberen of je haar niet schuin kan trekken en als dat niet lukt dan pas een stuk eruit knippen. Maar dat gaat ze niet fijn vinden. Succes ermee

            Comment


              #8
              Thanks.. omdat het gaat om 1 vd 3 planten probeer ik het eerst met schuin trekken..

              Comment


                #9
                ook al trek je haar schuin ze zal altijd terug om hoog proberen te gaan.
                Als ze nog niet bloei kan je der echt beste flink snoeien en dan krijg je straks een mooi struikje met toppen die zeer zeker niet tegen je dak aan gaan
                want alles wat tegen je dak aan gaat komt in aanraking met condens dat is vocht en dat geeft toprot en andere ziektes.
                Het lijkt grof maar beter snoei je nu heeft ze nog tijd om te herstellen en dan krijg je mooi struikje
                God was never on your side..

                Comment


                  #10
                  Dank je wel. Ik heb hem schuingetrokken en het gaat goed nu. Plant is stuk breder geworden.
                  wel heb ik het idee dat de plant pas net in bloei staat week ofzo kan dat? Volgens bloeiperiode kom ik op eind oktober om te oogsten. Volgens mij is dit ook een veel gestelde vraag maar goed. Ik heb een foto erbij gedaan .
                  Attached Files

                  Comment


                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    Is heel normaal. Die oogst/bloei tijden van de zaadbank is meer een richtlijn. Vaak nog mooier gemaakt dan het is ook. Hopen op goed weer de komende tijd.
                    Is nu in elk geval perfect bloeiweer.

                  #11
                  Ze zien er wel mooi en gezond uit! Ben benieuwd wat het eindresultaat zal worden.

                  Succes!

                  Edit-
                  Ik hoorde laatst van een kennis dat er ook bepaalde goedjes bestaan die de groei kunnen stoppen.. Hij noemde het Stopgrow, Kan er vrij weinig over vinden en zou het zelf denk ik nooit geven aan mijn plantjes.. Hoe minder goedjes erin gaat hoe beter.

                  Comment


                    #12
                    Thanks voor de reacties! Ik ben heel benieuwd hoeveel er af gaat komen. Dit begon als geintje maar het is echt leuk om te doen.

                    Comment


                      #13
                      Ik merk nu dat er ook toppen komen heel laag bij de grond. Komt denk ik vanwege de hoeveelheid zon en de glazen kas. Had gehoord dat de onderste bladeren voor een gedeelte weg mochten om topgroei te bevorderen maar daar die haal ik maar niet weg dan...

                      Comment


                        #14
                        Hoi elke blad wat jij verwijderd of topje is een wonde aan jou plant en een wonde is een kans op schimmel en rot dus ik zou dat niet doen
                        Daarnaast heeft de plant elke blad nodig.
                        Hoe gaat het nu met je plant doe je nog foto voor ons?
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #15
                          Plant gaat goed ik denk 2.5 week in bloei. Overal komen toppen zelfs onderaan.
                          Attached Files

                          Comment

                          Bezig...
                          X