Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

pure sativa en pure indica wiet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    pure sativa en pure indica wiet?

    Korting op 420shop
    Goedenavond,

    Ik ben al erg lang cannabisliefhebber, maar ik krijg de juiste soort niet te gevonden, die me het juiste effect geeft.
    Er is een verschil in wietsoorten, voornamelijk sativa en indica wiet, overal is wel iets te lezen over deze 2 soorten, bijvoorbeeld op 420moment.nl, waarbij op waterpijp-bong.nl een mooi artikel staat waar de verschillen tussen beide soorten goed uitgelicht zijn.

    In beide soorten ben ik geintresseerd. De een prefereert indica en de ander sativa. Ik wil beiden, maar op andere momenten. Alleen het probleem is dat bij elke shop ik kom, ik alleen wiet kan halen dat gemixt is, gekruist, of hybride zoals ze dat noemen. Dus zoveel procent indica en zoveel procent sativa.

    Lang verhaal kort: is er nog een sativa soort en indica soort dat nog gewoon helemaal 100% puur is, zonder kruising? Welke is dat en waar kan ik dat vinden? Wellicht dat verkooppunten niet genoemd mogen worden, maar anders ben ik benieuwd waar ik de zaadjes kan kopen, want dan overweeg ik om het zelf maar te gaan kweken.

    wie of wie kan me helpen?

    #2
    Waar je dat kunt kopen moet je misschien gewoon eens vragen in de locale shops. Zie hier af en toe wel een pure staan, maar het meeste is hybrid inderdaad.

    Zaadjes is niet zo moeilijk.

    https://www.wietzaadjes.nl/wietzaden...netics=244,245
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat overzicht versterkt wel een beetje mijn idee dat de zaadleveranciers het zelf ook lastig vinden. Een autoflower kan toch per definitie geen pure indica OF sativa zijn? Zie er ondanks dat toch enkele tussen staan.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ik zit mij sowieso ineens af te vragen hoeveel echte pure sativa of indica's er zijn. Zelfs de orginele land races volgens mij vaak al een mix.. Plantje wordt al een paar duizend jaar gecultiveert enzo. Waarschijnlijk meer succes via seedfinder. https://en.seedfinder.eu/search/extended/

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Sensi staat toch bekend om zijn focus op oude/originele soorten en genen?

    #3
    Zuivere rassen zijn sinds de jaren 1980 al niet meer te vinden.
    Dr. Grinspoon is een redelijk zuivere sativa, maar die valt vaak tegen omdat die zich gedraagt als een sativa.
    Qua echte indica's is het ver zoeken, die bestaan niet meer tenzij je het binnenland van korea en afgelegen stukken van india weet te bereiken waar de hippies nooit geweest zijn.

    Als je de effecten wilt van eender, dan is het prima om een hybride te hebben. Die kunnen een bepaalde kant op leunen; iets meer sativa of iets meer indica.
    Daar kan je als veredelaar gewoon op selecteren. Dat effect wat beide groepen zouden moeten hebben verschilt heel erg per persoon; ik word slaperig van sativa en vrij emotioneel onstabiel. Ik word ook slaperig van indica, maar ik heb minder last van een "kater" zoals ik die bij super silver haze of zo heb. Van een diepe indica zoals de oude black domina kan ik best nog weleens hallucineren, dat zou helemaal niet moeten kunnen van wiet maar ik heb 't ervaren in het verleden.

    Ik zou er zelf niet te blind op staren, maar gewoon het een en ander uitproberen. Dan zul je vanzelf zien dat de cultivar meer verschil maakt dan de afkomst.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #4
      Begreep ook dat het kruisen een reden had om te doen, vanwege de bloeitijd.
      Maar ik zal eens verder zoeken/vragen, naar een zo zuiver mogelijke. Misschien ook maar eens in een andere stad een shop opzoeken.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Bel eens een zaadleverancier/groothandel, het zaad van sensi schijnt uit groningen te komen.
    Bezig...
    X