Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Denken jullie dat dit gaat lukken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Welkom op het forum pier, en bovenal maak plezier. ( hey dat rijmt )
    sigpic it is just a flower

    Comment


      #17
      nou pier ik hoop dat het een mooi kwwekje wordt.
      in je begin post heb je het over 20 graden overdag en 15 graden in de nacht.
      op zich is dat prima voor het begin maar als de plant gaat bloeien dan moet dat echt beter.
      de luchtvochtigheid is al aangehaald op een zolder. er staan diverse topic over deze "probleempjes" dus mijn advies is:

      zoek het volgende even op:
      -bouwen van een kweekruimte (een hele zolder verwarmen is duur hoor)
      -welke afzuiging heb ik nodig
      -hoe voed ik autoflowers en welk lichtregime heb ik nodig
      -wanneer voer ik de plant wat en wat wil ik met de plant bereiken.
      -welke aarde heb ik nodig.
      -welke soort potten kan ik het beste gebruiken (wortelvorming)
      -welke temperatuur is perfect voor mijn plant, denk ook aan de diverse periodes dat de plant doormaakt. maatwerk is gezelligheid en smaak.

      het zijn zomaar een paar dingen die je hier in de zoekfunctie kan intypen. lees het rustig eens door en trek je plan naar gelang.

      zoals al aangegeven is, een kweek kan niet iedereen dus heb je kennis nodig.

      Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn dat je de specs van je lamp even met ons deelt?
      kan je een fototje maken van de plaats, hoogte en breedte van je kweekplaats? (2 planten over een grote zolder is niet slim)
      bij verwarmen is ook een ding dat je nog even moet nazoeken.

      veel lees plezier dus. succes

      Comment


        #18
        Bedankt voor alle tips. Ik heb me inmiddels al flink ingelezen. Ik moet gaan sparen heb ik al in de gaten

        Als amateuristisch beginsel en uit geldgebrek ga ik voorlopig toch nog even door met de huidige proeftuin.

        Specs van de lamp heb ik niet, maar dit is een link naar Aliexpress.

        Ik heb nog wel een vraag:
        De plantjes staan op een onverwarmd zolderkamertje. Overdag wordt nu nog maar 17 graden daar, ‘s nachts is het er nu ca 12 graden. Dat kan de komende tijd alleen maar nog lager worden. De plantjes staan in een propagatorbak. Zou het helpen als ik die aanzet, zodat de bodem verwarmd wordt waar de plantjes op staan? Of levert dat teveel kans op schimmel ofzo op?
        Attached Files

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          U woont vrij zonder buren dichtbij dat is ideaal voor de kleine beurs, probeer het met deze opzet. Probeer wat te sparen voor een mars ts 600 dat is een redelijk goedkope bij mars.eu is hij geloof ik 80 euro. Maar dan weet je wel zeker dat alles goed groeit en bloeit

        • Tsjara
          Tsjara commented
          Editing a comment
          Hey Pier, ik denk wel dat je die aan kan zetten zonder deksel zodat de bodem verwarmd wordt. Als je ze in die grote ruimte laat staan zie ik niet direct problemen qua vochtigheid of schimmel.

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Mooie plantjes

        #19
        Ik heb zekerheidshalve dat Bestron keramische ventilatorkacheltje gekocht die CNBBS aanraadt. Electriciteitsverbruik hou ik beter in de gaten komende tijd

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Tip.. Neem CNBBS niet te serieus. Dat is een website/bedrijf dat geld verdient via advertenties.. Als ik dus een kachel zou maken, kan ik cnnbs.nl betalen om er een mooi artikel over te schrijven. Gewoon reclame dus... https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-over-cnnbs-nl

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Gauw een tentje halen de kachel terugsturen en een tube heater halen. Die dingen verwarmen net die 3 tot 7 graden extra.

        • Pieremegoggel
          Pieremegoggel commented
          Editing a comment
          Jaaaa, even wachten op de eindejaars uitkering....
          Dit amateuristische gepriegel maak ik eerst even af. Sterker nog, ik ga er een kweekverslagje van maken
      Bezig...
      X