Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

noodstroom voor afzuiger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    noodstroom voor afzuiger

    Korting op 420shop
    Goedendag,

    ik vroeg mij af of er een kant en klaar set is die bij stroomuitval mijn afzuiger kan voorzien voor stroom ,
    ik kwam wel wat topics over zelfbouwen tegen maar heb echt 2 linker handen ,

    #2
    een ups is wat je zoekt.

    Comment


      #3
      https://www.happytuin.nl/the-back-up...or-de-afzuiger
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Twee linkerhanden is mooi, als je linkshandig bent.
        Ook ik behoor tot die linkshandige elite

        UPS inderdaad....dikke portemonnee
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          hee bedankt voor de reactie's.
          ik las inderdaad wat over ups alleen die van joremkrank is inderdaad voor een dikke portemonnee.
          Ik heb een buisventilator van 900m3 die meestal met 30 % doet wat die moet doen .
          is er een andere ups die goedkoper is en t een dagje volhoud of moet ik dan toch echt de handen uit de mouwen steken

          Comment


            #6
            https://dugoshop.nl/gsm-alarm-stroomuitval
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #7
              Je hebt ups systemen in alle vormen en maten.
              Voor 50 euro heb je al een kleine ups.
              Ga ff na hoeveel watt je afzuiger trekt, en probeer daar een mooie ups bij te zoeken.
              Ik vind er via google aardig wat.

              Edit: ah, zo te zien heb je wel een aardige ups nodig om een beetje afzuiger 24 uur te laten draaien.
              Last edited by Nederhigh; 9 May 2021, 21:32.
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


                #8
                ja precies daar was ik ook achtergekomen zal me dus maar even gaan inlezen om iets dergelijk zelf te maken maar bedankt voor de reacties !

                Comment


                  #9
                  hoeveel m3 ben je nodig om het een tijdje vol te houden>? met een goede pc ventilator, een 12v accu, druppelader en een relais kom je een heel eind. Zo heb ik het zelf ook gedaan.

                  Comment


                  • Remcojeff
                    Remcojeff commented
                    Editing a comment
                    tja nood breekt wet maar sowieso om de geur uit de tent niet in mijn huis te krijgen , ken mn lamp zolang t duurt dimmen voor de warmte (1.20 x 1.20 tent)

                  • mafferd
                    mafferd commented
                    Editing a comment
                    die vat ik ff niet.. je stroom valt uit en voor zolang het duurt kan jij je lamp nog dimmen? is die op accu ofzo?

                  • Remcojeff
                    Remcojeff commented
                    Editing a comment
                    haha je hebt helemaal gelijk

                  #10
                  Zelf doe ik altijd blazen en dat werkt best goed. droog tentje door ik bijv ook zo. ik neem wel beetje overmaat pc fan ten opzichte van het filter. dus een 200m3 pc fan op een 150m3 filtertje, komt ook niet exact maar wat extra vermogen op de pc fan geeft wel gewenst resultaat. Of zuigen ook goed gaat weet ik niet zeker, heb het nooit getest maar lijkt mij dat het ook wel moet werken.

                  Comment


                    #11
                    Als de stroom uit valt, dan staat de lucht stil. De lampen zijn dan uit, dus afzuigen voor de temp hoeft niet. Maak een terugslagklep op je lucht inlaat en je zou nergens last van moeten hebben qua geur.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                    • mafferd
                      mafferd commented
                      Editing a comment
                      Mooi bedacht! Maar dan ga je wel uit van een praktisch luchtdichte tent of kast. Als ik alles uit zet dan duurt het nog geen 10min en je het begint al te ruiken als ik de ruimte binnen stap.

                    • LR2
                      LR2 commented
                      Editing a comment
                      Daar ga ik wel vanuit inderdaad! Ik zie jullie voor me als excellente bouwers die overal rekening mee houden.. Ik bedoel, als we USP's gaan aanleggen dan is het luchtdicht maken ook niet zo lastig toch? Zelf ben ik niet zo handig, dus ik stel me ieder ander die dat wel is een beetje voor als personen die zoiets effe fiksen.

                    #12
                    Toch nog even aanslingeren dit topic, omdat ik een beetje met dezelfde vraag zit.

                    Stel de stroom valt uit en je hebt geen noodoplossing voor de afzuiging, wat gebeurt er dan?

                    Om te beginnen valt het licht ook uit wat je cyclus verstoord. Dat is jammer voor je planten, maar het geeft geen risico op geuroverlast en je planten zullen het wel overleven mits het niet te lang (dagen) duurt.
                    Hoe erg is het dat de ventilatie tijdelijk stilstaat als je het geurprobleem niet meetelt? Doet het je planten schade, of valt dat wel mee?
                    Ik neem aan dat het wel meevalt en in dat geval blijft alleen het geurprobleem over. Ik ga ervan uit dat een tent/kast niet 100% luchtdicht is, dat is geen slecht uitgangspunt lijkt mij. Als je afzuigt heb je onderdruk in de tent/kast en dan is dat op zich ook geen probleem. Zou in dat geval het idee van mafferd voldoende zijn om in ieder geval het geurprobleem op te vangen? Dan heb ik het over iets met een 12v accu, een netspanning bewaker en een computerfan, iets wat heel makkelijk zelf in mekaar te knutselen is.

                    edit.
                    Je zit natuurlijk met het probleem dat je de noodafzuiging wel door je filter moet trekken, waardoor je een soort luchtklep moet maken wat het allemaal een stuk gecompliceerder maakt.

                    Comment


                      #13
                      KISS, Houd het systeem los staand van je huidige ventilatie systeem. Dus met een eigen filtertje, zon ronde koolstof afzuigkap filter werkt hier ook prima voor.


                      Mijn meterkast is niet zo ver van de kweek ruimte, toen ze de nieuwe meter kwamen plaatsen moest de stroom van het hele pand eraf.. komt zn maat aan lopen heb alleen nog een slimme meter bij me.. dus die gast gaat op pad om een domme meter op te halen.. 1,5uur later zat de nieuwe meter erop en werd de stroom er weer op gezet. Die dag ben ik gered door mn simpele back up systeem.


                      Comment


                      • Slome Joop
                        Slome Joop commented
                        Editing a comment
                        Mocht ik ooit aan binnenkweek beginnen, dan ga ik dat ook zo doen. Een kleine extra investering, maar wel een belangrijke als je het mij vraagt.
                        Overigens is ook bij dit systeem een terugslagklep nodig, anders werkt de kleine nood-filter/afzuiger als inlaat op het moment dat het systeem normaal werkt (dus kleine afzuiger uit, grote afzuiger aan).
                    Bezig...
                    X